Στην παρούσα μονογραφία διαπιστώνεται πως στη θεωρία της εφαρμοσμένης ηθικής στον χώρο των επιχειρήσεων υπάρχει η δυνατότητα να αναφερθούμε είτε σε μια επιχειρηματική ηθική είτε σε μια ηθική εν γένει του επιχειρείν. Η φιλοσοφία, και πιο συγκεκριμένα η ηθική θεώρησή της, κρίνονται, υπό αυτό το μεθοδολογικό πρίσμα, ως δυνητικοί αρωγοί της διοικητικής επιστήμης και των θεωριών που αφορούν επιμέρους φαινόμενα, όπως τη λήψη αποφάσεων, την επίλυση συγκρούσεων, τη διαφήμιση, την κοινωνική και πολιτική επικοινωνία, κ.ά. Ένα επίμονο, ωστόσο, πρόβλημα παρεισδύει επιτακτικά στις προϋποθέσεις της πρακτικής αυτής ηθικής: δεν αρκεί απλώς η κατάφαση πως μια επιχείρηση «θα πρέπει» να επιλύει τα ηθικά διλήμματά της, αλλά οφείλει μάλλον να γνωρίζει και το πώς.
Υποκύπτοντας στον πειρασμό ενός ρήγματος ανάμεσα στον ειδότα και στον μη ειδότα και κατανικώντας πολλές από τις σύγχρονες αντιλήψεις περί μιας «πεφωτισμένης» ηγεσίας των μάνατζερ, στην παρούσα μελέτη προτείνεται μια σύνδεση μεταξύ πράττειν και υποκειμένου, με τη διαμεσούργηση της αρετής, ως ορισμένης πρακτικής και ηθικής ικανότητας, η οποία παρουσιάζεται ως πιο λειτουργική, χωρίς τις εμφάσεις στα μεσσιανικά χαρίσματα μιας ενικής ανθρώπινης φύσης. Κατ αυτόν τον τρόπο και η ίδια η επιχειρηματική ηθική εντάσσεται, κυριολεκτικά ad valorem, στο συνολικό σώμα μιας ηθικής θεώρησης για τον ανθρώπινο βίο.
Στην παρούσα μονογραφία διαπιστώνεται πως στη θεωρία της εφαρμοσμένης ηθικής στον χώρο των επιχειρήσεων υπάρχει η δυνατότητα να αναφερθούμε είτε σε μια επιχειρηματική ηθική είτε σε μια ηθική εν γένει του επιχειρείν. Η φιλοσοφία, και πιο συγκεκριμένα η ηθική θεώρησή της, κρίνονται, υπό αυτό το μεθοδολογικό πρίσμα, ως δυνητικοί αρωγοί της διοικητικής επιστήμης και των θεωριών που αφορούν επιμέρους φαινόμενα, όπως τη λήψη αποφάσεων, την επίλυση συγκρούσεων, τη διαφήμιση, την κοινωνική και πολιτική επικοινωνία, κ.ά. Ένα επίμονο, ωστόσο, πρόβλημα παρεισδύει επιτακτικά στις προϋποθέσεις της πρακτικής αυτής ηθικής: δεν αρκεί απλώς η κατάφαση πως μια επιχείρηση «θα πρέπει» να επιλύει τα ηθικά διλήμματά της, αλλά οφείλει μάλλον να γνωρίζει και το πώς.
Υποκύπτοντας στον πειρασμό ενός ρήγματος ανάμεσα στον ειδότα και στον μη ειδότα και κατανικώντας πολλές από τις σύγχρονες αντιλήψεις περί μιας «πεφωτισμένης» ηγεσίας των μάνατζερ, στην παρούσα μελέτη προτείνεται μια σύνδεση μεταξύ πράττειν και υποκειμένου, με τη διαμεσούργηση της αρετής, ως ορισμένης πρακτικής και ηθικής ικανότητας, η οποία παρουσιάζεται ως πιο λειτουργική, χωρίς τις εμφάσεις στα μεσσιανικά χαρίσματα μιας ενικής ανθρώπινης φύσης. Κατ αυτόν τον τρόπο και η ίδια η επιχειρηματική ηθική εντάσσεται, κυριολεκτικά ad valorem, στο συνολικό σώμα μιας ηθικής θεώρησης για τον ανθρώπινο βίο.
Η ΗΘΙΚΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ ΩΣ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗBKS.0074772BKS.0074772ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣΦΙΛΟΣΟΦΙΑΚατηγορία: ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ •ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ στην κατηγορία ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ISBN: 978-960-02-3635-4 Συγγραφέας: ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Εκδοτικός οίκος: ΠΑΠΑΖΗΣΗΣ Σειρά: ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΜΕΛΕΤΕΣ Σελίδες: 348 Διαστάσεις: 14Χ21 Ημερομηνία Έκδοσης: Απρίλιος 2021 Στην παρούσα μονογραφία διαπιστώνεται πως στη θεωρία της εφαρμοσμένης ηθικής στον χώρο των επιχειρήσεων υπάρχει η δυνατότητα να αναφερθούμε είτε σε μια επιχειρηματική ηθική είτε σε μια ηθική εν γένει του επιχειρείν. Η φιλοσοφία, και πιο συγκεκριμένα η ηθική θεώρησή της, κρίνονται, υπό αυτό το μεθοδολογικό πρίσμα, ως δυνητικοί αρωγοί της διοικητικής επιστήμης και των θεωριών που αφορούν επιμέρους φαινόμενα, όπως τη λήψη αποφάσεων, την επίλυση συγκρούσεων, τη διαφήμιση, την κοινωνική και πολιτική επικοινωνία, κ.ά. Ένα επίμονο, ωστόσο, πρόβλημα παρεισδύει επιτακτικά στις προϋποθέσεις της πρακτικής αυτής ηθικής: δεν αρκεί απλώς η κατάφαση πως μια επιχείρηση «θα πρέπει» να επιλύει τα ηθικά διλήμματά της, αλλά οφείλει μάλλον να γνωρίζει και το πώς. Υποκύπτοντας στον πειρασμό ενός ρήγματος ανάμεσα στον ειδότα και στον μη ειδότα και κατανικώντας πολλές από τις σύγχρονες αντιλήψεις περί μιας «πεφωτισμένης» ηγεσίας των μάνατζερ, στην παρούσα μελέτη προτείνεται μια σύνδεση μεταξύ πράττειν και υποκειμένου, με τη διαμεσούργηση της αρετής, ως ορισμένης πρακτικής και ηθικής ικανότητας, η οποία παρουσιάζεται ως πιο λειτουργική, χωρίς τις εμφάσεις στα μεσσιανικά χαρίσματα μιας ενικής ανθρώπινης φύσης. Κατ αυτόν τον τρόπο και η ίδια η επιχειρηματική ηθική εντάσσεται, κυριολεκτικά ad valorem, στο συνολικό σώμα μιας ηθικής θεώρησης για τον ανθρώπινο βίο. Η ΗΘΙΚΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ ΩΣ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση