Το παρόν σύγγραμμα επικεντρώνεται στη δημιουργική διδασκαλία της μουσικής.
Παρουσιάζει το θεωρητικό πλαίσιο και περιγράφει αναλυτικά διαθεματικές προτάσεις και δραστηριότητες όπου η μουσική δύναται να συνδεθεί με άλλα γνωστικά αντικείμενα του νηπιαγωγείου και του δημοτικού σχολείου, όπως με τη γλώσσα, τα μαθηματικά, τη φυσική, την περιβαλλοντική εκπαίδευση, την κινητική αγωγή, τα εικαστικά, τη θεατρική αγωγή. Η σύνδεση αυτή επιτυγχάνεται μέσω της αξιοποίησης δημιουργικών μουσικών δραστηριοτήτων, όπως ο μουσικός αυτοσχεδιασμός και η σύνθεση μουσικής, τα τραγούδια και οι ενόργανες συνοδείες τους, oι ενεργητικές μουσικές ακροάσεις, καθώς και άλλων όπως οι ηχοϊστορίες, οι δραματοποιήσεις μουσικών έργων, η ανταπόκριση στη μουσική με κίνηση, η γραφική σημειογραφία, κ.λπ.
Στόχος των διαθεματικών προτάσεων και δραστηριοτήτων είναι η ανάπτυξη των μαθησιακών στόχων που κάθε φορά τίθενται, αλλά και η καλλιέργεια γνωστικών, αισθητικών και κοινωνικο-συναισθηματικών δεξιοτήτων.
Οι δραστηριότητες είναι σχεδιασμένες ώστε να προωθείται η ουσιαστική συνεργασία και αυτενέργεια των μαθητών και μαθητριών, η ανάπτυξη της αποκλίνουσας και κριτικής τους σκέψης, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και λήψης αποφάσεων και η καλλιέργεια της δημιουργικότητάς τους. Για κάθε προτεινόμενη δραστηριότητα εκτός από τη γενικότερη θεματική στην οποία ανήκει, σημειώνεται η διαθεματική σύνδεση, οι μαθησιακοί στόχοι, οι τάξεις εφαρμογής της, τα υλικοτεχνικά μέσα που απαιτούνται, η αναλυτική περιγραφή της και η αξιολόγησή της.
Το σύγγραμμα περιλαμβάνει και παράρτημα με τρία μέρη.
-Στο Παράρτημα Ι παρουσιάζονται βασικά στοιχεία της Θεωρίας της Μουσικής, που είναι απαραίτητα για την κατανόηση των κεφαλαίων και των προτεινόμενων δραστηριοτήτων.
-Στο Παράρτημα ΙΙ παρέχονται φύλλα εργασίας για το κάθε κεφάλαιο μαζί με ενδεικτικές τους απαντήσεις, τα οποία δύνανται να χρησιμοποιήσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες κατά την εφαρμογή των δραστηριοτήτων, αλλά και να τα αξιοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί για την προετοιμασία τους.
-Το Παράρτημα ΙΙΙ περιέχει μια συλλογή με παρτιτούρες από ασκήσεις, δημοφιλείς, παραδοσιακές, κλασικές μελωδίες και πρωτότυπα τραγούδια για εκτέλεση στο μεταλλόφωνο, καθώς και συνοδείες τους με ρυθμικά κρουστά, ηχηρές κινήσεις από το σώμα και μεταλλόφωνα. Οι ασκήσεις αυτές δύνανται να εκτελεστούν και με τη μέθοδο του παράλληλου παιξίματος (play along) μέσα από την ακρόαση των συνοδειών (backing tracks) που έχουν δημιουργηθεί για κάθε μία από τις ασκήσεις, μελωδίες και τραγούδια και παρατίθενται σε συνδέσμους (links) στον ηλεκτρονικό φάκελο.
Το σύγγραμμα αποτελεί ένα διδακτικό εργαλείο και έναν χρήσιμο οδηγό για μουσικοπαιδαγωγούς, φοιτητές/-τριες και εκπαιδευτικούς Προσχολικής και Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Το παρόν σύγγραμμα επικεντρώνεται στη δημιουργική διδασκαλία της μουσικής.
Παρουσιάζει το θεωρητικό πλαίσιο και περιγράφει αναλυτικά διαθεματικές προτάσεις και δραστηριότητες όπου η μουσική δύναται να συνδεθεί με άλλα γνωστικά αντικείμενα του νηπιαγωγείου και του δημοτικού σχολείου, όπως με τη γλώσσα, τα μαθηματικά, τη φυσική, την περιβαλλοντική εκπαίδευση, την κινητική αγωγή, τα εικαστικά, τη θεατρική αγωγή. Η σύνδεση αυτή επιτυγχάνεται μέσω της αξιοποίησης δημιουργικών μουσικών δραστηριοτήτων, όπως ο μουσικός αυτοσχεδιασμός και η σύνθεση μουσικής, τα τραγούδια και οι ενόργανες συνοδείες τους, oι ενεργητικές μουσικές ακροάσεις, καθώς και άλλων όπως οι ηχοϊστορίες, οι δραματοποιήσεις μουσικών έργων, η ανταπόκριση στη μουσική με κίνηση, η γραφική σημειογραφία, κ.λπ.
Στόχος των διαθεματικών προτάσεων και δραστηριοτήτων είναι η ανάπτυξη των μαθησιακών στόχων που κάθε φορά τίθενται, αλλά και η καλλιέργεια γνωστικών, αισθητικών και κοινωνικο-συναισθηματικών δεξιοτήτων.
Οι δραστηριότητες είναι σχεδιασμένες ώστε να προωθείται η ουσιαστική συνεργασία και αυτενέργεια των μαθητών και μαθητριών, η ανάπτυξη της αποκλίνουσας και κριτικής τους σκέψης, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και λήψης αποφάσεων και η καλλιέργεια της δημιουργικότητάς τους. Για κάθε προτεινόμενη δραστηριότητα εκτός από τη γενικότερη θεματική στην οποία ανήκει, σημειώνεται η διαθεματική σύνδεση, οι μαθησιακοί στόχοι, οι τάξεις εφαρμογής της, τα υλικοτεχνικά μέσα που απαιτούνται, η αναλυτική περιγραφή της και η αξιολόγησή της.
Το σύγγραμμα περιλαμβάνει και παράρτημα με τρία μέρη.
-Στο Παράρτημα Ι παρουσιάζονται βασικά στοιχεία της Θεωρίας της Μουσικής, που είναι απαραίτητα για την κατανόηση των κεφαλαίων και των προτεινόμενων δραστηριοτήτων.
-Στο Παράρτημα ΙΙ παρέχονται φύλλα εργασίας για το κάθε κεφάλαιο μαζί με ενδεικτικές τους απαντήσεις, τα οποία δύνανται να χρησιμοποιήσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες κατά την εφαρμογή των δραστηριοτήτων, αλλά και να τα αξιοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί για την προετοιμασία τους.
-Το Παράρτημα ΙΙΙ περιέχει μια συλλογή με παρτιτούρες από ασκήσεις, δημοφιλείς, παραδοσιακές, κλασικές μελωδίες και πρωτότυπα τραγούδια για εκτέλεση στο μεταλλόφωνο, καθώς και συνοδείες τους με ρυθμικά κρουστά, ηχηρές κινήσεις από το σώμα και μεταλλόφωνα. Οι ασκήσεις αυτές δύνανται να εκτελεστούν και με τη μέθοδο του παράλληλου παιξίματος (play along) μέσα από την ακρόαση των συνοδειών (backing tracks) που έχουν δημιουργηθεί για κάθε μία από τις ασκήσεις, μελωδίες και τραγούδια και παρατίθενται σε συνδέσμους (links) στον ηλεκτρονικό φάκελο.
Το σύγγραμμα αποτελεί ένα διδακτικό εργαλείο και έναν χρήσιμο οδηγό για μουσικοπαιδαγωγούς, φοιτητές/-τριες και εκπαιδευτικούς Προσχολικής και Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣBKS.0378083BKS.0378083ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΕΙΡΗΝΗΝΙΚΟΛΑΟΥ ΕΙΡΗΝΗΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΚατηγορία: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ •ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΕΙΡΗΝΗ στην κατηγορία ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ISBN: 978-960-612-498-3 Συγγραφέας: ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΕΙΡΗΝΗ Εκδοτικός οίκος: ΓΡΗΓΟΡΗ Σελίδες: 288 Διαστάσεις: 17Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: Απρίλιος 2024 Το παρόν σύγγραμμα επικεντρώνεται στη δημιουργική διδασκαλία της μουσικής. Παρουσιάζει το θεωρητικό πλαίσιο και περιγράφει αναλυτικά διαθεματικές προτάσεις και δραστηριότητες όπου η μουσική δύναται να συνδεθεί με άλλα γνωστικά αντικείμενα του νηπιαγωγείου και του δημοτικού σχολείου, όπως με τη γλώσσα, τα μαθηματικά, τη φυσική, την περιβαλλοντική εκπαίδευση, την κινητική αγωγή, τα εικαστικά, τη θεατρική αγωγή. Η σύνδεση αυτή επιτυγχάνεται μέσω της αξιοποίησης δημιουργικών μουσικών δραστηριοτήτων, όπως ο μουσικός αυτοσχεδιασμός και η σύνθεση μουσικής, τα τραγούδια και οι ενόργανες συνοδείες τους, oι ενεργητικές μουσικές ακροάσεις, καθώς και άλλων όπως οι ηχοϊστορίες, οι δραματοποιήσεις μουσικών έργων, η ανταπόκριση στη μουσική με κίνηση, η γραφική σημειογραφία, κ.λπ. Στόχος των διαθεματικών προτάσεων και δραστηριοτήτων είναι η ανάπτυξη των μαθησιακών στόχων που κάθε φορά τίθενται, αλλά και η καλλιέργεια γνωστικών, αισθητικών και κοινωνικο-συναισθηματικών δεξιοτήτων. Οι δραστηριότητες είναι σχεδιασμένες ώστε να προωθείται η ουσιαστική συνεργασία και αυτενέργεια των μαθητών και μαθητριών, η ανάπτυξη της αποκλίνουσας και κριτικής τους σκέψης, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και λήψης αποφάσεων και η καλλιέργεια της δημιουργικότητάς τους. Για κάθε προτεινόμενη δραστηριότητα εκτός από τη γενικότερη θεματική στην οποία ανήκει, σημειώνεται η διαθεματική σύνδεση, οι μαθησιακοί στόχοι, οι τάξεις εφαρμογής της, τα υλικοτεχνικά μέσα που απαιτούνται, η αναλυτική περιγραφή της και η αξιολόγησή της. Το σύγγραμμα περιλαμβάνει και παράρτημα με τρία μέρη. -Στο Παράρτημα Ι παρουσιάζονται βασικά στοιχεία της Θεωρίας της Μουσικής, που είναι απαραίτητα για την κατανόηση των κεφαλαίων και των προτεινόμενων δραστηριοτήτων. -Στο Παράρτημα ΙΙ παρέχονται φύλλα εργασίας για το κάθε κεφάλαιο μαζί με ενδεικτικές τους απαντήσεις, τα οποία δύνανται να χρησιμοποιήσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες κατά την εφαρμογή των δραστηριοτήτων, αλλά και να τα αξιοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί για την προετοιμασία τους. -Το Παράρτημα ΙΙΙ περιέχει μια συλλογή με παρτιτούρες από ασκήσεις, δημοφιλείς, παραδοσιακές, κλασικές μελωδίες και πρωτότυπα τραγούδια για εκτέλεση στο μεταλλόφωνο, καθώς και συνοδείες τους με ρυθμικά κρουστά, ηχηρές κινήσεις από το σώμα και μεταλλόφωνα. Οι ασκήσεις αυτές δύνανται να εκτελεστούν και με τη μέθοδο του παράλληλου παιξίματος (play along) μέσα από την ακρόαση των συνοδειών (backing tracks) που έχουν δημιουργηθεί για κάθε μία από τις ασκήσεις, μελωδίες και τραγούδια και παρατίθενται σε συνδέσμους (links) στον ηλεκτρονικό φάκελο. Το σύγγραμμα αποτελεί ένα διδακτικό εργαλείο και έναν χρήσιμο οδηγό για μουσικοπαιδαγωγούς, φοιτητές/-τριες και εκπαιδευτικούς Προσχολικής και Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση