Στα δημοκρατικά καθεστώτα βρισκόμαστε μπροστά στην αυξανόμενη διαφοροποίηση του πολιτικού πεδίου και στην ανάπτυξη μιας νέας κατηγορίας δρώντων, όπως του πολιτικού σχολιαστή, του πολιτολόγου, του δημοσκόπου, του ειδικού στην επικοινωνία κτλ., οι οποίοι εφεξής συμμετέχουν άμεσα στο πολιτικό παιχνίδι, ο καθείς με τον ίδιον συμφέρον του. Εν γένει θεωρούμε ότι τα νεότερα μέσα ενημέρωσης (κυρίως η τηλεόραση), που πληροφορούν όλο και καλύτερα τους «πολίτες», καθώς και οι τεχνολογίες που εισάγονται από τις κοινωνικές επιστήμες (όπως οι έρευνες γνώμης), που επιτρέπουν να κατανοήσουμε καλύτερα τη «λαϊκή βούληση», αποτελούν πρόοδο για τη δημοκρατία. Η κοινωνιολογική ανάλυση της πρακτικής των δημοσκοπήσεων γνώμης, των τηλεμονομαχιών και των διαδηλώσεων στην ουσία δείχνει ότι, αν όντως υπάρχει κάποια πρόοδος, αυτή κυρίως συνίσταται στην προϊούσα εκλέπτυνση των «κοινωνικών τεχνολογιών» που αποσκοπούν στο να καταστεί πιστευτό ότι δίνεται ο λόγος στο λαό. Κατά παράδοξο τρόπο, το πολιτικό πεδίο τείνει όντως να κλειστεί εκ νέου στον εαυτό του, καθώς το πολιτικό παιχνίδι αποτελεί ολοένα και περισσότερο ζήτημα ειδικών, οι οποίοι διατείνονται μεν, μέσω των δημοσκοπήσεων, ότι «βάζουν το λαό να μιλήσει», αλλά στην πραγματικότητα το κάνουν όπως ο εγγαστρίμυθος που δανείζει τη φωνή του στις μαριονέτες του. Δε χωράει αμφιβολία ότι το δημοκρατικό ιδεώδες σήμερα δεν απειλείται τόσο από τον ολοκληρωτισμό όσο από ένα είδος δημοκοπίας των ειδημόνων, που καθίσταται ολοένα και πιο επικίνδυνη, καθώς τύποις διαθέτει όλα τα εξωτερικά χαρακτηριστικά της δημοκρατίας.
Στα δημοκρατικά καθεστώτα βρισκόμαστε μπροστά στην αυξανόμενη διαφοροποίηση του πολιτικού πεδίου και στην ανάπτυξη μιας νέας κατηγορίας δρώντων, όπως του πολιτικού σχολιαστή, του πολιτολόγου, του δημοσκόπου, του ειδικού στην επικοινωνία κτλ., οι οποίοι εφεξής συμμετέχουν άμεσα στο πολιτικό παιχνίδι, ο καθείς με τον ίδιον συμφέρον του. Εν γένει θεωρούμε ότι τα νεότερα μέσα ενημέρωσης (κυρίως η τηλεόραση), που πληροφορούν όλο και καλύτερα τους «πολίτες», καθώς και οι τεχνολογίες που εισάγονται από τις κοινωνικές επιστήμες (όπως οι έρευνες γνώμης), που επιτρέπουν να κατανοήσουμε καλύτερα τη «λαϊκή βούληση», αποτελούν πρόοδο για τη δημοκρατία. Η κοινωνιολογική ανάλυση της πρακτικής των δημοσκοπήσεων γνώμης, των τηλεμονομαχιών και των διαδηλώσεων στην ουσία δείχνει ότι, αν όντως υπάρχει κάποια πρόοδος, αυτή κυρίως συνίσταται στην προϊούσα εκλέπτυνση των «κοινωνικών τεχνολογιών» που αποσκοπούν στο να καταστεί πιστευτό ότι δίνεται ο λόγος στο λαό. Κατά παράδοξο τρόπο, το πολιτικό πεδίο τείνει όντως να κλειστεί εκ νέου στον εαυτό του, καθώς το πολιτικό παιχνίδι αποτελεί ολοένα και περισσότερο ζήτημα ειδικών, οι οποίοι διατείνονται μεν, μέσω των δημοσκοπήσεων, ότι «βάζουν το λαό να μιλήσει», αλλά στην πραγματικότητα το κάνουν όπως ο εγγαστρίμυθος που δανείζει τη φωνή του στις μαριονέτες του. Δε χωράει αμφιβολία ότι το δημοκρατικό ιδεώδες σήμερα δεν απειλείται τόσο από τον ολοκληρωτισμό όσο από ένα είδος δημοκοπίας των ειδημόνων, που καθίσταται ολοένα και πιο επικίνδυνη, καθώς τύποις διαθέτει όλα τα εξωτερικά χαρακτηριστικά της δημοκρατίας.
Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣBKS.0171831BKS.0171831ΚΑΜΠΕΙΤΖ ΠΑΤΡΙΚΚΑΜΠΕΙΤΖ ΠΑΤΡΙΚΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΚατηγορία: ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ •ΚΑΜΠΕΙΤΖ ΠΑΤΡΙΚ στην κατηγορία ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ISBN: 978-960-16-1292-8 Συγγραφέας: ΚΑΜΠΕΙΤΖ ΠΑΤΡΙΚ Εκδοτικός οίκος: ΠΑΤΑΚΗ Μετάφραση: ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ ΣΤΑΜΑΤΙΝΑ Σελίδες: 319 Διαστάσεις: 17x24 Ημερομηνία Έκδοσης: 2004 ΤΟ ΝΕΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ Στα δημοκρατικά καθεστώτα βρισκόμαστε μπροστά στην αυξανόμενη διαφοροποίηση του πολιτικού πεδίου και στην ανάπτυξη μιας νέας κατηγορίας δρώντων, όπως του πολιτικού σχολιαστή, του πολιτολόγου, του δημοσκόπου, του ειδικού στην επικοινωνία κτλ., οι οποίοι εφεξής συμμετέχουν άμεσα στο πολιτικό παιχνίδι, ο καθείς με τον ίδιον συμφέρον του. Εν γένει θεωρούμε ότι τα νεότερα μέσα ενημέρωσης (κυρίως η τηλεόραση), που πληροφορούν όλο και καλύτερα τους «πολίτες», καθώς και οι τεχνολογίες που εισάγονται από τις κοινωνικές επιστήμες (όπως οι έρευνες γνώμης), που επιτρέπουν να κατανοήσουμε καλύτερα τη «λαϊκή βούληση», αποτελούν πρόοδο για τη δημοκρατία. Η κοινωνιολογική ανάλυση της πρακτικής των δημοσκοπήσεων γνώμης, των τηλεμονομαχιών και των διαδηλώσεων στην ουσία δείχνει ότι, αν όντως υπάρχει κάποια πρόοδος, αυτή κυρίως συνίσταται στην προϊούσα εκλέπτυνση των «κοινωνικών τεχνολογιών» που αποσκοπούν στο να καταστεί πιστευτό ότι δίνεται ο λόγος στο λαό. Κατά παράδοξο τρόπο, το πολιτικό πεδίο τείνει όντως να κλειστεί εκ νέου στον εαυτό του, καθώς το πολιτικό παιχνίδι αποτελεί ολοένα και περισσότερο ζήτημα ειδικών, οι οποίοι διατείνονται μεν, μέσω των δημοσκοπήσεων, ότι «βάζουν το λαό να μιλήσει», αλλά στην πραγματικότητα το κάνουν όπως ο εγγαστρίμυθος που δανείζει τη φωνή του στις μαριονέτες του. Δε χωράει αμφιβολία ότι το δημοκρατικό ιδεώδες σήμερα δεν απειλείται τόσο από τον ολοκληρωτισμό όσο από ένα είδος δημοκοπίας των ειδημόνων, που καθίσταται ολοένα και πιο επικίνδυνη, καθώς τύποις διαθέτει όλα τα εξωτερικά χαρακτηριστικά της δημοκρατίας. Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση