ISBN: 960-351-602-3 Συγγραφέας: ΜΟΥΡΔΟΥΚΟΥΤΑΣ ΠΑΝΟΣ Εκδοτικός οίκος: ΣΤΑΜΟΥΛΗΣ Σελίδες: 356 Διαστάσεις: 13x21 Ημερομηνία Έκδοσης: 2005 Το βιβλίο ξεκινά από τη βασική θέση ότι κατά την πρώτη δεκαετία της νέας χιλιετίας η παγκόσμια οικονομία βρίσκεται ανάμεσα σε δύο αντιμαχόμενες τάσεις, αυτές της παγκοσμιοποίηση και της τοπικότητας, οι οποίες δημιουργούν ένα άστατο και ρευστό επιχειρηματικό περιβάλλον. Σε ορισμένους βιομηχανικούς τομείς η παγκοσμιοποίηση υπερέχει, δημιουργώντας ένα "αμιγές" παγκόσμιο επιχειρηματικό περιβάλλον. Σε άλλους βιομηχανικούς τομείς επικρατεί η τοπικότητα, δημιουργώντας ένα "αμιγές" περιβάλλον τοπικής αγοράς, ενώ σε μία τρίτη ομάδα βιομηχανιών δεν υπάρχει αδιαφιλονίκητος νικητής, οδηγώντας σε ένα ημιπαγκόσμιο επιχειρηματικό περιβάλλον. Η εμφάνιση των ημιπαγκόσμιων αγορών σημαίνει ότι η διεθνής επιχείρηση θα πρέπει να ανταγωνιστεί παράλληλα τόσο στις υψηλού βαθμού παγκοσμιοποίησης αγορές όσο και στις υψηλού βαθμού τοπικότητας αγορές. Προσεγγίζοντας το ζήτημα της επιχειρηματικής στρατηγικής υπό το πρίσμα μιας ημιπαγκόσμιας οικονομίας, ο διακεκριμένος καθηγητής και συγγραφέας Πάνος Μουρδουκούτας θέτει υπό αμφισβήτηση δημοφιλείς αντιλήψεις στο χώρο της διεθνούς επιχειρηματικής στρατηγικής, όπως οι: "να σκέπτεσαι παγκόσμια, να ενεργείς τοπικά" και "μια στρατηγική εφαρμόζεται παντού!", καθώς και την αντίληψη ότι οι επιχειρήσεις χωρίς οριζόντια δικτυακή δομή είναι περισσότερο κατάλληλες να ανταγωνιστούν στις διεθνείς αγορές από τις συμβατικές, ιεραρχικά δομημένες επιχειρήσεις. Περιγράφοντας το ημιπαγκόσμιο επιχειρηματικό περιβάλλον, ο συγγραφέας προτείνει ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο, την ημιπαγκόσμια εταιρεία, η οποία οργανώνει τη λειτουργία της σύμφωνα με τις παγκόσμιες/τοπικές προδιαγραφές των προϊόντων της. Στο μοντέλο αυτό, οι υψηλού βαθμού τοπικότητας προδιαγραφές τίθενται κάτω από μία συμβατική, ιεραρχική πολυεθνική οργάνωση, ενώ οι υψηλού βαθμού παγκοσμιοποίησης προδιαγραφές κάτω από μία σύγχρονη, μη ιεραρχική δικτυακή δομή. Κάθε επιχείρηση έχει το δικό της όραμα, τη δική της οργάνωση, τις δικές της μεθόδους επικοινωνίας και τις δικές της δομές υποκίνησης. Το βιβλίο αυτό απευθύνεται στους επαγγελματίες του διεθνούς μάρκετινγκ και μάνατζμεντ και στους συμβούλους στρατηγικής διεθνών επιχειρήσεων. Παράλληλα όμως, αποτελεί ένα χρήσιμο ανάγνωσμα για το ευρύ κοινό που επιθυμεί να ενημερωθεί για τις εξελίξεις της παγκοσμιοποίησης και τις επιπτώσεις της στο χώρο των επιχειρήσεων αλλά και την καθημερινή ζωή.
|