ISBN: 978-960-418-706-5 Συγγραφέας: ΨΥΧΑΡΗΣ ΣΑΡΑΝΤΟΣ, ΚΑΛΟΒΡΕΚΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Εκδοτικός οίκος: ΤΖΙΟΛΑΣ Σελίδες: 608 Διαστάσεις: 21Χ29 Ημερομηνία Έκδοσης: Δεκέμβριος 2017 Το παρόν βιβλίο γράφτηκε με σκοπό να αποτελέσει, για τον φοιτητή των Παιδαγωγικών Τμημάτων και άλλων Τμημάτων Θετικής κατεύθυνσης που ασχολούνται με την Διδακτική, και τον σύγχρονο εκπαιδευτικό, έναν πλήρη οδηγό για την ανάπτυξη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που «ολοκληρώνουν» διε-επιστημονικά το STEM με την εκπαίδευση. Το βιβλίο αυτό είναι ουσιαστικά το πρώτο βιβλίο που αναλύει τη Θεωρία και Μεθοδολογία του STEM, ενώ μέσω παραδειγμάτων, υλοποιείται το λεγόμενο computing, το οποίο διαπερνά τις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.) σύμφωνα με τις τρέχουσες τάσεις στην Ευρώπη και στην Αμερική. Το computing και το STEM είναι κάτι πολύ παραπάνω από την επιστήμη των υπολογιστών (computer science) και ουσιαστικά είναι μια μέθοδος που εμπλέκει τους εκπαιδευομένους-σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης- στον επιστημονικό τρόπο σκέψης, ενώ παράλληλα θεωρείται μια διδακτική παρέμβαση για την επίλυση προβλήματος εμπλέκοντας την υπολογιστική επιστήμη. Δεν είναι τυχαίο ότι τα ινστιτούτα εκπαιδευτικής πολιτικής σε προηγμένες χώρες, συνεργάζονται με τα Πανεπιστήμια, αλλά και με την Google και την Microsoft, ώστε να δημιουργηθούν νέα αναλυτικά προγράμματα για την επόμενη γενιά των μαθητών, ενώ ένας μεγάλος αριθμός προπτυχιακών και μεταπτυχιακών τμημάτων αναφέρονται πλέον στην Υπολογιστική Επιστήμη (computational science). Το βιβλίο αυτό είναι χρήσιμο σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές παιδαγωγικών τμημάτων που ασχολούνται με τις νέες τεχνολογίες και θέλουν να εμβαθύνουν σε θέματα όπως η υπολογιστική σκέψη, το STEM, η υπολογιστική επιστήμη, η έννοια του μοντέλου, κλπ.. Απευθύνεται επίσης σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές των θετικών επιστημών και της επιστήμης της μηχανικής (engineering), οι οποίοι θα πρέπει να γνωρίσουν την υπολογιστική σκέψη και τα χαρακτηριστικά της, καθώς είτε ως εκπαιδευτικοί, είτε ως επιστήμονες/μηχανικοί, θα κληθούν να ασχοληθούν με αυτήν και να την εφαρμόσουν άμεσα ή έμμεσα. Τέλος απευθύνεται επίσης σε εκπαιδευτικούς που θέλουν να αυτοεπιμορφωθούν σε θέματα υπολογιστικής σκέψης και να αναπτύξουν μόνοι τους μοντέλα προσομοίωσης, ώστε να μην θεωρείται η ανάπτυξη μοντέλων ως μαύρο κουτί.
|