ISBN: 978-618-5059-37-8 Συγγραφέας: ΜΠΑΤΙΛΑ ΘΕΟΦΑΝΟΥΛΑ Εκδοτικός οίκος: ΔΙΑΔΡΑΣΗ Σειρά: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ Σελίδες: 280 Ημερομηνία Έκδοσης: Ιανουάριος 2015 ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΟΥ ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ-ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών βρίσκεται στο επίκεντρο όλων σχεδόν των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο καθώς και της ελληνικής και της διεθνούς εκπαιδευτικής κοινότητας. Οι λόγοι είναι πολλοί και ποικιλόμορφοι, μερικοί από τους οποίους αναφέρονται και αναλύονται στο παρόν βιβλίο. Η επιμόρφωση ανήκει σε έναν από τους σπουδαιότερους και βασικότερους επιστημονικούς κλάδους της κατάρτισης των εκπαιδευτικών, που βοηθά τον εκπαιδευτικό να αντεπεξέλθει με επιτυχία στις δυσκολίες του εκπαιδευτικού επαγγέλματος καθώς και στο να εξελιχθεί ο ίδιος επαγγελματικά. Αυτός είναι, άλλωστε, και ένας από τους σπουδαιότερους λόγους οργάνωσης και υλοποίησης επιμορφωτικών προγραμμάτων από διάφορους φορείς και, ιδιαίτερα, από την πολιτεία. Ένα από τα επιμορφωτικά προγράμματα που οργανώθηκαν και υλοποιήθηκαν το 2011 ήταν και το Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης το οποίο παρουσιάζεται, αναλύεται και μελετάται στο παρόν δημοσίευμα. Το πρόγραμμα αυτό υλοποιήθηκε πιλοτικά με ευθύνη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου το τελευταίο εξάμηνο του σχολικού έτους του 2011 και υποστηρίζεται ότι ήταν ένα από τα πιο αποτελεσματικά προγράμματα που υλοποιήθηκαν την τελευταία δεκαετία. Τα ανά χείρας βιβλίο επιχειρεί να δώσει απαντήσεις σε τέτοιου είδους ερωτήματα, αν και κατά πόσο, δηλαδή, ο ισχυρισμός αυτός ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, εξετάζοντας το πρόγραμμα αυτό τόσο από θεωρητική όσο και από εμπειρική σκοπιά. Έτσι, το παρόν βιβλίο προβαίνει, μέσα από την καταγραφή και ανάλυση των απόψεων επιμορφωτών και επιμορφούμενων εκπαιδευτικών της Αγγλικής και Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας που συμμετείχαν σε αυτό, σε μία κριτική αποτίμηση του συγκεκριμένου προγράμματος.
|