Με τον έναν ή τον άλλον τρόπο είμαστε όλοι κληρονόμοι του Καμπανέλλη. «Με τον έναν ή τον άλλον τρόπο»: είτε με τον τρόπο του επίσημου κρατικού λόγου που εκφράζεται σε επετείους και αναμνηστικούς τόμους, μετατρέποντας έτσι τη ζωτική μνήμη σε μνημονικούς τόπους και χρόνους είτε με τον τρόπο του ιστορικού λόγου με τις κατηγοριακές συντάξεις και τις αξιολογικές αναγωγές του είτε, τέλος, με τον τρόπο ακόμα και εκείνου του λόγου που, με εφαλτήριο έναν αυτάρεσκο παροντισμό και μια ανερμάτιστη νεοπάθεια, υποβαθμίζει και απαξιώνει ό,τι δεν είναι «νέο» ή δεν προσιδιάζει στη δεοντολογία του συγκρητισμού. Κληρονόμοι του Καμπανέλλη λοιπόν ακόμα και όταν αρνούμαστε την επικαιρότητα ή τη δραστικότητά του. Αλλά, εάν μπορούσαμε να αφαιρέσουμε από την «κληρονομιά» κάθε υποχρεωτικό στοιχείο, κάθε επιταγή που θέτει ο κανόνας του ιστορικού κύρους, αυτό που θα έμενε, το διηθημένο περιεχόμενο του κληροδοτήματος, θα ήταν ίσως μια καθαρή πρόθεση έρευνας και βαθύτερης γνωριμίας με έναν πλούσιο θεατρικό κόσμο, ο οποίος διερευνάται συνεχώς και μένει πάντα προς διερεύνηση. Θα ήταν ακόμα μια επιθυμία πειραματισμού, μια προσπάθεια γεφύρωσης δύο διαφορετικών εποχών: εκείνης που ξεκίνησε στα χρόνια της καχεκτικής δημοκρατίας και αυτής που διάγουμε τα τελευταία, εξίσου καχεκτικά, χρόνια, χωρίς την παρουσία του Καμπανέλλη, Θα ήταν, τέλος, η επιστροφή στον Έσω Θίασο, δημιούργημα και προέκταση του οποίου είναι για τον συγγραφέα το θέατρο καθ' εαυτό. Αυτή η επιστροφή επιχειρείται εδώ από νεότερους ως επί το πλείστον θεατρολόγους οι οποίοι κομίζουν μια νέα ματιά και ένα νέο επιστημονικό και καλλιτεχνικό ενδιαφέρον στο έργο του Καμπανέλλη.
Με τον έναν ή τον άλλον τρόπο είμαστε όλοι κληρονόμοι του Καμπανέλλη. «Με τον έναν ή τον άλλον τρόπο»: είτε με τον τρόπο του επίσημου κρατικού λόγου που εκφράζεται σε επετείους και αναμνηστικούς τόμους, μετατρέποντας έτσι τη ζωτική μνήμη σε μνημονικούς τόπους και χρόνους είτε με τον τρόπο του ιστορικού λόγου με τις κατηγοριακές συντάξεις και τις αξιολογικές αναγωγές του είτε, τέλος, με τον τρόπο ακόμα και εκείνου του λόγου που, με εφαλτήριο έναν αυτάρεσκο παροντισμό και μια ανερμάτιστη νεοπάθεια, υποβαθμίζει και απαξιώνει ό, τι δεν είναι «νέο» ή δεν προσιδιάζει στη δεοντολογία του συγκρητισμού. Κληρονόμοι του Καμπανέλλη λοιπόν ακόμα και όταν αρνούμαστε την επικαιρότητα ή τη δραστικότητά του. Αλλά, εάν μπορούσαμε να αφαιρέσουμε από την «κληρονομιά» κάθε υποχρεωτικό στοιχείο, κάθε επιταγή που θέτει ο κανόνας του ιστορικού κύρους, αυτό που θα έμενε, το διηθημένο περιεχόμενο του κληροδοτήματος, θα ήταν ίσως μια καθαρή πρόθεση έρευνας και βαθύτερης γνωριμίας με έναν πλούσιο θεατρικό κόσμο, ο οποίος διερευνάται συνεχώς και μένει πάντα προς διερεύνηση. Θα ήταν ακόμα μια επιθυμία πειραματισμού, μια προσπάθεια γεφύρωσης δύο διαφορετικών εποχών: εκείνης που ξεκίνησε στα χρόνια της καχεκτικής δημοκρατίας και αυτής που διάγουμε τα τελευταία, εξίσου καχεκτικά, χρόνια, χωρίς την παρουσία του Καμπανέλλη, Θα ήταν, τέλος, η επιστροφή στον Έσω Θίασο, δημιούργημα και προέκταση του οποίου είναι για τον συγγραφέα το θέατρο καθ' εαυτό. Αυτή η επιστροφή επιχειρείται εδώ από νεότερους ως επί το πλείστον θεατρολόγους οι οποίοι κομίζουν μια νέα ματιά και ένα νέο επιστημονικό και καλλιτεχνικό ενδιαφέρον στο έργο του Καμπανέλλη.
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟΝ ΕΣΩ ΘΙΑΣΟBKS.0049393BKS.0049393ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΕΡΓΟΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΕΡΓΟΘΕΑΤΡΟΚατηγορία: ΘΕΑΤΡΟ •ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΕΡΓΟ στην κατηγορία ΘΕΑΤΡΟ ISBN: 978-960-322-728-1 Συγγραφέας: ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΕΡΓΟ Εκδοτικός οίκος: ΑΙΓΟΚΕΡΩΣ Σειρά: ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ Σελίδες: 300 Διαστάσεις: 17Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: Δεκέμβριος 2023 ΝΕΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΙΑΚΩΒΟΥ ΚΑΜΠΑΝΕΛΛΗ Με τον έναν ή τον άλλον τρόπο είμαστε όλοι κληρονόμοι του Καμπανέλλη. «Με τον έναν ή τον άλλον τρόπο»: είτε με τον τρόπο του επίσημου κρατικού λόγου που εκφράζεται σε επετείους και αναμνηστικούς τόμους, μετατρέποντας έτσι τη ζωτική μνήμη σε μνημονικούς τόπους και χρόνους είτε με τον τρόπο του ιστορικού λόγου με τις κατηγοριακές συντάξεις και τις αξιολογικές αναγωγές του είτε, τέλος, με τον τρόπο ακόμα και εκείνου του λόγου που, με εφαλτήριο έναν αυτάρεσκο παροντισμό και μια ανερμάτιστη νεοπάθεια, υποβαθμίζει και απαξιώνει ό, τι δεν είναι «νέο» ή δεν προσιδιάζει στη δεοντολογία του συγκρητισμού. Κληρονόμοι του Καμπανέλλη λοιπόν ακόμα και όταν αρνούμαστε την επικαιρότητα ή τη δραστικότητά του. Αλλά, εάν μπορούσαμε να αφαιρέσουμε από την «κληρονομιά» κάθε υποχρεωτικό στοιχείο, κάθε επιταγή που θέτει ο κανόνας του ιστορικού κύρους, αυτό που θα έμενε, το διηθημένο περιεχόμενο του κληροδοτήματος, θα ήταν ίσως μια καθαρή πρόθεση έρευνας και βαθύτερης γνωριμίας με έναν πλούσιο θεατρικό κόσμο, ο οποίος διερευνάται συνεχώς και μένει πάντα προς διερεύνηση. Θα ήταν ακόμα μια επιθυμία πειραματισμού, μια προσπάθεια γεφύρωσης δύο διαφορετικών εποχών: εκείνης που ξεκίνησε στα χρόνια της καχεκτικής δημοκρατίας και αυτής που διάγουμε τα τελευταία, εξίσου καχεκτικά, χρόνια, χωρίς την παρουσία του Καμπανέλλη, Θα ήταν, τέλος, η επιστροφή στον Έσω Θίασο, δημιούργημα και προέκταση του οποίου είναι για τον συγγραφέα το θέατρο καθ' εαυτό. Αυτή η επιστροφή επιχειρείται εδώ από νεότερους ως επί το πλείστον θεατρολόγους οι οποίοι κομίζουν μια νέα ματιά και ένα νέο επιστημονικό και καλλιτεχνικό ενδιαφέρον στο έργο του Καμπανέλλη. ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟΝ ΕΣΩ ΘΙΑΣΟ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση