Η ανώτατη εκπαίδευση μπορεί να αποτελέσει μέσο κοινωνικής ένταξης ατόμων που έχουν μεταναστεύσει ή βίαια εκτοπιστεί, ακόμη και να παρέχει μεγάλο ποσοστό ελευθερίας στις γνωστικές τους διεργασίες. Συγκεκριμένα,
«Αισθάνεσαι ότι σε θεωρούν φοιτητή, πράγμα που σου δίνει μία καινούρια ταυτότητα. Είσαι περήφανος που είσαι φοιτητής. Παύεις να θεωρείς τον εαυτό σου πρόσφυγα, ξέρεις. Και μπορείς να συμμετέχεις στην κοινωνία, να μιλάς στον κόσμο. Βρίσκεις κοινωνικές δραστηριότητες πέραν του πανεπιστημίου, επεκτείνεις το δίκτυό σου μιλάς με άλλους ανθρώπους όχι μόνο για να αποκτήσεις γνώσεις, αλλά και για την κοινωνική συναναστροφή αυτή καθαυτή. Σε ένα στρατόπεδο προσφύγων, αρκεί να μιλήσεις στον κόσμο και συνειδητοποιείς ότι έχουν τα ίδια προβλήματα, τις ίδιες ματαιώσεις. Αρα, δεν υπάρχει τίποτε θετικό.»
(Y.F.M., μαρτυρία φοιτητή στο έργο του Medeiros, 2016)
Παρ όλ αυτά, η πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση δεν θωρείται απαραιτήτως δικαίωμα και, ως πολιτική, δεν είναι αδιαχώριστη από το κοινωνικό- πολιτικό περιβάλλον εντός του οποίου διενεργείται. Οι εθνικές πολιτικές προς τα εκτοπισμένα άτομα μπορεί να είναι/θεωρούνται φιλόξενες και συμπεριληπτικές σε κάποιες χώρες, ενώ σε άλλες απορριπτικές, αμυντικές και αποκλεισμού.
Στο παρόν βιβλίο αναλύονται τα ζητήματα που αφορούν τη χάραξη και διαχείριση εκπαιδευτικών πολιτικών, όπως αυτά ανακύπτουν με την εισροή των διαφόρων νέων πληθυσμών σε διάφορες χώρες. Σε κάθε πλαίσιο υπάρχουν και διαφορετικά διλήμματα. Στα κεφάλαια του βιβλίου παρατίθενται εμπειρικές έρευνες διενεργηθείσες στη Μέση Ανατολή, στην Ευρώπη και στη Βόρεια Αμερική. Αναλύεται κριτικά ο ρόλος των ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης στην παροχή ισότιμης πρόσβασης εκπαίδευσης στους/στις πρόσφυγες, αλλά και οι συγκεκριμένες δυναμικές και πολιτικές, οι οποίες καθορίζουν τις επιλογές και ευκαιρίες που διατίθενται στους πληθυσμούς αυτούς για την πρόσβαση αυτή (Arar et al., 2018 Dryden-Peterson & Giles, 2010 Streitwieser et al.,2018 Waite, 2016). Στην πλειοψηφία των χωρών, οι ηγέτες/ηγέτιδες στο πεδίο της εκπαίδευσης είναι σε θέση να επιφέρουν προσαρμογές και τροποποιήσεις εντός των ιδρυμάτων και ενίοτε, παρά τις εθνικές εκπαιδευτικές πολιτικές, μπορούν να παρέχουν ισότιμη πρόσβαση σε πρόσφυγες φοιτητές/ήτριες. Ωστόσο, το ζήτημα της δίκαιης και κατάλληλης υποστήριξης προς τους/τις πρόσφυγες παραμένει ασαφές και σύνθετο, δεδομένης της ένδειας συμπεριληπτικών και ενταξιακών πολιτικών.
Το βιβλίο αυτό μπορεί να συνδράμει προς αυτήν την κατεύθυνση με πρακτικές και πολιτικές που αναλύονται, είτε προς αποφυγή, είτε εμπνέοντας, όσον αφορά το Ελληνικό πλαίσιο.
Η ανώτατη εκπαίδευση μπορεί να αποτελέσει μέσο κοινωνικής ένταξης ατόμων που έχουν μεταναστεύσει ή βίαια εκτοπιστεί, ακόμη και να παρέχει μεγάλο ποσοστό ελευθερίας στις γνωστικές τους διεργασίες. Συγκεκριμένα,
«Αισθάνεσαι ότι σε θεωρούν φοιτητή, πράγμα που σου δίνει μία καινούρια ταυτότητα. Είσαι περήφανος που είσαι φοιτητής. Παύεις να θεωρείς τον εαυτό σου πρόσφυγα, ξέρεις. Και μπορείς να συμμετέχεις στην κοινωνία, να μιλάς στον κόσμο. Βρίσκεις κοινωνικές δραστηριότητες πέραν του πανεπιστημίου, επεκτείνεις το δίκτυό σου μιλάς με άλλους ανθρώπους όχι μόνο για να αποκτήσεις γνώσεις, αλλά και για την κοινωνική συναναστροφή αυτή καθαυτή. Σε ένα στρατόπεδο προσφύγων, αρκεί να μιλήσεις στον κόσμο και συνειδητοποιείς ότι έχουν τα ίδια προβλήματα, τις ίδιες ματαιώσεις. Αρα, δεν υπάρχει τίποτε θετικό.»
(Y.F.M., μαρτυρία φοιτητή στο έργο του Medeiros, 2016)
Παρ όλ αυτά, η πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση δεν θωρείται απαραιτήτως δικαίωμα και, ως πολιτική, δεν είναι αδιαχώριστη από το κοινωνικό- πολιτικό περιβάλλον εντός του οποίου διενεργείται. Οι εθνικές πολιτικές προς τα εκτοπισμένα άτομα μπορεί να είναι/θεωρούνται φιλόξενες και συμπεριληπτικές σε κάποιες χώρες, ενώ σε άλλες απορριπτικές, αμυντικές και αποκλεισμού.
Στο παρόν βιβλίο αναλύονται τα ζητήματα που αφορούν τη χάραξη και διαχείριση εκπαιδευτικών πολιτικών, όπως αυτά ανακύπτουν με την εισροή των διαφόρων νέων πληθυσμών σε διάφορες χώρες. Σε κάθε πλαίσιο υπάρχουν και διαφορετικά διλήμματα. Στα κεφάλαια του βιβλίου παρατίθενται εμπειρικές έρευνες διενεργηθείσες στη Μέση Ανατολή, στην Ευρώπη και στη Βόρεια Αμερική. Αναλύεται κριτικά ο ρόλος των ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης στην παροχή ισότιμης πρόσβασης εκπαίδευσης στους/στις πρόσφυγες, αλλά και οι συγκεκριμένες δυναμικές και πολιτικές, οι οποίες καθορίζουν τις επιλογές και ευκαιρίες που διατίθενται στους πληθυσμούς αυτούς για την πρόσβαση αυτή (Arar et al., 2018 Dryden-Peterson & Giles, 2010 Streitwieser et al., 2018 Waite, 2016). Στην πλειοψηφία των χωρών, οι ηγέτες/ηγέτιδες στο πεδίο της εκπαίδευσης είναι σε θέση να επιφέρουν προσαρμογές και τροποποιήσεις εντός των ιδρυμάτων και ενίοτε, παρά τις εθνικές εκπαιδευτικές πολιτικές, μπορούν να παρέχουν ισότιμη πρόσβαση σε πρόσφυγες φοιτητές/ήτριες. Ωστόσο, το ζήτημα της δίκαιης και κατάλληλης υποστήριξης προς τους/τις πρόσφυγες παραμένει ασαφές και σύνθετο, δεδομένης της ένδειας συμπεριληπτικών και ενταξιακών πολιτικών.
Το βιβλίο αυτό μπορεί να συνδράμει προς αυτήν την κατεύθυνση με πρακτικές και πολιτικές που αναλύονται, είτε προς αποφυγή, είτε εμπνέοντας, όσον αφορά το Ελληνικό πλαίσιο.
Η ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΕΚΤΟΠΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΠΟΙΗΣΗΣBKS.0566217BKS.0566217ARAR KHALID, KONDAKCI YASAR, STREITWIESER BERNHARD, ΣΑΙΤΗ ΑΝΝΑARAR KHALID, KONDAKCI YASAR, STREITWIESER BERNHARD, ΣΑΙΤΗ ΑΝΝΑΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΚατηγορία: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ •ARAR KHALID, KONDAKCI YASAR, STREITWIESER BERNHARD, ΣΑΙΤΗ ΑΝΝΑ στην κατηγορία ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ISBN: 978-960-02-4334-5 Συγγραφέας: ARAR KHALID, KONDAKCI YASAR, STREITWIESER BERNHARD, ΣΑΙΤΗ ΑΝΝΑ Εκδοτικός οίκος: ΠΑΠΑΖΗΣΗΣ Μετάφραση: ΣΠΑΘΗ ΜΑΡΙΑ Σελίδες: 308 Διαστάσεις: 14Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: Ιούλιος 2024 Η ανώτατη εκπαίδευση μπορεί να αποτελέσει μέσο κοινωνικής ένταξης ατόμων που έχουν μεταναστεύσει ή βίαια εκτοπιστεί, ακόμη και να παρέχει μεγάλο ποσοστό ελευθερίας στις γνωστικές τους διεργασίες. Συγκεκριμένα, «Αισθάνεσαι ότι σε θεωρούν φοιτητή, πράγμα που σου δίνει μία καινούρια ταυτότητα. Είσαι περήφανος που είσαι φοιτητής. Παύεις να θεωρείς τον εαυτό σου πρόσφυγα, ξέρεις. Και μπορείς να συμμετέχεις στην κοινωνία, να μιλάς στον κόσμο. Βρίσκεις κοινωνικές δραστηριότητες πέραν του πανεπιστημίου, επεκτείνεις το δίκτυό σου μιλάς με άλλους ανθρώπους όχι μόνο για να αποκτήσεις γνώσεις, αλλά και για την κοινωνική συναναστροφή αυτή καθαυτή. Σε ένα στρατόπεδο προσφύγων, αρκεί να μιλήσεις στον κόσμο και συνειδητοποιείς ότι έχουν τα ίδια προβλήματα, τις ίδιες ματαιώσεις. Αρα, δεν υπάρχει τίποτε θετικό.» (Y.F.M., μαρτυρία φοιτητή στο έργο του Medeiros, 2016) Παρ όλ αυτά, η πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση δεν θωρείται απαραιτήτως δικαίωμα και, ως πολιτική, δεν είναι αδιαχώριστη από το κοινωνικό- πολιτικό περιβάλλον εντός του οποίου διενεργείται. Οι εθνικές πολιτικές προς τα εκτοπισμένα άτομα μπορεί να είναι/θεωρούνται φιλόξενες και συμπεριληπτικές σε κάποιες χώρες, ενώ σε άλλες απορριπτικές, αμυντικές και αποκλεισμού. Στο παρόν βιβλίο αναλύονται τα ζητήματα που αφορούν τη χάραξη και διαχείριση εκπαιδευτικών πολιτικών, όπως αυτά ανακύπτουν με την εισροή των διαφόρων νέων πληθυσμών σε διάφορες χώρες. Σε κάθε πλαίσιο υπάρχουν και διαφορετικά διλήμματα. Στα κεφάλαια του βιβλίου παρατίθενται εμπειρικές έρευνες διενεργηθείσες στη Μέση Ανατολή, στην Ευρώπη και στη Βόρεια Αμερική. Αναλύεται κριτικά ο ρόλος των ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης στην παροχή ισότιμης πρόσβασης εκπαίδευσης στους/στις πρόσφυγες, αλλά και οι συγκεκριμένες δυναμικές και πολιτικές, οι οποίες καθορίζουν τις επιλογές και ευκαιρίες που διατίθενται στους πληθυσμούς αυτούς για την πρόσβαση αυτή (Arar et al., 2018 Dryden-Peterson & Giles, 2010 Streitwieser et al., 2018 Waite, 2016). Στην πλειοψηφία των χωρών, οι ηγέτες/ηγέτιδες στο πεδίο της εκπαίδευσης είναι σε θέση να επιφέρουν προσαρμογές και τροποποιήσεις εντός των ιδρυμάτων και ενίοτε, παρά τις εθνικές εκπαιδευτικές πολιτικές, μπορούν να παρέχουν ισότιμη πρόσβαση σε πρόσφυγες φοιτητές/ήτριες. Ωστόσο, το ζήτημα της δίκαιης και κατάλληλης υποστήριξης προς τους/τις πρόσφυγες παραμένει ασαφές και σύνθετο, δεδομένης της ένδειας συμπεριληπτικών και ενταξιακών πολιτικών. Το βιβλίο αυτό μπορεί να συνδράμει προς αυτήν την κατεύθυνση με πρακτικές και πολιτικές που αναλύονται, είτε προς αποφυγή, είτε εμπνέοντας, όσον αφορά το Ελληνικό πλαίσιο. Η ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΕΚΤΟΠΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΠΟΙΗΣΗΣ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση