Το Είναι και Λόγος έχει αντικείμενο την παλινόρθωση της έκπτωτης από την νεωτερικότητα οντολογίας μέσω της αποκατάστασης της κλασικής ελληνικής φιλοσοφίας, των τιτανομάχων ιδίως περί της ουσίας Παρμενίδου, Πλάτωνος και Αριστοτέλους, αλλά και της ανάδειξης επίσης της σημειολογικής και εννοιολογικής μοναδικότητος της οικουμενικής ελληνικής γλώσσας. Η κλασική ευρωπαϊκή φιλοσοφία με τους Descartes, Kant και Heggel κυρίως εξετράπη της πολυφήμου οδού της φέρουσας στην αλήθεια του Είναι, του παρμενιδείου Εόντος εν παν, του ηρακλείτειου "ουκ εμού αλλά του λόγου ακούσαντας ομολογείν ότι σοφόν εστι εν πάντα είναι", του Πλάτωνος Αγαθόν, του Αριστοτέλους Υποκείμενον αλλά και του ευαγγελικού "εν αρχή ην ο λόγος". Στην θέση του Είναι τοποθετήθηκε το ον, το καρτεσιανό γνωστικό cogito, το καντιανό κατηγορικό χρέος και το εγελιανό απόλυτο πνεύμα. Ένα υποκειμενικόν υποκείμενο, το οποίο παραπέμπει, ούτως ή άλλως, στον Θεό. Η σύγχρονη φιλοσοφία θα θελήσει με τον Heidegger πρωτίστως να "καταστρέψει", όπως λέγει, κατά τρόπον φιλοσοφικώς αδόκιμο, την "φυσική", καθώς την χαρακτηρίζει αυτήν οντολογία, και εν πολλοίς θεολογική ή θεολογίζουσα, με την, ιδίας εμπνεύσεως, θεμελιακή αποκαλουμένην οντολογία, της οποίας η πρωτοτυπία έγκειται κυρίως στην σύνδεση, όπως ενδείκνειται και από τον τίτλο του βασικού του έργου Sein und Zeit, του Είναι με τον χρόνο αλλά και το φιλοσοφοειδές πλάσμα ενός Dasein, το οποίο, αυτό, φαίνεται να απηχεί, τρόπον τινά, εκτός των άλλων, και το Αριστοτέλους "εκείνινον". Το εγχείρημα διασώσεως του Είναι από τον Heidegger με την διασύνδεσή του με τον χρόνο κρίνεται αδόκιμο. Υποστηρίζεται, αντιθέτως εδώ, ότι το ανάδελφο Είναι έχει μοναδικό ομόλογο τον Λόγο, ο οποίος, ως παράγωγο του "λέγω" της αρχικής, εκτός των άλλων, πρωτεύουσας σημασίας "πλαγιάζω ερωτικώς", συνάπτεται στον Έρωτα, πρωταρχική ακριβώς γλώσσα και παγκόσμια αρχή έλξεως, αποδιδόμενος εντελεχώς κι εντελεχειακώς με το Αριστοτέλους αντικειμενικόν "Υποκείμενον" ή άλλως πως με "το τι ην είναι".
Το Είναι και Λόγος έχει αντικείμενο την παλινόρθωση της έκπτωτης από την νεωτερικότητα οντολογίας μέσω της αποκατάστασης της κλασικής ελληνικής φιλοσοφίας, των τιτανομάχων ιδίως περί της ουσίας Παρμενίδου, Πλάτωνος και Αριστοτέλους, αλλά και της ανάδειξης επίσης της σημειολογικής και εννοιολογικής μοναδικότητος της οικουμενικής ελληνικής γλώσσας. Η κλασική ευρωπαϊκή φιλοσοφία με τους Descartes, Kant και Heggel κυρίως εξετράπη της πολυφήμου οδού της φέρουσας στην αλήθεια του Είναι, του παρμενιδείου Εόντος εν παν, του ηρακλείτειου "ουκ εμού αλλά του λόγου ακούσαντας ομολογείν ότι σοφόν εστι εν πάντα είναι", του Πλάτωνος Αγαθόν, του Αριστοτέλους Υποκείμενον αλλά και του ευαγγελικού "εν αρχή ην ο λόγος". Στην θέση του Είναι τοποθετήθηκε το ον, το καρτεσιανό γνωστικό cogito, το καντιανό κατηγορικό χρέος και το εγελιανό απόλυτο πνεύμα. Ένα υποκειμενικόν υποκείμενο, το οποίο παραπέμπει, ούτως ή άλλως, στον Θεό. Η σύγχρονη φιλοσοφία θα θελήσει με τον Heidegger πρωτίστως να "καταστρέψει", όπως λέγει, κατά τρόπον φιλοσοφικώς αδόκιμο, την "φυσική", καθώς την χαρακτηρίζει αυτήν οντολογία, και εν πολλοίς θεολογική ή θεολογίζουσα, με την, ιδίας εμπνεύσεως, θεμελιακή αποκαλουμένην οντολογία, της οποίας η πρωτοτυπία έγκειται κυρίως στην σύνδεση, όπως ενδείκνειται και από τον τίτλο του βασικού του έργου Sein und Zeit, του Είναι με τον χρόνο αλλά και το φιλοσοφοειδές πλάσμα ενός Dasein, το οποίο, αυτό, φαίνεται να απηχεί, τρόπον τινά, εκτός των άλλων, και το Αριστοτέλους "εκείνινον". Το εγχείρημα διασώσεως του Είναι από τον Heidegger με την διασύνδεσή του με τον χρόνο κρίνεται αδόκιμο. Υποστηρίζεται, αντιθέτως εδώ, ότι το ανάδελφο Είναι έχει μοναδικό ομόλογο τον Λόγο, ο οποίος, ως παράγωγο του "λέγω" της αρχικής, εκτός των άλλων, πρωτεύουσας σημασίας "πλαγιάζω ερωτικώς", συνάπτεται στον Έρωτα, πρωταρχική ακριβώς γλώσσα και παγκόσμια αρχή έλξεως, αποδιδόμενος εντελεχώς κι εντελεχειακώς με το Αριστοτέλους αντικειμενικόν "Υποκείμενον" ή άλλως πως με "το τι ην είναι".
ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Ο ΛΟΓΟΣBKS.0685239BKS.0685239ΝΙΚΟΛΟΥΛΗΣ Π.Η.ΝΙΚΟΛΟΥΛΗΣ Π.Η.ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΚατηγορία: ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ •ΝΙΚΟΛΟΥΛΗΣ Π.Η. στην κατηγορία ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ISBN: 978-960-694-260-0 Συγγραφέας: ΝΙΚΟΛΟΥΛΗΣ Π.Η. Εκδοτικός οίκος: ΔΡΟΜΩΝ Σελίδες: 264 Διαστάσεις: 14Χ21 Ημερομηνία Έκδοσης: Νοέμβριος 2016 Το Είναι και Λόγος έχει αντικείμενο την παλινόρθωση της έκπτωτης από την νεωτερικότητα οντολογίας μέσω της αποκατάστασης της κλασικής ελληνικής φιλοσοφίας, των τιτανομάχων ιδίως περί της ουσίας Παρμενίδου, Πλάτωνος και Αριστοτέλους, αλλά και της ανάδειξης επίσης της σημειολογικής και εννοιολογικής μοναδικότητος της οικουμενικής ελληνικής γλώσσας. Η κλασική ευρωπαϊκή φιλοσοφία με τους Descartes, Kant και Heggel κυρίως εξετράπη της πολυφήμου οδού της φέρουσας στην αλήθεια του Είναι, του παρμενιδείου Εόντος εν παν, του ηρακλείτειου "ουκ εμού αλλά του λόγου ακούσαντας ομολογείν ότι σοφόν εστι εν πάντα είναι", του Πλάτωνος Αγαθόν, του Αριστοτέλους Υποκείμενον αλλά και του ευαγγελικού "εν αρχή ην ο λόγος". Στην θέση του Είναι τοποθετήθηκε το ον, το καρτεσιανό γνωστικό cogito, το καντιανό κατηγορικό χρέος και το εγελιανό απόλυτο πνεύμα. Ένα υποκειμενικόν υποκείμενο, το οποίο παραπέμπει, ούτως ή άλλως, στον Θεό. Η σύγχρονη φιλοσοφία θα θελήσει με τον Heidegger πρωτίστως να "καταστρέψει", όπως λέγει, κατά τρόπον φιλοσοφικώς αδόκιμο, την "φυσική", καθώς την χαρακτηρίζει αυτήν οντολογία, και εν πολλοίς θεολογική ή θεολογίζουσα, με την, ιδίας εμπνεύσεως, θεμελιακή αποκαλουμένην οντολογία, της οποίας η πρωτοτυπία έγκειται κυρίως στην σύνδεση, όπως ενδείκνειται και από τον τίτλο του βασικού του έργου Sein und Zeit, του Είναι με τον χρόνο αλλά και το φιλοσοφοειδές πλάσμα ενός Dasein, το οποίο, αυτό, φαίνεται να απηχεί, τρόπον τινά, εκτός των άλλων, και το Αριστοτέλους "εκείνινον". Το εγχείρημα διασώσεως του Είναι από τον Heidegger με την διασύνδεσή του με τον χρόνο κρίνεται αδόκιμο. Υποστηρίζεται, αντιθέτως εδώ, ότι το ανάδελφο Είναι έχει μοναδικό ομόλογο τον Λόγο, ο οποίος, ως παράγωγο του "λέγω" της αρχικής, εκτός των άλλων, πρωτεύουσας σημασίας "πλαγιάζω ερωτικώς", συνάπτεται στον Έρωτα, πρωταρχική ακριβώς γλώσσα και παγκόσμια αρχή έλξεως, αποδιδόμενος εντελεχώς κι εντελεχειακώς με το Αριστοτέλους αντικειμενικόν "Υποκείμενον" ή άλλως πως με "το τι ην είναι". ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Ο ΛΟΓΟΣ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση