ISBN: 978-960-12-2522-7 Συγγραφέας: ΚΟΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ Εκδοτικός οίκος: UNIVERSITY STUDIO PRESS Σελίδες: 212 Διαστάσεις: 17Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: Μάρτιος 2022 ΕΠΙΣΤΗΜΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ Το ζήτημα της διδασκαλίας της ενέργειας στο πλαίσιο των προγραμμάτων σπουδών φυσικών επιστημών απασχολεί σχεδόν πέντε δεκαετίες εκπαιδευτικά συστήματα και ακαδημαϊκά ερευνητικά πεδία, όπως αυτό της Διδακτικής των φυσικών επιστημών, τόσο στο διεθνή όσο και στον ελληνόφωνο χώρο. Η συζήτηση σχετικά με το επιστημολογικό περιεχόμενο της σχολικής γνώσης για την ενέργεια, καθώς και με τα παιδαγωγικά περιβάλλοντα εντός των οποίων μπορεί να λειτουργήσει αυτή η γνώση, συνεχίζεται με αμείωτο ενδιαφέρον και στις μέρες μας. Το ενδιαφέρον αυτό συντηρείται όχι μόνο λόγω του υψηλού κοινωνικού διακυβεύματος που παρουσιάζει η έννοια της ενέργειας, αλλά και εξαιτίας της συνθετότητας του προβλήματος του διδακτικού μετασχηματισμού της ιδιαίτερα αφηρημένης επιστημονικής γνώσης αναφοράς σε σχολική γνώση με ποιοτικά χαρακτηριστικά τέτοια ώστε να προσελκύει το ενδιαφέρον και να ικανοποιεί γνωστικές ανάγκες μαθητών/-τριών διαφόρων εκπαιδευτικών βαθμίδων. Το βιβλίο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, ερευνητές/τριες της Διδακτικής των φυσικών επιστημών και φοιτητές/-τριες των παιδαγωγικών τμημάτων και καθηγητικών σχολών που είναι πρόθυμοι/ες να συμμετάσχουν σε μια τέτοια συζήτηση σε θεωρητικό ή/και σε πρακτικό επίπεδο. Στο θεωρητικό επίπεδο, επιχειρείται μια σύνθεση επιστημολογικών, ψυχολογικών και διδακτικών διαστάσεων της γνώσης η οποία εμπλέκεται στη διδασκαλία της ενέργειας. Στο επίπεδο εφαρμογής, προσφέρονται συγκεκριμένα παραδείγματα διδασκαλιών οι οποίες έχουν εφαρμοστεί σε διάφορα εκπαιδευτικό επίπεδα, από το νηπιαγωγείο έως το λύκειο, και σκοπεύουν στην οικοδόμηση εκ μέρους των μαθητών/-τριών μιας έγκυρης, κατανοήσιμης και πολιτισμικά χρήσιμης εκδοχής της σχετικής σχολικής γνώσης.
|