Η επαναφορά στο προσκήνιο του όρου «ουμανισμός», με το χαϊντεγκεριανό αυτό κείμενο, αποσκοπεί στο να τον απαγγιστρώσει από τις «μεταφυσικές» του καταβολές, που προϋποθέτουν μια παγιωμένη ερμηνεία του «όντος» στην ολότητά του και εκλαμβάνουν τον άνθρωπο ως έσχατο υποκείμενο γνώσης και ενέργειας πάνω στα πράγματα. Σε μια τέτοια οπτική, ο παραδοσιακός ουμανισμός έχει χάσει το νόημά του, γιατί εμμένει σε ένα παραστασιακό τρόπο φιλοσοφίας ή στο δυϊσμό υποκειμένου-αντικειμένου (χωρίς να προβαίνει στην "οντολογική διαφορά" μεταξύ "Είναι" και όντος). Στοχεύεται, έτσι, ένα είδος οντολογίας του ετερογενούς μέσα από μια ιδιότυπη αναζήτηση της αλήθειας ή της "καταγωγής" που, όμως, δεν παραπέμπει σε καμιά γνωστή αρχή θεμελίωσης, ανθρωπολογικής ή διαλεκτικής υφής. (Το πιο απόμακρο γίνεται ό,τι πιο κοντινό.)
Το "Για τον ουμανισμό" αναλαμβάνει, ακόμα, ένα διπλό εγχείρημα: να αποστασιοποιηθεί το θεμελιώδες έργο του Sein und Zeit (1927) από τον υπαρξισμό της εποχής (κυρίως του Sartre) και να ανοίξει ένα γόνιμο διάλογο με το μαρξισμό, που θα έθετε τις βάσεις μιας «μελλοντικής σκέψης».
«Η φαινομενολογία των ερμηνειών», από την άλλη μεριά, σκοπεύει να δείξει πώς μπορεί να επενδυθεί φιλοσοφικά η σχέση ερμηνευόμενου-ερμηνευτή ύστερα, ιδίως, από τις ριζικές αμφισβητήσεις των Nietzsche, Heidegger και Foucault, ο «ουμανισμός» των οποίων, χωρίς να αντιστρατεύεται πολιτικά τον «άνθρωπο», θα μπορούσε να κατανοηθεί με όρους δομικούς και όχι αναγωγικούς όπου θα προείχε δηλαδή το στοιχείο της σχέσης στο εσωτερικό ενός όλου και όχι κάποια παγιωτική εξηγητική αρχή.
Η επαναφορά στο προσκήνιο του όρου «ουμανισμός», με το χαϊντεγκεριανό αυτό κείμενο, αποσκοπεί στο να τον απαγγιστρώσει από τις «μεταφυσικές» του καταβολές, που προϋποθέτουν μια παγιωμένη ερμηνεία του «όντος» στην ολότητά του και εκλαμβάνουν τον άνθρωπο ως έσχατο υποκείμενο γνώσης και ενέργειας πάνω στα πράγματα. Σε μια τέτοια οπτική, ο παραδοσιακός ουμανισμός έχει χάσει το νόημά του, γιατί εμμένει σε ένα παραστασιακό τρόπο φιλοσοφίας ή στο δυϊσμό υποκειμένου-αντικειμένου (χωρίς να προβαίνει στην "οντολογική διαφορά" μεταξύ "Είναι" και όντος). Στοχεύεται, έτσι, ένα είδος οντολογίας του ετερογενούς μέσα από μια ιδιότυπη αναζήτηση της αλήθειας ή της "καταγωγής" που, όμως, δεν παραπέμπει σε καμιά γνωστή αρχή θεμελίωσης, ανθρωπολογικής ή διαλεκτικής υφής. (Το πιο απόμακρο γίνεται ό, τι πιο κοντινό.)
Το "Για τον ουμανισμό" αναλαμβάνει, ακόμα, ένα διπλό εγχείρημα: να αποστασιοποιηθεί το θεμελιώδες έργο του Sein und Zeit (1927) από τον υπαρξισμό της εποχής (κυρίως του Sartre) και να ανοίξει ένα γόνιμο διάλογο με το μαρξισμό, που θα έθετε τις βάσεις μιας «μελλοντικής σκέψης».
«Η φαινομενολογία των ερμηνειών», από την άλλη μεριά, σκοπεύει να δείξει πώς μπορεί να επενδυθεί φιλοσοφικά η σχέση ερμηνευόμενου-ερμηνευτή ύστερα, ιδίως, από τις ριζικές αμφισβητήσεις των Nietzsche, Heidegger και Foucault, ο «ουμανισμός» των οποίων, χωρίς να αντιστρατεύεται πολιτικά τον «άνθρωπο», θα μπορούσε να κατανοηθεί με όρους δομικούς και όχι αναγωγικούς όπου θα προείχε δηλαδή το στοιχείο της σχέσης στο εσωτερικό ενός όλου και όχι κάποια παγιωτική εξηγητική αρχή.
ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΥΜΑΝΙΣΜΟBKS.0085561BKS.0085561HEIDEGGER MARTINHEIDEGGER MARTINΦΙΛΟΣΟΦΙΑΚατηγορία: ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ •HEIDEGGER MARTIN στην κατηγορία ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ISBN: 978-618-5140-55-7 Συγγραφέας: HEIDEGGER MARTIN Εκδοτικός οίκος: ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΡΩΜΗ Μετάφραση: ΔΕΛΗΒΟΓΙΑΤΖΗΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ Σελίδες: 254 Διαστάσεις: 15Χ21 Ημερομηνία Έκδοσης: Δεκέμβριος 2016 Η επαναφορά στο προσκήνιο του όρου «ουμανισμός», με το χαϊντεγκεριανό αυτό κείμενο, αποσκοπεί στο να τον απαγγιστρώσει από τις «μεταφυσικές» του καταβολές, που προϋποθέτουν μια παγιωμένη ερμηνεία του «όντος» στην ολότητά του και εκλαμβάνουν τον άνθρωπο ως έσχατο υποκείμενο γνώσης και ενέργειας πάνω στα πράγματα. Σε μια τέτοια οπτική, ο παραδοσιακός ουμανισμός έχει χάσει το νόημά του, γιατί εμμένει σε ένα παραστασιακό τρόπο φιλοσοφίας ή στο δυϊσμό υποκειμένου-αντικειμένου (χωρίς να προβαίνει στην "οντολογική διαφορά" μεταξύ "Είναι" και όντος). Στοχεύεται, έτσι, ένα είδος οντολογίας του ετερογενούς μέσα από μια ιδιότυπη αναζήτηση της αλήθειας ή της "καταγωγής" που, όμως, δεν παραπέμπει σε καμιά γνωστή αρχή θεμελίωσης, ανθρωπολογικής ή διαλεκτικής υφής. (Το πιο απόμακρο γίνεται ό, τι πιο κοντινό.) Το "Για τον ουμανισμό" αναλαμβάνει, ακόμα, ένα διπλό εγχείρημα: να αποστασιοποιηθεί το θεμελιώδες έργο του Sein und Zeit (1927) από τον υπαρξισμό της εποχής (κυρίως του Sartre) και να ανοίξει ένα γόνιμο διάλογο με το μαρξισμό, που θα έθετε τις βάσεις μιας «μελλοντικής σκέψης». «Η φαινομενολογία των ερμηνειών», από την άλλη μεριά, σκοπεύει να δείξει πώς μπορεί να επενδυθεί φιλοσοφικά η σχέση ερμηνευόμενου-ερμηνευτή ύστερα, ιδίως, από τις ριζικές αμφισβητήσεις των Nietzsche, Heidegger και Foucault, ο «ουμανισμός» των οποίων, χωρίς να αντιστρατεύεται πολιτικά τον «άνθρωπο», θα μπορούσε να κατανοηθεί με όρους δομικούς και όχι αναγωγικούς όπου θα προείχε δηλαδή το στοιχείο της σχέσης στο εσωτερικό ενός όλου και όχι κάποια παγιωτική εξηγητική αρχή. ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΥΜΑΝΙΣΜΟ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση