Οι τέχνες σε όλες τους τις μορφές, με την πρωτοκαθεδρία βέβαια της λογοτεχνίας, οι μύθοι, η παγκόσμια ιστορία, οι λαϊκές παραδόσεις, αλλά και τα δικαιικά συστήματα ασχολούνται με έρωτες ανάρμοστους και άξιους να τιμωρούνται. Η αρπαγή της Ελένης, η συνεύρεση του Οιδίποδα με την Ιοκάστη, η τόλμη του Ερωτόκριτου με την Αρετούσα, οι ανά τις ηπείρους και τους αιώνες μοιχείες κινητοποιούν τις δραστήριες δυνάμεις του πολιτισμού αλλά και της τιμωρίας.
Γενικά, ο έλεγχος της ερωτικής συμπεριφοράς είναι εκλεκτικός και από διάφορες απόψεις περίεργος. Οι τέχνες, για παράδειγμα, και η ιστορία δεν έχουν ιδιαίτερα ασχοληθεί με θέματα που θεωρούνται πιο συγκλονιστικά, δηλαδή με περιστατικά βαριά και τραυματικά για τα θύματα (βιασμούς, αποπλανήσεις ανηλίκων, σωματεμπορίες κ.λπ.). Ο ανάρμοστος χαρακτήρας που προσέλκυσε την προσοχή των ελεγχόντων αφορούσε ρήξεις μιας γενικότερης κανονικότητας της σεξουαλικής ζωής, ενώ ο ίδιος ο έλεγχος αδιαφορούσε για το αν υπήρχε συναίνεση ή όχι των εμπλεκομένων ή για το αν υπήρχαν ή όχι θύματα στις συγκεκριμένες περιπτώσεις επαφής. Ακόμη και τα δικαιικά συστήματα είχαν, μέχρι τις αρχές του 20ού αιώνα, ως κύριο αντικείμενο ρύθμισης τις αρπαγές παρθένων και τις μοιχείες, αφιερώνοντας λιγότερες διατάξεις σε βιασμούς και παντοειδείς βίαιους εξαναγκασμούς σε ερωτικές πράξεις.
Οι τέχνες σε όλες τους τις μορφές, με την πρωτοκαθεδρία βέβαια της λογοτεχνίας, οι μύθοι, η παγκόσμια ιστορία, οι λαϊκές παραδόσεις, αλλά και τα δικαιικά συστήματα ασχολούνται με έρωτες ανάρμοστους και άξιους να τιμωρούνται. Η αρπαγή της Ελένης, η συνεύρεση του Οιδίποδα με την Ιοκάστη, η τόλμη του Ερωτόκριτου με την Αρετούσα, οι ανά τις ηπείρους και τους αιώνες μοιχείες κινητοποιούν τις δραστήριες δυνάμεις του πολιτισμού αλλά και της τιμωρίας.
Γενικά, ο έλεγχος της ερωτικής συμπεριφοράς είναι εκλεκτικός και από διάφορες απόψεις περίεργος. Οι τέχνες, για παράδειγμα, και η ιστορία δεν έχουν ιδιαίτερα ασχοληθεί με θέματα που θεωρούνται πιο συγκλονιστικά, δηλαδή με περιστατικά βαριά και τραυματικά για τα θύματα (βιασμούς, αποπλανήσεις ανηλίκων, σωματεμπορίες κ.λπ.). Ο ανάρμοστος χαρακτήρας που προσέλκυσε την προσοχή των ελεγχόντων αφορούσε ρήξεις μιας γενικότερης κανονικότητας της σεξουαλικής ζωής, ενώ ο ίδιος ο έλεγχος αδιαφορούσε για το αν υπήρχε συναίνεση ή όχι των εμπλεκομένων ή για το αν υπήρχαν ή όχι θύματα στις συγκεκριμένες περιπτώσεις επαφής. Ακόμη και τα δικαιικά συστήματα είχαν, μέχρι τις αρχές του 20ού αιώνα, ως κύριο αντικείμενο ρύθμισης τις αρπαγές παρθένων και τις μοιχείες, αφιερώνοντας λιγότερες διατάξεις σε βιασμούς και παντοειδείς βίαιους εξαναγκασμούς σε ερωτικές πράξεις.
ΕΡΩΤΑΣ ΚΑΙ ΤΙΜΩΡΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑBKS.0096991BKS.0096991ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΚατηγορία: ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ •ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ στην κατηγορία ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ISBN: 978-960-493-122-4 Συγγραφέας: ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ Εκδοτικός οίκος: ΣΑΒΒΑΛΑΣ Σειρά: ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Σελίδες: 102 Διαστάσεις: 14Χ21 Ημερομηνία Έκδοσης: Δεκέμβριος 2011 Οι τέχνες σε όλες τους τις μορφές, με την πρωτοκαθεδρία βέβαια της λογοτεχνίας, οι μύθοι, η παγκόσμια ιστορία, οι λαϊκές παραδόσεις, αλλά και τα δικαιικά συστήματα ασχολούνται με έρωτες ανάρμοστους και άξιους να τιμωρούνται. Η αρπαγή της Ελένης, η συνεύρεση του Οιδίποδα με την Ιοκάστη, η τόλμη του Ερωτόκριτου με την Αρετούσα, οι ανά τις ηπείρους και τους αιώνες μοιχείες κινητοποιούν τις δραστήριες δυνάμεις του πολιτισμού αλλά και της τιμωρίας. Γενικά, ο έλεγχος της ερωτικής συμπεριφοράς είναι εκλεκτικός και από διάφορες απόψεις περίεργος. Οι τέχνες, για παράδειγμα, και η ιστορία δεν έχουν ιδιαίτερα ασχοληθεί με θέματα που θεωρούνται πιο συγκλονιστικά, δηλαδή με περιστατικά βαριά και τραυματικά για τα θύματα (βιασμούς, αποπλανήσεις ανηλίκων, σωματεμπορίες κ.λπ.). Ο ανάρμοστος χαρακτήρας που προσέλκυσε την προσοχή των ελεγχόντων αφορούσε ρήξεις μιας γενικότερης κανονικότητας της σεξουαλικής ζωής, ενώ ο ίδιος ο έλεγχος αδιαφορούσε για το αν υπήρχε συναίνεση ή όχι των εμπλεκομένων ή για το αν υπήρχαν ή όχι θύματα στις συγκεκριμένες περιπτώσεις επαφής. Ακόμη και τα δικαιικά συστήματα είχαν, μέχρι τις αρχές του 20ού αιώνα, ως κύριο αντικείμενο ρύθμισης τις αρπαγές παρθένων και τις μοιχείες, αφιερώνοντας λιγότερες διατάξεις σε βιασμούς και παντοειδείς βίαιους εξαναγκασμούς σε ερωτικές πράξεις. ΕΡΩΤΑΣ ΚΑΙ ΤΙΜΩΡΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση