Η παρούσα μελέτη είναι καρπός της πολύχρονης διδασκαλίας του Παπαδιαμάντη στο Νεοελληνικό Ινστιτούτο της Σορβόννης. Στηρίζεται πάνω σε μια αντικειμενική, απροκατάληπτη, καθαρά φιλολογική, ανάγνωση ολόκληρου του έργου του συγγραφέα : μυθιστορήματα και διηγήματα.
Παρατηρώντας, από έργο σε έργο, διάφορες έμμονες εικόνες, σκηνές, εκφράσεις, σύμβολα, και προσπαθώντας ν' αποκρυπτογραφήσει σειρά από κείμενα όπου υπάρχει φανερά κρυπτογραφικός τρόπος γραφής, καθορίζει τρεις θεμελιακές, αλληλένδετες, μυθικές ενότητες : 1) τον μύθο του νερού, του πνιγμού και της αβύσσου, 2) τον μύθο του θανάτου, 3) τον "οικογενειακό" μύθο, που διηγείται τον έρωτα του γιου για τη φαντασιακή μητέρα του, την εωσφορική ταύτιση του γιου με τον Χριστό και της γοητευτικής και φόνισσας μητέρας με την Παναγιά, και το οικτρό τέλος αυτού του έρωτα. Ο μυθικός χαρακτήρας της παπαδιαμαντικής γραφής επιβεβαιώνεται από το χειρισμό των διαφόρων μύθων : παραλλαγές, υποκαταστάσεις, αντιστροφές, κτλ.
Η εικόνα του Παπαδιαμάντη που βγαίνει απ' αυτή την ανάγνωση είναι, βέβαια, πολύ διαφορετική από τη συνηθισμένη. Μελέτες μεμονωμένων έργων έχουν ήδη δημοσιευτεί κατά καιρούς σε περιοδικά. Ελπίζεται ότι η συγκέντρωσή τους σε ενιαίο τόμο, η οργάνωσή τους σε λογική σειρά και η συμπλήρωσή τους με άλλες μελέτες θα δείξουν την απόλυτη συνέπεια του παπαδιαμαντικού μύθου και θα πείσουν τον καλόπιστο αναγνώστη. Ο Παπαδιαμάντης είναι συγγραφέας πολύ μεγαλύτερης εμβέλειας απ' ό,τι νομίζεται συνήθως.
Η παρούσα μελέτη είναι καρπός της πολύχρονης διδασκαλίας του Παπαδιαμάντη στο Νεοελληνικό Ινστιτούτο της Σορβόννης. Στηρίζεται πάνω σε μια αντικειμενική, απροκατάληπτη, καθαρά φιλολογική, ανάγνωση ολόκληρου του έργου του συγγραφέα : μυθιστορήματα και διηγήματα.
Παρατηρώντας, από έργο σε έργο, διάφορες έμμονες εικόνες, σκηνές, εκφράσεις, σύμβολα, και προσπαθώντας ν' αποκρυπτογραφήσει σειρά από κείμενα όπου υπάρχει φανερά κρυπτογραφικός τρόπος γραφής, καθορίζει τρεις θεμελιακές, αλληλένδετες, μυθικές ενότητες : 1) τον μύθο του νερού, του πνιγμού και της αβύσσου, 2) τον μύθο του θανάτου, 3) τον "οικογενειακό" μύθο, που διηγείται τον έρωτα του γιου για τη φαντασιακή μητέρα του, την εωσφορική ταύτιση του γιου με τον Χριστό και της γοητευτικής και φόνισσας μητέρας με την Παναγιά, και το οικτρό τέλος αυτού του έρωτα. Ο μυθικός χαρακτήρας της παπαδιαμαντικής γραφής επιβεβαιώνεται από το χειρισμό των διαφόρων μύθων : παραλλαγές, υποκαταστάσεις, αντιστροφές, κτλ.
Η εικόνα του Παπαδιαμάντη που βγαίνει απ' αυτή την ανάγνωση είναι, βέβαια, πολύ διαφορετική από τη συνηθισμένη. Μελέτες μεμονωμένων έργων έχουν ήδη δημοσιευτεί κατά καιρούς σε περιοδικά. Ελπίζεται ότι η συγκέντρωσή τους σε ενιαίο τόμο, η οργάνωσή τους σε λογική σειρά και η συμπλήρωσή τους με άλλες μελέτες θα δείξουν την απόλυτη συνέπεια του παπαδιαμαντικού μύθου και θα πείσουν τον καλόπιστο αναγνώστη. Ο Παπαδιαμάντης είναι συγγραφέας πολύ μεγαλύτερης εμβέλειας απ' ό, τι νομίζεται συνήθως.
ΕΩΣΦΟΡΟΣ ΚΑΙ ΑΒΥΣΣΟΣBKS.0008240BKS.0008240ΣΩΝΙΕ ΓΚΥΣΩΝΙΕ ΓΚΥΔΟΚΙΜΙΑΚατηγορία: ΔΟΚΙΜΙΑ •ΣΩΝΙΕ ΓΚΥ στην κατηγορία ΔΟΚΙΜΙΑ ISBN: 960-325-399-5 Συγγραφέας: ΣΩΝΙΕ ΓΚΥ Εκδοτικός οίκος: ΑΓΡΑ Σελίδες: 432 Διαστάσεις: 21Χ14 Ημερομηνία Έκδοσης: 2001 Ο ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΣ ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ Η παρούσα μελέτη είναι καρπός της πολύχρονης διδασκαλίας του Παπαδιαμάντη στο Νεοελληνικό Ινστιτούτο της Σορβόννης. Στηρίζεται πάνω σε μια αντικειμενική, απροκατάληπτη, καθαρά φιλολογική, ανάγνωση ολόκληρου του έργου του συγγραφέα : μυθιστορήματα και διηγήματα. Παρατηρώντας, από έργο σε έργο, διάφορες έμμονες εικόνες, σκηνές, εκφράσεις, σύμβολα, και προσπαθώντας ν' αποκρυπτογραφήσει σειρά από κείμενα όπου υπάρχει φανερά κρυπτογραφικός τρόπος γραφής, καθορίζει τρεις θεμελιακές, αλληλένδετες, μυθικές ενότητες : 1) τον μύθο του νερού, του πνιγμού και της αβύσσου, 2) τον μύθο του θανάτου, 3) τον "οικογενειακό" μύθο, που διηγείται τον έρωτα του γιου για τη φαντασιακή μητέρα του, την εωσφορική ταύτιση του γιου με τον Χριστό και της γοητευτικής και φόνισσας μητέρας με την Παναγιά, και το οικτρό τέλος αυτού του έρωτα. Ο μυθικός χαρακτήρας της παπαδιαμαντικής γραφής επιβεβαιώνεται από το χειρισμό των διαφόρων μύθων : παραλλαγές, υποκαταστάσεις, αντιστροφές, κτλ. Η εικόνα του Παπαδιαμάντη που βγαίνει απ' αυτή την ανάγνωση είναι, βέβαια, πολύ διαφορετική από τη συνηθισμένη. Μελέτες μεμονωμένων έργων έχουν ήδη δημοσιευτεί κατά καιρούς σε περιοδικά. Ελπίζεται ότι η συγκέντρωσή τους σε ενιαίο τόμο, η οργάνωσή τους σε λογική σειρά και η συμπλήρωσή τους με άλλες μελέτες θα δείξουν την απόλυτη συνέπεια του παπαδιαμαντικού μύθου και θα πείσουν τον καλόπιστο αναγνώστη. Ο Παπαδιαμάντης είναι συγγραφέας πολύ μεγαλύτερης εμβέλειας απ' ό, τι νομίζεται συνήθως. ΕΩΣΦΟΡΟΣ ΚΑΙ ΑΒΥΣΣΟΣ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση