Πολλές και διάσημες οι Femmes Fatales που καθιέρωσε ο κινηματογράφος, η τηλεόραση ή ακόμα και η διαφήμιση. Πότε και πώς ξεκίνησαν όλα; Ο Συμβολισμός υπήρξε ένα από τα σημαντικότερα κινήματα του τέλους του 19ου αιώνα, κατά τη διάρκεια του λεγόμενου «fin de si?cle» (του τέλους του αιώνα) ή της «Belle ?poque» (της Όμορφης Εποχής). Ένα από τα συχνότερα θέματα απεικόνισης ήταν η Μοιραία Γυναίκα, εντυπωσιακά όμορφη και έντονα σεξουαλική, με αποτέλεσμα να αποπλανά κάθε άνδρα οδηγώντας τον στην καταστροφή ή στον θάνατο. Συνήθως επιλέγονταν πρόσωπα από τη μυθολογία ή τη θρησκεία για να οπτικοποιήσουν τη femme fatale, όπως η Εύα, η Σαλώμη, η Ιουδίθ, η Σφίγγα, η Ωραία Ελένη, η Κλεοπάτρα, η Δαλιδά ή η Μήδεια. Στο παρόν βιβλίο εξετάζονται έργα των Klimt, Moreau, Beardsley, Mossa, Mucha και Munch, μεταξύ άλλων, με βάση τρεις άξονες: τη νέα κοινωνική θέση της γυναίκας και τη σύνδεση Νέας Γυναίκας και Μοιραίας Γυναίκας, τις ψυχαναλυτικές μελέτες του Freud, αλλά και γενικότερα έρευνες που αναδεικνύουν τις εσωτερικές διεργασίες της ανθρώπινης ψυχής, και τέλος τη φεμινιστική φιλοσοφία, ώστε να καταστεί σαφές πώς η πατριαρχικά δομημένη κοινωνία προσπάθησε μέσω αυτού του εικαστικού μοτίβου να παγιώσει μια συγκεκριμένη εικόνα για τη σύγχρονη γυναίκα μέσω της δαιμονοποίησης και της συστηματικής παραμόρφωσης των ιδεών που εκείνη εκφράζει.
Πολλές και διάσημες οι Femmes Fatales που καθιέρωσε ο κινηματογράφος, η τηλεόραση ή ακόμα και η διαφήμιση. Πότε και πώς ξεκίνησαν όλα; Ο Συμβολισμός υπήρξε ένα από τα σημαντικότερα κινήματα του τέλους του 19ου αιώνα, κατά τη διάρκεια του λεγόμενου «fin de si?cle» (του τέλους του αιώνα) ή της «Belle ?poque» (της Όμορφης Εποχής). Ένα από τα συχνότερα θέματα απεικόνισης ήταν η Μοιραία Γυναίκα, εντυπωσιακά όμορφη και έντονα σεξουαλική, με αποτέλεσμα να αποπλανά κάθε άνδρα οδηγώντας τον στην καταστροφή ή στον θάνατο. Συνήθως επιλέγονταν πρόσωπα από τη μυθολογία ή τη θρησκεία για να οπτικοποιήσουν τη femme fatale, όπως η Εύα, η Σαλώμη, η Ιουδίθ, η Σφίγγα, η Ωραία Ελένη, η Κλεοπάτρα, η Δαλιδά ή η Μήδεια. Στο παρόν βιβλίο εξετάζονται έργα των Klimt, Moreau, Beardsley, Mossa, Mucha και Munch, μεταξύ άλλων, με βάση τρεις άξονες: τη νέα κοινωνική θέση της γυναίκας και τη σύνδεση Νέας Γυναίκας και Μοιραίας Γυναίκας, τις ψυχαναλυτικές μελέτες του Freud, αλλά και γενικότερα έρευνες που αναδεικνύουν τις εσωτερικές διεργασίες της ανθρώπινης ψυχής, και τέλος τη φεμινιστική φιλοσοφία, ώστε να καταστεί σαφές πώς η πατριαρχικά δομημένη κοινωνία προσπάθησε μέσω αυτού του εικαστικού μοτίβου να παγιώσει μια συγκεκριμένη εικόνα για τη σύγχρονη γυναίκα μέσω της δαιμονοποίησης και της συστηματικής παραμόρφωσης των ιδεών που εκείνη εκφράζει.
Η ΜΟΙΡΑΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΥBKS.0315102BKS.0315102ΓΚΟΥΓΙΑΝΝΟΣ ΠΑΥΛΟΣΓΚΟΥΓΙΑΝΝΟΣ ΠΑΥΛΟΣΤΕΧΝΕΣΚατηγορία: ΤΕΧΝΕΣ •ΓΚΟΥΓΙΑΝΝΟΣ ΠΑΥΛΟΣ στην κατηγορία ΤΕΧΝΕΣ ISBN: 978-618-205-711-7 Συγγραφέας: ΓΚΟΥΓΙΑΝΝΟΣ ΠΑΥΛΟΣ Εκδοτικός οίκος: ΟΣΕΛΟΤΟΣ Σελίδες: 312 Διαστάσεις: 16Χ23 Ημερομηνία Έκδοσης: Μάρτιος 2025 Πολλές και διάσημες οι Femmes Fatales που καθιέρωσε ο κινηματογράφος, η τηλεόραση ή ακόμα και η διαφήμιση. Πότε και πώς ξεκίνησαν όλα; Ο Συμβολισμός υπήρξε ένα από τα σημαντικότερα κινήματα του τέλους του 19ου αιώνα, κατά τη διάρκεια του λεγόμενου «fin de si?cle» (του τέλους του αιώνα) ή της «Belle ?poque» (της Όμορφης Εποχής). Ένα από τα συχνότερα θέματα απεικόνισης ήταν η Μοιραία Γυναίκα, εντυπωσιακά όμορφη και έντονα σεξουαλική, με αποτέλεσμα να αποπλανά κάθε άνδρα οδηγώντας τον στην καταστροφή ή στον θάνατο. Συνήθως επιλέγονταν πρόσωπα από τη μυθολογία ή τη θρησκεία για να οπτικοποιήσουν τη femme fatale, όπως η Εύα, η Σαλώμη, η Ιουδίθ, η Σφίγγα, η Ωραία Ελένη, η Κλεοπάτρα, η Δαλιδά ή η Μήδεια. Στο παρόν βιβλίο εξετάζονται έργα των Klimt, Moreau, Beardsley, Mossa, Mucha και Munch, μεταξύ άλλων, με βάση τρεις άξονες: τη νέα κοινωνική θέση της γυναίκας και τη σύνδεση Νέας Γυναίκας και Μοιραίας Γυναίκας, τις ψυχαναλυτικές μελέτες του Freud, αλλά και γενικότερα έρευνες που αναδεικνύουν τις εσωτερικές διεργασίες της ανθρώπινης ψυχής, και τέλος τη φεμινιστική φιλοσοφία, ώστε να καταστεί σαφές πώς η πατριαρχικά δομημένη κοινωνία προσπάθησε μέσω αυτού του εικαστικού μοτίβου να παγιώσει μια συγκεκριμένη εικόνα για τη σύγχρονη γυναίκα μέσω της δαιμονοποίησης και της συστηματικής παραμόρφωσης των ιδεών που εκείνη εκφράζει. Η ΜΟΙΡΑΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΥ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση