«Τι κοινό μεταξύ Αθηνών και Ιεροσολύμων;» Και αλλού: «Τι κοινό μεταξύ φιλοσόφου και χριστιανού, του μαθητού της Ελλάδος και του μαθητού των ουρανών, του ανθρώπου των λόγων και του ανθρώπου των έργων, εκείνου που κατεδαφίζει και εκείνου που οικοδομεί, του φίλου και του εχθρού της πλάνης, του διαφθορέα της αλήθειας και του τηρητού και εκφραστού της, του κλέπτη και του φύλακά της;» Τα ερωτήματα του Τερτυλλιανού είναι, βεβαίως, ρητορικά· θεωρεί αυτονόητο πως δεν υπάρχει τίποτε κοινό, η παραμικρή σχέση μεταξύ λόγου και πίστης, επιστήμης και θρησκείας. Εγέρθηκαν -και εγείρονται-, βεβαίως, από την απέναντι πλευρά φωνές εξ ίσου απόλυτες, αποκλειστικές και απορριπτικές της πίστης.
Έρχεται όμως τώρα εκ μέρους της επιστήμης των επιστημών ο αντίλογος. Ο Γερμανός φιλόσοφος Φ.Γ.Ι. Σέλλινγκ, από την καθηγητική έδρα του Πανεπιστημίου του Βερολίνου, δίνει τιτάνιο αγώνα να ενώσει τα διεστώτα, έναν αγώνα υπερ γνώσεως άμα και πίστεως. Παλεύει για να δείξει ότι Φιλοσοφία και Αποκάλυψη όχι μόνο δεν αναιρούν η μία την άλλη, αλλά αποτελούν μία αναγκαίο όρο της άλλης. Από αυτόν, μάλιστα, τον αγώνα δεν μπορεί κανείς να διαχωρίσει την θέση του, κανείς δεν μένει αμέτοχος. Η Φιλοσοφία της Αποκαλύψεως είναι ένας αγώνας που διεξάγεται όχι μόνο μέσα στην ανθρώπινη συνείδηση, αλλά και στην φύση, την ιστορία, τους κόλπους αυτού τούτου του Θεού.
«Τι κοινό μεταξύ Αθηνών και Ιεροσολύμων;» Και αλλού: «Τι κοινό μεταξύ φιλοσόφου και χριστιανού, του μαθητού της Ελλάδος και του μαθητού των ουρανών, του ανθρώπου των λόγων και του ανθρώπου των έργων, εκείνου που κατεδαφίζει και εκείνου που οικοδομεί, του φίλου και του εχθρού της πλάνης, του διαφθορέα της αλήθειας και του τηρητού και εκφραστού της, του κλέπτη και του φύλακά της;» Τα ερωτήματα του Τερτυλλιανού είναι, βεβαίως, ρητορικά· θεωρεί αυτονόητο πως δεν υπάρχει τίποτε κοινό, η παραμικρή σχέση μεταξύ λόγου και πίστης, επιστήμης και θρησκείας. Εγέρθηκαν -και εγείρονται-, βεβαίως, από την απέναντι πλευρά φωνές εξ ίσου απόλυτες, αποκλειστικές και απορριπτικές της πίστης.
Έρχεται όμως τώρα εκ μέρους της επιστήμης των επιστημών ο αντίλογος. Ο Γερμανός φιλόσοφος Φ.Γ.Ι. Σέλλινγκ, από την καθηγητική έδρα του Πανεπιστημίου του Βερολίνου, δίνει τιτάνιο αγώνα να ενώσει τα διεστώτα, έναν αγώνα υπερ γνώσεως άμα και πίστεως. Παλεύει για να δείξει ότι Φιλοσοφία και Αποκάλυψη όχι μόνο δεν αναιρούν η μία την άλλη, αλλά αποτελούν μία αναγκαίο όρο της άλλης. Από αυτόν, μάλιστα, τον αγώνα δεν μπορεί κανείς να διαχωρίσει την θέση του, κανείς δεν μένει αμέτοχος. Η Φιλοσοφία της Αποκαλύψεως είναι ένας αγώνας που διεξάγεται όχι μόνο μέσα στην ανθρώπινη συνείδηση, αλλά και στην φύση, την ιστορία, τους κόλπους αυτού τούτου του Θεού.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΩΣBKS.0336060BKS.0336060ΣΕΛΙΝΓΚ ΦΡΙΝΤΡΙΧ ΒΙΛΧΕΛΜ ΓΙΟΖΕΦΣΕΛΙΝΓΚ ΦΡΙΝΤΡΙΧ ΒΙΛΧΕΛΜ ΓΙΟΖΕΦΦΙΛΟΣΟΦΙΑΚατηγορία: ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ •ΣΕΛΙΝΓΚ ΦΡΙΝΤΡΙΧ ΒΙΛΧΕΛΜ ΓΙΟΖΕΦ στην κατηγορία ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ISBN: 960-283-203-7 Συγγραφέας: ΣΕΛΙΝΓΚ ΦΡΙΝΤΡΙΧ ΒΙΛΧΕΛΜ ΓΙΟΖΕΦ Εκδοτικός οίκος: ΡΟΕΣ Σειρά: ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ Μετάφραση: ΛΟΥΠΑΣΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ Σελίδες: 394 Διαστάσεις: 14x21 Ημερομηνία Έκδοσης: 2005 «Τι κοινό μεταξύ Αθηνών και Ιεροσολύμων;» Και αλλού: «Τι κοινό μεταξύ φιλοσόφου και χριστιανού, του μαθητού της Ελλάδος και του μαθητού των ουρανών, του ανθρώπου των λόγων και του ανθρώπου των έργων, εκείνου που κατεδαφίζει και εκείνου που οικοδομεί, του φίλου και του εχθρού της πλάνης, του διαφθορέα της αλήθειας και του τηρητού και εκφραστού της, του κλέπτη και του φύλακά της;» Τα ερωτήματα του Τερτυλλιανού είναι, βεβαίως, ρητορικά· θεωρεί αυτονόητο πως δεν υπάρχει τίποτε κοινό, η παραμικρή σχέση μεταξύ λόγου και πίστης, επιστήμης και θρησκείας. Εγέρθηκαν -και εγείρονται-, βεβαίως, από την απέναντι πλευρά φωνές εξ ίσου απόλυτες, αποκλειστικές και απορριπτικές της πίστης. Έρχεται όμως τώρα εκ μέρους της επιστήμης των επιστημών ο αντίλογος. Ο Γερμανός φιλόσοφος Φ.Γ.Ι. Σέλλινγκ, από την καθηγητική έδρα του Πανεπιστημίου του Βερολίνου, δίνει τιτάνιο αγώνα να ενώσει τα διεστώτα, έναν αγώνα υπερ γνώσεως άμα και πίστεως. Παλεύει για να δείξει ότι Φιλοσοφία και Αποκάλυψη όχι μόνο δεν αναιρούν η μία την άλλη, αλλά αποτελούν μία αναγκαίο όρο της άλλης. Από αυτόν, μάλιστα, τον αγώνα δεν μπορεί κανείς να διαχωρίσει την θέση του, κανείς δεν μένει αμέτοχος. Η Φιλοσοφία της Αποκαλύψεως είναι ένας αγώνας που διεξάγεται όχι μόνο μέσα στην ανθρώπινη συνείδηση, αλλά και στην φύση, την ιστορία, τους κόλπους αυτού τούτου του Θεού. ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΩΣ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση