ISBN: 978-960-221-593-7 Συγγραφέας: ΜΠΟΥΡΝΤΙΕ ΠΙΕΡ, ΠΑΣΕΡΟΝ ΖΑΝ ΚΛΟΝΤ Εκδοτικός οίκος: ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ Σειρά: ΚΟΙΝΟΙ ΤΟΠΟΙ Μετάφραση: ΚΑΡΑΜΠΕΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ Σελίδες: 304 Διαστάσεις: 14Χ21 Ημερομηνία Έκδοσης: Φεβρουάριος 2014 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ Το σχολείο δημιουργεί αυταπάτες που τα αποτελέσματά τους δεν είναι διόλου απατηλά: στην ψευδαίσθηση της σχολικής ανεξαρτησίας και ουδετερότητας θεμελιώνεται η κυριότερη συμβολή του στην αναπαραγωγή της καθεστηκυίας τάξης. Γι' αυτό και η προσπάθεια να έρθουν στο φως οι νόμοι σύμφωνα με τους οποίους το σχολείο αναπαράγει δομικά την κατανομή του πολιτισμικού κεφαλαίου, την κοινωνική κληρονομικότητα των προνομίων και των «αναπηριών», δεν σταματάει στην κατανόηση των αντιφάσεων που διατρέχουν σήμερα τα εκπαιδευτικά συστήματα. Προχωρά επίσης σε μια θεωρία της πρακτικής, η οποία ξεπερνάει τόσο τον υποκειμενισμό της δημιουργικής ελευθερίας όσο και τον αντικειμενισμό που προσυπογράφουν, στη σκιά του στρουκτουραλισμού, η γλωσσολογία, η κυβερνητική και η ψυχανάλυση. Ξεκινώντας από εμπειρικές έρευνες γύρω από την παιδαγωγική σχέση, τη λόγια ή κοινή χρήση της γλώσσας και της κουλτούρας, τα οικονομικά και συμβολικά αποτελέσματα των εξετάσεων και του διπλώματος, η Αναπαραγωγή -το αξεπέραστο αυτό κοινωνιολογικό «long seller»- συνθέτει μια γενική θεωρία των πράξεων συμβολικής βίας και των κοινωνικών συνθηκών της συγκάλυψής της.
|