ISBN: 978-618-5271-31-2 Συγγραφέας: ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ ΜΗΝΑΣ Εκδοτικός οίκος: ΓΡΑΦΗΜΑ Σελίδες: 168 Διαστάσεις: 17Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: Μάρτιος 2018 ΚΑΙ Ο ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Με το σύγγραμμα αυτό επιχειρείτα να δοθεί μια ανθρωπιστική διάσταση στη διάγνωση, την αξιολόγηση και την εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Αυτά τα καίρια ζητήματα απασχολούν έντονα τους εμπλεκόμενους στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και αποτελούν σημαντικό πολιτικό και κοινωνικό διακύβευμα για τις επιστημονικές, κοινωνικές και πολιτικές συλλογικότητες που αγωνίζονται για ένα δημοκρατικό «Σχολείο για Όλους» στα πλαίσια της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης. Περιλαμβάνει πέντε κεφάλαια. Στο 1ο κεφάλαιο προσδιορίζονται έννοιες και προϋποθέσεις της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης των αναπήρων ατόμων, τη στροφή που συντελείται από τη διαχωριστική κοινωνική λειτουργία των τεστ ευφυΐας στην αντιαυταρχική εκπαίδευση και την ψυχοπαιδαγωγική υποστήριξη, υπό το πρίσμα των επιδράσεων της δυτικής εκπαιδευτικής και πολιτισμικής κουλτούρας στην εξέλιξη του παιδιού. Στο 2ο κεφάλαιο προσεγγίζεται θεωρητικά η δόμηση της γνώσης στα παιδιά και η συμμετοχή τους στη διαδικασία μάθησης. Στο 3ο κεφάλαιο περιγράφεται η συμβολή του εκπαιδευτικού θεσμού των Ειδικών Τάξεων και των Τμημάτων Ένταξης στην εκπαίδευση και τη σχολική ένταξη των ΑμεΑ και των ΑμεΕΕΑ στην Ελλάδα. Στο 4ο κεφάλαιο αναδεικνύονται οι δυσκολίες που συναντούν τα ΑμεΑ και τα ΑμεΕΕΑ στο σχολείο από τον προκρούστη της αξιολόγησης και της βαθμολόγησης. Τέλος στο 5ο κεφάλαιο αναλύεται διεξοδικά το νόημα της συμπεριληπτικής/ενταξιακής εκπαίδευσης και οι προϋποθέσεις εφαρμογής της στην Ελλάδα.
|