ISBN: 960-351-593-0 Συγγραφέας: ΣΙΩΜΚΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΒΑΣΙΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Εκδοτικός οίκος: ΣΤΑΜΟΥΛΗΣ Σελίδες: 568 Διαστάσεις: 20x26 Ημερομηνία Έκδοσης: 2005 Το βιβλίο παρουσιάζει με απλότητα τις κύριες μεθόδους και τις τεχνικές ανάλυσης στοιχείων έρευνας αγοράς με έμφαση αφενός στην πρακτική εφαρμογή των βασικότερων μεθόδων και εργαλείων ανάλυσης και αφετέρου στην ερμηνεία των αποτελεσμάτων της ανάλυσης. Ο τρόπος εφαρμογής των τεχνικών ανάλυσης παρουσιάζεται με τη χρήση του SPSS, του πιο διαδεδομένου και εύχρηστου στατιστικού πακέτου που χρησιμοποιείται στην έρευνα αγοράς. Η παρουσίαση της κάθε μεθόδου ανάλυσης αρχίζει με την καταγραφή του ερευνητικού προβλήματος και την τεκμηρίωση της καταλληλότητας χρήσης της και συνεχίζει με τη βήμα-βήμα πρακτική της εφαρμογή με τη βοήθεια του SPSS, ενώ ολοκληρώνεται με την ερμηνεία των αποτελεσμάτων που προκύπτουν από την ανάλυση. Στο βιβλίο περιλαμβάνεται η έννοια των ερευνητικών υποθέσεων και παρέχονται οδηγίες για την επιλογή του κατάλληλου στατιστικού τεστ με δεδομένο κάποιο συγκεκριμένο ερευνητικό πρόβλημα. Εξηγείται επίσης η διαδικασία προετοιμασίας των στοιχείων για ανάλυση με το στατιστικό πακέτο SPSS και παρουσιάζονται εφαρμογές περιγραφικής στατιστικής και γραφημάτων. Παρουσιάζονται οι βασικότερες παραμετρικές μέθοδοι ποσοτικής ανάλυσης που χρησιμοποιούνται στην έρευνα αγοράς, όπως Ανάλυση Συσχέτισης, t-test, Ανάλυση Διακύμανσης, Ανάλυση Παραγόντων, Ανάλυση Ομάδων και Ανάλυση Διάκρισης και Ανάλυση Παλινδρόμησης. Τέλος, οι συγγραφείς εξετάζουν την Ανάλυση Conjoint που χρησιμοποιείται ευρύτατα στην έρευνα αγοράς, την εφαρμογή της πολυδιάστατης κλιμακοποίησης (MDS) και της Ανάλυσης Correspondence, καθώς και διάφορες μεθόδους μη παραμετρικής ανάλυσης με τις εφαρμογές τους. Σε κάθε κεφάλαιο, εκτός από την πλούσια βιβλιογραφία που περιλαμβάνει καθιερωμένα βιβλία του χώρου και "κλασικά" άρθρα από επιστημονικά περιοδικά, παρουσιάζονται πολλά παραδείγματα, τα οποία αποτελούν ταυτόχρονα και "υποδείγματα" της διαδικασίας διερεύνησης παρόμοιων προβλημάτων στην έρευνα αγοράς. Παράλληλα, υπάρχουν 20 ερωτήσεις τύπου "Σωστό ή Λάθος;", των οποίων οι απαντήσεις δίδονται στο Παράρτημα του βιβλίου. Περιλαμβάνονται επίσης ασκήσεις καθώς και Mini Projects για την εκπόνηση των οποίων απαραίτητα είναι τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στο CD-ROM που συνοδεύει το βιβλίο και στόχο έχουν να φέρουν τον αναγνώστη αντιμέτωπο με πιο περίπλοκες αλλά και ρεαλιστικές μελέτες έρευνας αγοράς. Ορισμένα από τα αρχεία του CD-ROM προέρχονται από πραγματικές έρευνες, ενώ η ανάλυσή τους αποτελεί προσομοίωση των πραγματικών συνθηκών έρευνας αγοράς. Το βιβλίο αποτελεί ένα εύχρηστο εργαλείο για άμεση και αποτελεσματική επίλυση προβλημάτων έρευνας αγοράς και απευθύνεται τόσο στα στελέχη επιχειρήσεων και οργανισμών όσο και στους φοιτητές.
|