Κατηγορία:
MANAGEMENT - ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ •
ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΕΡΓΟ στην κατηγορία MANAGEMENT - ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ISBN: 978-960-390-205-8
Συγγραφέας: ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΕΡΓΟ Εκδοτικός οίκος: INTERBOOKS Σελίδες: 392
Ημερομηνία Έκδοσης: Ιούλιος 2009 ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ MANAGMENT ΚΑΙ MARKETING
Τις δύο τελευταίες δεκαετίες παρουσιάζεται στη χώρα μας ένα έντονο ενδιαφέρον, τόσο από την πλευρά των αρμοδίων του τουρισμού και αναπτυξιακών εταιρειών και οργανισμών για εκπόνηση προγραμμάτων, όσο και από τον ιδιωτικό τομέα με την ανάληψη επιχειρηματικών πρωτοβουλιών στο πεδίο των Εναλλακτικών και Ειδικών Μορφών Τουρισμού (E.E.M.T.). Οι πιθανοί λόγοι και αιτίες που ερμηνεύουν αυτό το ενδιαφέρον είναι:
• Η ωρίμανση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και το πέρασμα του στη φάση της ωρίμανσης/παρακμής από απόψεως κύκλου ζωής.
• Τα διάφορα χρηματοδοτικά πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
• Η αναγκαιότητα εμπλουτισμού της ελληνικής τουριστικής προσφοράς προκειμένου να ξεπεραστεί το ηλιοκεντρικό αναπτυξιακό μοντέλο με το τρίπτυχο ''θάλασσα - ήλιος - αρχαιότητες''.
Ο βασικός σκοπός του παρόντος συλλογικού τόμου είναι η διερεύνηση των βασικών ζητημάτων, διαστάσεων και κρίσιμων παραμέτρων του σχεδιασμού, της ανάπτυξης, του management και του marketing των E.E.M.T., τόσο σε θεωρητικό όσο και σε εμπειρικό επίπεδο.
Ειδικότεροι στόχοι του τόμου είναι:
• Η αποσαφήνιση των όρων και εννοιών προκειμένου να επιτευχθεί ένας κοινός κώδικας επικοινωνίας. Ακόμη και σήμερα ο κάθε οργανισμός, φορέας και επιχείρηση προσδίδει διαφορετική ερμηνεία και περιεχόμενο, ανάλογα με τις αντιλήψεις του.
• Η διερεύνηση των πιο πρόσφατων εξελίξεων σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο προκειμένου να αντληθούν χρήσιμα συμπεράσματα.
• Η ανάλυση εμπειριών από τον ελληνικό και το διεθνή χώρο που αποτελούν παραδείγματα καλών πρακτικών και πρότυπα ενδεδειγμένων προσεγγίσεων προς αξιοποίηση, καθώς επίσης και η ανάλυση επιτυχημένων σχεδίων και δραστηριοτήτων στο πεδίο των Ε.Ε.Μ.Τ.
• Ο προσδιορισμός των προϋποθέσεων και κρίσιμων παραγόντων επιτυχίας στο σχεδιασμό, την ανάπτυξη, το management και το marketing των Ε.Ε.Μ.Τ.
• Η παρουσίαση των ενδεδειγμένων μεθοδολογιών και των κατάλληλων εργαλείων και τεχνικών, σχεδιασμού, management και marketing τόσο από τη σκοπιά των τουριστικών επιχειρήσεων όσο και από τη σκοπιά των προορισμών.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, ο συλλογικός τόμος αποτελεί μια πλατφόρμα διατύπωσης και σύνθεσης προβληματισμών, απόψεων και ενδεδειγμένων προσεγγίσεων και μεθοδολογιών από συγγραφείς που έχουν αναπτύξει μια ακαδημαϊκή διερεύνηση ή/και εμπειρική μελέτη και εφαρμογή στο γνωστικό πεδίο των Ε.Ε.Μ.Τ.