«Εάν γνωρίζεις το επιστημονικό αντικείμενο, τότε μπορείς και να το διδάξεις». Για όσους ενδεχομένως ασπάζονται αυτή την άποψη, το παρόν βιβλίο έρχεται να προβάλει ένα ισχυρό αντεπιχείρημα: «Όχι, δεν είναι έτσι». Παρατηρούμε συχνά, σε όλον τον κόσμο, εκπαιδευτικούς κάθε βαθμίδας, με επιστημονική κατάρτιση, να μην αντιμετωπίζουν με επιστημονικό τρόπο τη διδασκαλία τους: «Είναι αποτελεσματικός ο τρόπος που διδάσκω; Μπορώ να το ελέγξω εμπειρικά;» Δεν υπάρχει πιο εύκολη δικαιολογία για μαθησιακά αποτελέσματα που δεν είναι ικανοποιητικά από την απόδοση της ευθύνης στους μαθητές, ή στο εκπαιδευτικό υλικό.
Ωστόσο, η αποτελεσματική διδασκαλία δεν πρέπει να θεωρείται ούτε δεδομένη, ούτε εύκολο να επιτευχθεί. Οι εκπαιδευτικοί έχουν ανάγκη τόσο από επιστημονική όσο και από παιδαγωγική κατάρτιση προκειμένου να επιτύχουν στο διδακτικό τους έργο. Σκοπός της εκπαίδευσης είναι η μάθηση, όχι απλώς η διδασκαλία. Όμως, η αποτελεσματική διδασκαλία προϋποθέτει τη μελέτη ποικίλων θεμάτων όπως τις προαντιλήψεις των μαθητών, τη διδασκαλία με στόχο την εννοιολογική αλλαγή, τα αναλυτικά προγράμματα, τον επιστημονικό εγγραμματισμό και πολλά άλλα.
Το βιβλίο αυτό, γραμμένο από Έλληνες ερευνητές της διδακτικής της βιολογίας με διεθνή παρουσία, έρχεται να καλύψει ένα σημαντικό κενό στην ελληνική βιβλιογραφία, προσεγγίζοντας σχετικά θέματα, αλλά και δίνοντας το στίγμα της διδακτικής της βιολογίας ως πεδίου της εκπαιδευτικής έρευνας. Στόχος του είναι να αποτελέσει διδακτικό βιβλίο στα σχετικά προπτυχιακά και μεταπτυχιακά μαθήματα, αλλά κυρίως ένα σημείο αναφοράς για κάθε εκπαιδευτικό, πρωτίστως αλλά όχι αποκλειστικά της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που ενδιαφέρεται να διδάξει ουσιαστικά και αποτελεσματικά τη βιολογία, και όχι απλώς να μεταδώσει τις πληροφορίες που περιέχουν τα σχολικά βιβλία.
«Εάν γνωρίζεις το επιστημονικό αντικείμενο, τότε μπορείς και να το διδάξεις». Για όσους ενδεχομένως ασπάζονται αυτή την άποψη, το παρόν βιβλίο έρχεται να προβάλει ένα ισχυρό αντεπιχείρημα: «Όχι, δεν είναι έτσι». Παρατηρούμε συχνά, σε όλον τον κόσμο, εκπαιδευτικούς κάθε βαθμίδας, με επιστημονική κατάρτιση, να μην αντιμετωπίζουν με επιστημονικό τρόπο τη διδασκαλία τους: «Είναι αποτελεσματικός ο τρόπος που διδάσκω; Μπορώ να το ελέγξω εμπειρικά;» Δεν υπάρχει πιο εύκολη δικαιολογία για μαθησιακά αποτελέσματα που δεν είναι ικανοποιητικά από την απόδοση της ευθύνης στους μαθητές, ή στο εκπαιδευτικό υλικό.
Ωστόσο, η αποτελεσματική διδασκαλία δεν πρέπει να θεωρείται ούτε δεδομένη, ούτε εύκολο να επιτευχθεί. Οι εκπαιδευτικοί έχουν ανάγκη τόσο από επιστημονική όσο και από παιδαγωγική κατάρτιση προκειμένου να επιτύχουν στο διδακτικό τους έργο. Σκοπός της εκπαίδευσης είναι η μάθηση, όχι απλώς η διδασκαλία. Όμως, η αποτελεσματική διδασκαλία προϋποθέτει τη μελέτη ποικίλων θεμάτων όπως τις προαντιλήψεις των μαθητών, τη διδασκαλία με στόχο την εννοιολογική αλλαγή, τα αναλυτικά προγράμματα, τον επιστημονικό εγγραμματισμό και πολλά άλλα.
Το βιβλίο αυτό, γραμμένο από Έλληνες ερευνητές της διδακτικής της βιολογίας με διεθνή παρουσία, έρχεται να καλύψει ένα σημαντικό κενό στην ελληνική βιβλιογραφία, προσεγγίζοντας σχετικά θέματα, αλλά και δίνοντας το στίγμα της διδακτικής της βιολογίας ως πεδίου της εκπαιδευτικής έρευνας. Στόχος του είναι να αποτελέσει διδακτικό βιβλίο στα σχετικά προπτυχιακά και μεταπτυχιακά μαθήματα, αλλά κυρίως ένα σημείο αναφοράς για κάθε εκπαιδευτικό, πρωτίστως αλλά όχι αποκλειστικά της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που ενδιαφέρεται να διδάξει ουσιαστικά και αποτελεσματικά τη βιολογία, και όχι απλώς να μεταδώσει τις πληροφορίες που περιέχουν τα σχολικά βιβλία.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣBKS.0556653BKS.0556653ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΕΡΓΟΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΕΡΓΟΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΚατηγορία: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ •ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΕΡΓΟ στην κατηγορία ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ISBN: 978-960-524-896-3 Συγγραφέας: ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΕΡΓΟ Εκδοτικός οίκος: ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΡΗΤΗΣ Σελίδες: 440 Διαστάσεις: 17Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: Οκτώβριος 2022 «Εάν γνωρίζεις το επιστημονικό αντικείμενο, τότε μπορείς και να το διδάξεις». Για όσους ενδεχομένως ασπάζονται αυτή την άποψη, το παρόν βιβλίο έρχεται να προβάλει ένα ισχυρό αντεπιχείρημα: «Όχι, δεν είναι έτσι». Παρατηρούμε συχνά, σε όλον τον κόσμο, εκπαιδευτικούς κάθε βαθμίδας, με επιστημονική κατάρτιση, να μην αντιμετωπίζουν με επιστημονικό τρόπο τη διδασκαλία τους: «Είναι αποτελεσματικός ο τρόπος που διδάσκω; Μπορώ να το ελέγξω εμπειρικά;» Δεν υπάρχει πιο εύκολη δικαιολογία για μαθησιακά αποτελέσματα που δεν είναι ικανοποιητικά από την απόδοση της ευθύνης στους μαθητές, ή στο εκπαιδευτικό υλικό. Ωστόσο, η αποτελεσματική διδασκαλία δεν πρέπει να θεωρείται ούτε δεδομένη, ούτε εύκολο να επιτευχθεί. Οι εκπαιδευτικοί έχουν ανάγκη τόσο από επιστημονική όσο και από παιδαγωγική κατάρτιση προκειμένου να επιτύχουν στο διδακτικό τους έργο. Σκοπός της εκπαίδευσης είναι η μάθηση, όχι απλώς η διδασκαλία. Όμως, η αποτελεσματική διδασκαλία προϋποθέτει τη μελέτη ποικίλων θεμάτων όπως τις προαντιλήψεις των μαθητών, τη διδασκαλία με στόχο την εννοιολογική αλλαγή, τα αναλυτικά προγράμματα, τον επιστημονικό εγγραμματισμό και πολλά άλλα. Το βιβλίο αυτό, γραμμένο από Έλληνες ερευνητές της διδακτικής της βιολογίας με διεθνή παρουσία, έρχεται να καλύψει ένα σημαντικό κενό στην ελληνική βιβλιογραφία, προσεγγίζοντας σχετικά θέματα, αλλά και δίνοντας το στίγμα της διδακτικής της βιολογίας ως πεδίου της εκπαιδευτικής έρευνας. Στόχος του είναι να αποτελέσει διδακτικό βιβλίο στα σχετικά προπτυχιακά και μεταπτυχιακά μαθήματα, αλλά κυρίως ένα σημείο αναφοράς για κάθε εκπαιδευτικό, πρωτίστως αλλά όχι αποκλειστικά της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που ενδιαφέρεται να διδάξει ουσιαστικά και αποτελεσματικά τη βιολογία, και όχι απλώς να μεταδώσει τις πληροφορίες που περιέχουν τα σχολικά βιβλία. ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση