Είτε προσεγγίζεις τον Όμηρο φιλολογικά, είτε θεολογικά, είτε κοινωνιολογικά, είτε ιστορικά πάντα κάποια πτυχή του θα σου διαφεύγει, θα κρύβεται και θα περιμένει την ανεύρεσή της. Μέχρι πριν από δύο αιώνες η Ιλιάδα ήταν ένα φανταστικό έπος, μία μεγαλειώδης επική δημιουργία, σήμερα όμως, εντάσσεται στην ιστορία, παρ' όλα αυτά μύθευμα, καθαρά λογοτεχνικό έργο θεωρείται ακόμη η Οδύσσεια.
Και ενώ νομίζεις ότι τελείωσες μία άλλη λάμψη φωτίζει, υπάρχει ένα άλλο επίπεδο ανάγνωσης, διαφορετικός τύπος ερμηνείας: ο συμβολικός. Σαφώς οι Ολύμπιοι θεοί δεν υπάρχουν, σαφώς τα ξακουστά ανάκτορά τους στον Όλυμπο όσο και εάν τα αναζητούμε δεν θα βρεθούν, μήπως όμως μέσω όλων αυτών υπονοείται κάτι άλλο; Μήπως η θεά Αθηνά, προστάτιδα του Οδυσσέα, εκτός από την σοφία δηλώνει την "κίνησή" του νου, την ικανότητά του να επωφελείται άμεσα από τις καταστάσεις, ή μήπως την ευστροφία; Μήπως ο φονικός θεός Αρης δεν ενσαρκώνει μόνο την άναρχη και βίαιη επιβολή της δύναμης αλλά και την ακατάβλητη ισχύ, την ανδρεία ή το ηρωικό πνεύμα; Πόσο μάλλον τα άλλα πρόσωπα και οι δράσεις τους, τα συμβάντα με την μάγισσα Κίρκη, τους Λωτοφάγους ή της χώρας των Φαιάκων με τα νοήμονα (άλλη μία απορία) πλοία; ...
Ακολουθώντας αυτή την ατραπό, μία νέα γεμάτη χρυσό φλέβα διανοίχθηκε στο μεταλλείο που καλείται Όμηρος, δηλαδή, η σχέση του με την φιλοσοφία, για την ακρίβεια με την κριτική που συνδέεται με την γέννηση της φιλοσοφίας και η οποία ταυτίζεται με την απελευθέρωση του ανθρώπινου πνεύματος.
Είτε προσεγγίζεις τον Όμηρο φιλολογικά, είτε θεολογικά, είτε κοινωνιολογικά, είτε ιστορικά πάντα κάποια πτυχή του θα σου διαφεύγει, θα κρύβεται και θα περιμένει την ανεύρεσή της. Μέχρι πριν από δύο αιώνες η Ιλιάδα ήταν ένα φανταστικό έπος, μία μεγαλειώδης επική δημιουργία, σήμερα όμως, εντάσσεται στην ιστορία, παρ' όλα αυτά μύθευμα, καθαρά λογοτεχνικό έργο θεωρείται ακόμη η Οδύσσεια.
Και ενώ νομίζεις ότι τελείωσες μία άλλη λάμψη φωτίζει, υπάρχει ένα άλλο επίπεδο ανάγνωσης, διαφορετικός τύπος ερμηνείας: ο συμβολικός. Σαφώς οι Ολύμπιοι θεοί δεν υπάρχουν, σαφώς τα ξακουστά ανάκτορά τους στον Όλυμπο όσο και εάν τα αναζητούμε δεν θα βρεθούν, μήπως όμως μέσω όλων αυτών υπονοείται κάτι άλλο; Μήπως η θεά Αθηνά, προστάτιδα του Οδυσσέα, εκτός από την σοφία δηλώνει την "κίνησή" του νου, την ικανότητά του να επωφελείται άμεσα από τις καταστάσεις, ή μήπως την ευστροφία; Μήπως ο φονικός θεός Αρης δεν ενσαρκώνει μόνο την άναρχη και βίαιη επιβολή της δύναμης αλλά και την ακατάβλητη ισχύ, την ανδρεία ή το ηρωικό πνεύμα; Πόσο μάλλον τα άλλα πρόσωπα και οι δράσεις τους, τα συμβάντα με την μάγισσα Κίρκη, τους Λωτοφάγους ή της χώρας των Φαιάκων με τα νοήμονα (άλλη μία απορία) πλοία; ...
Ακολουθώντας αυτή την ατραπό, μία νέα γεμάτη χρυσό φλέβα διανοίχθηκε στο μεταλλείο που καλείται Όμηρος, δηλαδή, η σχέση του με την φιλοσοφία, για την ακρίβεια με την κριτική που συνδέεται με την γέννηση της φιλοσοφίας και η οποία ταυτίζεται με την απελευθέρωση του ανθρώπινου πνεύματος.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΟΜΗΡΟΣBKS.0006521BKS.0006521BINAUT LOUIS, ΡΑΖΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣBINAUT LOUIS, ΡΑΖΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣΚΛΑΣΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣΚατηγορία: ΚΛΑΣΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ •BINAUT LOUIS, ΡΑΖΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ στην κατηγορία ΚΛΑΣΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ISBN: 978-618-5500-05-4 Συγγραφέας: BINAUT LOUIS, ΡΑΖΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Εκδοτικός οίκος: ΥΠΑΤΙΑ ΛΥΔΙΑ Σειρά: ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΟΜΗΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ Σελίδες: 108 Διαστάσεις: 14Χ20, 5 Ημερομηνία Έκδοσης: Οκτώβριος 2020 Είτε προσεγγίζεις τον Όμηρο φιλολογικά, είτε θεολογικά, είτε κοινωνιολογικά, είτε ιστορικά πάντα κάποια πτυχή του θα σου διαφεύγει, θα κρύβεται και θα περιμένει την ανεύρεσή της. Μέχρι πριν από δύο αιώνες η Ιλιάδα ήταν ένα φανταστικό έπος, μία μεγαλειώδης επική δημιουργία, σήμερα όμως, εντάσσεται στην ιστορία, παρ' όλα αυτά μύθευμα, καθαρά λογοτεχνικό έργο θεωρείται ακόμη η Οδύσσεια. Και ενώ νομίζεις ότι τελείωσες μία άλλη λάμψη φωτίζει, υπάρχει ένα άλλο επίπεδο ανάγνωσης, διαφορετικός τύπος ερμηνείας: ο συμβολικός. Σαφώς οι Ολύμπιοι θεοί δεν υπάρχουν, σαφώς τα ξακουστά ανάκτορά τους στον Όλυμπο όσο και εάν τα αναζητούμε δεν θα βρεθούν, μήπως όμως μέσω όλων αυτών υπονοείται κάτι άλλο; Μήπως η θεά Αθηνά, προστάτιδα του Οδυσσέα, εκτός από την σοφία δηλώνει την "κίνησή" του νου, την ικανότητά του να επωφελείται άμεσα από τις καταστάσεις, ή μήπως την ευστροφία; Μήπως ο φονικός θεός Αρης δεν ενσαρκώνει μόνο την άναρχη και βίαιη επιβολή της δύναμης αλλά και την ακατάβλητη ισχύ, την ανδρεία ή το ηρωικό πνεύμα; Πόσο μάλλον τα άλλα πρόσωπα και οι δράσεις τους, τα συμβάντα με την μάγισσα Κίρκη, τους Λωτοφάγους ή της χώρας των Φαιάκων με τα νοήμονα (άλλη μία απορία) πλοία; ... Ακολουθώντας αυτή την ατραπό, μία νέα γεμάτη χρυσό φλέβα διανοίχθηκε στο μεταλλείο που καλείται Όμηρος, δηλαδή, η σχέση του με την φιλοσοφία, για την ακρίβεια με την κριτική που συνδέεται με την γέννηση της φιλοσοφίας και η οποία ταυτίζεται με την απελευθέρωση του ανθρώπινου πνεύματος. ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΟΜΗΡΟΣ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση