Κοινή αντίληψη είναι, δικαίως ή αδίκως, ότι το θέατρο υφίσταται μόνο στο σανίδι, ότι η ανάγνωση θεατρικών κειμένων δεν έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον κι ότι τελικά μόνον οι ηθοποιοί και ο σκηνοθέτες μπορούν να του δώσουν πνοή. Ο Φαμπρίς Μελκιό μας αποδεικνύει περίτρανα το αντίθετο. Η ανάγνωση και μόνο των θεατρικών του κειμένων, με την ακρίβεια και την οξύτητα που τα διακρίνει, μας προσφέρει ένα θέατρο υψηλού επιπέδου.
Το αγαπημένο παιδί των γάλλων κριτικών εισάγει ένα νέο είδος θεατρικής γραφής: το κινηματογραφικό θέατρο. Η επιρροή του σινεμά και κυρίως του μοντάζ είναι προφανής στα κείμενα του Μελκιό. Στη Μοιρασιά του Διαβόλου που μετέφρασε με μαεστρία η Μαρία Ευσταθιάδη, η γλαφυρότητα της γραφής η οποία δημιουργεί ήχους και εικόνες, μας εισάγει στα άδυτα της ανθρώπινης ψυχής, με σκηνές παραίσθησης και ονείρου, λόγια σκληρά και ταυτόχρονα λυρικά. Στη δίνη του εμφύλιου πολέμου στη Βοσνία ο νεαρός Σέρβος Λόρκο Λιέβιτς λιποτακτεί και αφήνει πατρίδα και οικογένεια: τους γονείς, το μικρότερο αδερφό του, τον καλύτερο φίλο και τη μουσουλμάνα γυναίκα του. Κι ενώ ο Λόρκο φτάνει ως το Παρίσι και σε «άλλες χώρες», με τα «φαντάσματα» των αγαπημένων του, εκείνοι που έμειναν πίσω βλέπουν τις σχέσεις τους να δοκιμάζονται, καθώς ο πόλεμος εισβάλλει στο σπίτι τους. Με τη Μοιρασιά του διαβόλου o Μελκιό ξαναθυμίζει την πρόσφατη τραγωδία της Βοσνίας, με τη σκληρότητα που δοκιμάζουν οι ήρωές του, αλλά και με λυρισμό, ευαισθησία και χιούμορ, σ' ένα κείμενο που γλιστράει ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη φαντασία, τον πόνο και την τρυφερότητα, το μίσος και την ανθρωπιά. «Αγγελοι» μπλεγμένοι στα μαλλιά του «διαβόλου», οι χαρακτήρες αγωνίζονται να υπερασπίσουν τη ζωή - κι ένα μεγάλο έρωτα - ανάμεσα στο θάνατο και τον παραλογισμό και να κρατήσουν τα μάτια ανοιχτά.
Το έργο "Η μοιρασιά του διαβόλου" του Φαμπρίς Μελκιό ανέβασε πέρυσι το ΚΘΒΕ με μεγάλη επιτυχία στο «Μικρό θέατρο» της Μονής Λαζαριστών, σε μετάφραση Μαρίας Ευσταθιάδη, σκηνοθεσία Πέτρου Σεβαστίκογλου, σκηνικά - κοστούμια Κένι Μακ Λέλαν, μουσική Θανάση Παπακωνσταντίνου, χορογραφία Αμάλια Μπένετ. Έπαιζαν οι: Αμαλία Γκούμα, Σίμος Κακάλας, Γιώργος Καυκάς, Δήμητρα Λαρεντζάκη, Θόδωρος Οικονομίδης, Αρης Τσαμπαλίκας.
Κοινή αντίληψη είναι, δικαίως ή αδίκως, ότι το θέατρο υφίσταται μόνο στο σανίδι, ότι η ανάγνωση θεατρικών κειμένων δεν έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον κι ότι τελικά μόνον οι ηθοποιοί και ο σκηνοθέτες μπορούν να του δώσουν πνοή. Ο Φαμπρίς Μελκιό μας αποδεικνύει περίτρανα το αντίθετο. Η ανάγνωση και μόνο των θεατρικών του κειμένων, με την ακρίβεια και την οξύτητα που τα διακρίνει, μας προσφέρει ένα θέατρο υψηλού επιπέδου.
Το αγαπημένο παιδί των γάλλων κριτικών εισάγει ένα νέο είδος θεατρικής γραφής: το κινηματογραφικό θέατρο. Η επιρροή του σινεμά και κυρίως του μοντάζ είναι προφανής στα κείμενα του Μελκιό. Στη Μοιρασιά του Διαβόλου που μετέφρασε με μαεστρία η Μαρία Ευσταθιάδη, η γλαφυρότητα της γραφής η οποία δημιουργεί ήχους και εικόνες, μας εισάγει στα άδυτα της ανθρώπινης ψυχής, με σκηνές παραίσθησης και ονείρου, λόγια σκληρά και ταυτόχρονα λυρικά. Στη δίνη του εμφύλιου πολέμου στη Βοσνία ο νεαρός Σέρβος Λόρκο Λιέβιτς λιποτακτεί και αφήνει πατρίδα και οικογένεια: τους γονείς, το μικρότερο αδερφό του, τον καλύτερο φίλο και τη μουσουλμάνα γυναίκα του. Κι ενώ ο Λόρκο φτάνει ως το Παρίσι και σε «άλλες χώρες», με τα «φαντάσματα» των αγαπημένων του, εκείνοι που έμειναν πίσω βλέπουν τις σχέσεις τους να δοκιμάζονται, καθώς ο πόλεμος εισβάλλει στο σπίτι τους. Με τη Μοιρασιά του διαβόλου o Μελκιό ξαναθυμίζει την πρόσφατη τραγωδία της Βοσνίας, με τη σκληρότητα που δοκιμάζουν οι ήρωές του, αλλά και με λυρισμό, ευαισθησία και χιούμορ, σ' ένα κείμενο που γλιστράει ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη φαντασία, τον πόνο και την τρυφερότητα, το μίσος και την ανθρωπιά. «Αγγελοι» μπλεγμένοι στα μαλλιά του «διαβόλου», οι χαρακτήρες αγωνίζονται να υπερασπίσουν τη ζωή - κι ένα μεγάλο έρωτα - ανάμεσα στο θάνατο και τον παραλογισμό και να κρατήσουν τα μάτια ανοιχτά.
Το έργο "Η μοιρασιά του διαβόλου" του Φαμπρίς Μελκιό ανέβασε πέρυσι το ΚΘΒΕ με μεγάλη επιτυχία στο «Μικρό θέατρο» της Μονής Λαζαριστών, σε μετάφραση Μαρίας Ευσταθιάδη, σκηνοθεσία Πέτρου Σεβαστίκογλου, σκηνικά - κοστούμια Κένι Μακ Λέλαν, μουσική Θανάση Παπακωνσταντίνου, χορογραφία Αμάλια Μπένετ. Έπαιζαν οι: Αμαλία Γκούμα, Σίμος Κακάλας, Γιώργος Καυκάς, Δήμητρα Λαρεντζάκη, Θόδωρος Οικονομίδης, Αρης Τσαμπαλίκας.
Η ΜΟΙΡΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥBKS.0123550BKS.0123550ΜΕΛΚΙΟ ΦΑΜΠΡΙΣΜΕΛΚΙΟ ΦΑΜΠΡΙΣΘΕΑΤΡΟΚατηγορία: ΘΕΑΤΡΟ •ΜΕΛΚΙΟ ΦΑΜΠΡΙΣ στην κατηγορία ΘΕΑΤΡΟ ISBN: 978-960-04-2763-9 Συγγραφέας: ΜΕΛΚΙΟ ΦΑΜΠΡΙΣ Εκδοτικός οίκος: ΚΕΔΡΟΣ Μετάφραση: ΕΥΣΤΑΘΙΑΔΗ ΜΑΡΙΑ Σελίδες: 116 Διαστάσεις: 17x24 Ημερομηνία Έκδοσης: 2005 Κοινή αντίληψη είναι, δικαίως ή αδίκως, ότι το θέατρο υφίσταται μόνο στο σανίδι, ότι η ανάγνωση θεατρικών κειμένων δεν έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον κι ότι τελικά μόνον οι ηθοποιοί και ο σκηνοθέτες μπορούν να του δώσουν πνοή. Ο Φαμπρίς Μελκιό μας αποδεικνύει περίτρανα το αντίθετο. Η ανάγνωση και μόνο των θεατρικών του κειμένων, με την ακρίβεια και την οξύτητα που τα διακρίνει, μας προσφέρει ένα θέατρο υψηλού επιπέδου. Το αγαπημένο παιδί των γάλλων κριτικών εισάγει ένα νέο είδος θεατρικής γραφής: το κινηματογραφικό θέατρο. Η επιρροή του σινεμά και κυρίως του μοντάζ είναι προφανής στα κείμενα του Μελκιό. Στη Μοιρασιά του Διαβόλου που μετέφρασε με μαεστρία η Μαρία Ευσταθιάδη, η γλαφυρότητα της γραφής η οποία δημιουργεί ήχους και εικόνες, μας εισάγει στα άδυτα της ανθρώπινης ψυχής, με σκηνές παραίσθησης και ονείρου, λόγια σκληρά και ταυτόχρονα λυρικά. Στη δίνη του εμφύλιου πολέμου στη Βοσνία ο νεαρός Σέρβος Λόρκο Λιέβιτς λιποτακτεί και αφήνει πατρίδα και οικογένεια: τους γονείς, το μικρότερο αδερφό του, τον καλύτερο φίλο και τη μουσουλμάνα γυναίκα του. Κι ενώ ο Λόρκο φτάνει ως το Παρίσι και σε «άλλες χώρες», με τα «φαντάσματα» των αγαπημένων του, εκείνοι που έμειναν πίσω βλέπουν τις σχέσεις τους να δοκιμάζονται, καθώς ο πόλεμος εισβάλλει στο σπίτι τους. Με τη Μοιρασιά του διαβόλου o Μελκιό ξαναθυμίζει την πρόσφατη τραγωδία της Βοσνίας, με τη σκληρότητα που δοκιμάζουν οι ήρωές του, αλλά και με λυρισμό, ευαισθησία και χιούμορ, σ' ένα κείμενο που γλιστράει ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη φαντασία, τον πόνο και την τρυφερότητα, το μίσος και την ανθρωπιά. «Αγγελοι» μπλεγμένοι στα μαλλιά του «διαβόλου», οι χαρακτήρες αγωνίζονται να υπερασπίσουν τη ζωή - κι ένα μεγάλο έρωτα - ανάμεσα στο θάνατο και τον παραλογισμό και να κρατήσουν τα μάτια ανοιχτά. Το έργο "Η μοιρασιά του διαβόλου" του Φαμπρίς Μελκιό ανέβασε πέρυσι το ΚΘΒΕ με μεγάλη επιτυχία στο «Μικρό θέατρο» της Μονής Λαζαριστών, σε μετάφραση Μαρίας Ευσταθιάδη, σκηνοθεσία Πέτρου Σεβαστίκογλου, σκηνικά - κοστούμια Κένι Μακ Λέλαν, μουσική Θανάση Παπακωνσταντίνου, χορογραφία Αμάλια Μπένετ. Έπαιζαν οι: Αμαλία Γκούμα, Σίμος Κακάλας, Γιώργος Καυκάς, Δήμητρα Λαρεντζάκη, Θόδωρος Οικονομίδης, Αρης Τσαμπαλίκας. Η ΜΟΙΡΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση