Η Μουσική είναι το πρώτο έργο του Γκιμπράν που δημοσιεύθηκε ποτέ, έχοντας κυκλοφορήσει στα αραβικά το 1905. Πρόκειται για έναν περίτεχνο, λυρικό ύμνο στην πλέον διαδομένη τέχνη, αυτήν που ανέκαθεν συγκινούσε τους ανθρώπους σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης. Πέραν της καθολικότητας της ίδιας της μουσικής, αλλά και του εγκωμίου που της πλέκει ο Λιβανέζος συγγραφέας, για τους ρέκτες του είδους ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι αναφορές του σε συγκεκριμένους «δρόμους» (μακάμια) της αραβοπερσικής μουσικής.
Ο Τρελός είναι, με τη σειρά του, το πρώτο βιβλίο που ο Γκιμπράν έγραψε και δημοσίευσε απευθείας στα αγγλικά, το 1918, και παραμένει μέχρι σήμερα ένα από τα πιο γνωστά και πολυδιαβασμένα έργα του.
Πατώντας σε μια μακρά παράδοση των αραβικών γραμμάτων που φτάνει μέχρι τον Σααντί, ο Γκιμπράν προσφέρει μια συλλογή από σύντομα πεζά (και κάποια ποιητικά) κείμενα, παραβολές, που εκ πρώτης όψεως θυμίζουν τις γνωστές ιστορίες της Ανατολής που μεταδίδονται από γενιά σε γενιά και αποτελούν φορείς της λαϊκής σοφίας. Χρησιμοποιώντας όμως αυτό το μοτίβο, ο Γκιμπράν υιοθετεί εδώ την οπτική του τρελού, του απόκληρου, εν τέλει του επαναστάτη απέναντι στο τέλμα των καθιερωμένων.
Ο τρελός του μπορεί και επιλέγει να δει τον κόσμο από μια δικιά του, ιδιαίτερη σκοπιά, πληρώνοντας όμως ακριβό τίμημα, καθώς οδηγείται σε απομόνωση. Δεν παύει όμως, μέχρι τέλους, να φωνάζει -«τρελός» μέσα σ' έναν τρελό κόσμο- με πικρή ειρωνεία σ' όλους μας: «Φάε, πιες, κοιμήσου, σκέπασε τη γύμνια σου και νιώσε κουρασμένος τη δεδομένη στιγμή. Δούλεψε, παίξε, τραγούδησε, χόρεψε και πέσε ήσυχα στο κρεβάτι όταν το ρολόι δείξει τη δεδομένη ώρα. Αγάπησε σύμφωνα με μια εδραιωμένη τάξη, διασκέδασε το καλύτερο εγώ σου σύμφωνα με μια προκαθορισμένη ιδέα... Φαντάσου μόνο το προδιαγεγραμμένο, δούλεψε για την ανταμοιβή, ικανοποιήσου με την ευχαρίστηση του να ζεις, υπόφερε με ευπρέπεια? κι ύστερα άδειασε την κούπα ώστε να την ξαναγεμίσεις αύριο...» - όπως στο, ανατριχιαστικά σύγχρονο, καταληκτικό κείμενο της συλλογής («Ο τέλειος κόσμος»)
Η Μουσική είναι το πρώτο έργο του Γκιμπράν που δημοσιεύθηκε ποτέ, έχοντας κυκλοφορήσει στα αραβικά το 1905. Πρόκειται για έναν περίτεχνο, λυρικό ύμνο στην πλέον διαδομένη τέχνη, αυτήν που ανέκαθεν συγκινούσε τους ανθρώπους σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης. Πέραν της καθολικότητας της ίδιας της μουσικής, αλλά και του εγκωμίου που της πλέκει ο Λιβανέζος συγγραφέας, για τους ρέκτες του είδους ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι αναφορές του σε συγκεκριμένους «δρόμους» (μακάμια) της αραβοπερσικής μουσικής.
Ο Τρελός είναι, με τη σειρά του, το πρώτο βιβλίο που ο Γκιμπράν έγραψε και δημοσίευσε απευθείας στα αγγλικά, το 1918, και παραμένει μέχρι σήμερα ένα από τα πιο γνωστά και πολυδιαβασμένα έργα του.
Πατώντας σε μια μακρά παράδοση των αραβικών γραμμάτων που φτάνει μέχρι τον Σααντί, ο Γκιμπράν προσφέρει μια συλλογή από σύντομα πεζά (και κάποια ποιητικά) κείμενα, παραβολές, που εκ πρώτης όψεως θυμίζουν τις γνωστές ιστορίες της Ανατολής που μεταδίδονται από γενιά σε γενιά και αποτελούν φορείς της λαϊκής σοφίας. Χρησιμοποιώντας όμως αυτό το μοτίβο, ο Γκιμπράν υιοθετεί εδώ την οπτική του τρελού, του απόκληρου, εν τέλει του επαναστάτη απέναντι στο τέλμα των καθιερωμένων.
Ο τρελός του μπορεί και επιλέγει να δει τον κόσμο από μια δικιά του, ιδιαίτερη σκοπιά, πληρώνοντας όμως ακριβό τίμημα, καθώς οδηγείται σε απομόνωση. Δεν παύει όμως, μέχρι τέλους, να φωνάζει -«τρελός» μέσα σ' έναν τρελό κόσμο- με πικρή ειρωνεία σ' όλους μας: «Φάε, πιες, κοιμήσου, σκέπασε τη γύμνια σου και νιώσε κουρασμένος τη δεδομένη στιγμή. Δούλεψε, παίξε, τραγούδησε, χόρεψε και πέσε ήσυχα στο κρεβάτι όταν το ρολόι δείξει τη δεδομένη ώρα. Αγάπησε σύμφωνα με μια εδραιωμένη τάξη, διασκέδασε το καλύτερο εγώ σου σύμφωνα με μια προκαθορισμένη ιδέα... Φαντάσου μόνο το προδιαγεγραμμένο, δούλεψε για την ανταμοιβή, ικανοποιήσου με την ευχαρίστηση του να ζεις, υπόφερε με ευπρέπεια? κι ύστερα άδειασε την κούπα ώστε να την ξαναγεμίσεις αύριο...» - όπως στο, ανατριχιαστικά σύγχρονο, καταληκτικό κείμενο της συλλογής («Ο τέλειος κόσμος»)
Η ΜΟΥΣΙΚΗ Ο ΤΡΕΛΟΣBKS.0335072BKS.0335072GIBRAN KAHLILGIBRAN KAHLILΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΚατηγορία: ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ •GIBRAN KAHLIL στην κατηγορία ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ISBN: 978-960-6624-24-7 Συγγραφέας: GIBRAN KAHLIL Εκδοτικός οίκος: PRINTA Σειρά: ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ Μετάφραση: ΣΑΡΑΦΕΙΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ Σελίδες: 102 Ημερομηνία Έκδοσης: Ιούνιος 2009 Η Μουσική είναι το πρώτο έργο του Γκιμπράν που δημοσιεύθηκε ποτέ, έχοντας κυκλοφορήσει στα αραβικά το 1905. Πρόκειται για έναν περίτεχνο, λυρικό ύμνο στην πλέον διαδομένη τέχνη, αυτήν που ανέκαθεν συγκινούσε τους ανθρώπους σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης. Πέραν της καθολικότητας της ίδιας της μουσικής, αλλά και του εγκωμίου που της πλέκει ο Λιβανέζος συγγραφέας, για τους ρέκτες του είδους ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι αναφορές του σε συγκεκριμένους «δρόμους» (μακάμια) της αραβοπερσικής μουσικής. Ο Τρελός είναι, με τη σειρά του, το πρώτο βιβλίο που ο Γκιμπράν έγραψε και δημοσίευσε απευθείας στα αγγλικά, το 1918, και παραμένει μέχρι σήμερα ένα από τα πιο γνωστά και πολυδιαβασμένα έργα του. Πατώντας σε μια μακρά παράδοση των αραβικών γραμμάτων που φτάνει μέχρι τον Σααντί, ο Γκιμπράν προσφέρει μια συλλογή από σύντομα πεζά (και κάποια ποιητικά) κείμενα, παραβολές, που εκ πρώτης όψεως θυμίζουν τις γνωστές ιστορίες της Ανατολής που μεταδίδονται από γενιά σε γενιά και αποτελούν φορείς της λαϊκής σοφίας. Χρησιμοποιώντας όμως αυτό το μοτίβο, ο Γκιμπράν υιοθετεί εδώ την οπτική του τρελού, του απόκληρου, εν τέλει του επαναστάτη απέναντι στο τέλμα των καθιερωμένων. Ο τρελός του μπορεί και επιλέγει να δει τον κόσμο από μια δικιά του, ιδιαίτερη σκοπιά, πληρώνοντας όμως ακριβό τίμημα, καθώς οδηγείται σε απομόνωση. Δεν παύει όμως, μέχρι τέλους, να φωνάζει -«τρελός» μέσα σ' έναν τρελό κόσμο- με πικρή ειρωνεία σ' όλους μας: «Φάε, πιες, κοιμήσου, σκέπασε τη γύμνια σου και νιώσε κουρασμένος τη δεδομένη στιγμή. Δούλεψε, παίξε, τραγούδησε, χόρεψε και πέσε ήσυχα στο κρεβάτι όταν το ρολόι δείξει τη δεδομένη ώρα. Αγάπησε σύμφωνα με μια εδραιωμένη τάξη, διασκέδασε το καλύτερο εγώ σου σύμφωνα με μια προκαθορισμένη ιδέα... Φαντάσου μόνο το προδιαγεγραμμένο, δούλεψε για την ανταμοιβή, ικανοποιήσου με την ευχαρίστηση του να ζεις, υπόφερε με ευπρέπεια? κι ύστερα άδειασε την κούπα ώστε να την ξαναγεμίσεις αύριο...» - όπως στο, ανατριχιαστικά σύγχρονο, καταληκτικό κείμενο της συλλογής («Ο τέλειος κόσμος») Η ΜΟΥΣΙΚΗ Ο ΤΡΕΛΟΣ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση