ISBN: 978-960-02-3137-3 Συγγραφέας: ΝΤΑΡΛΙΝΓΚ ΧΑΜΟΝΤ ΛΙΝΤΑ Εκδοτικός οίκος: ΠΑΠΑΖΗΣΗΣ Σελίδες: 341 Διαστάσεις: 17Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: Νοέμβριος 2015 ΜΙΑ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ Η αμερικανίδα καθηγήτρια παιδαγωγικής, στηριζόμενη σε πλήθος ερευνών, παρουσιάζει μια σφαιρική πρόταση καθώς και τις κατευθυντήριες γραμμές και τα μοντέλα που προϋποθέτει η εφαρμογή μιας ολοκληρωμένης αξιολόγησης εκπαιδευτικών. Όπως επισημαίνει και ο υπότιτλος του βιβλίου, παρατίθενται όλα όσα έχουν πραγματικά σημασία για την αποτελεσματικότητα και τη βελτίωση των εκπαιδευτικών. Θεωρώντας ότι η αξιολόγηση νηπιαγωγών, δασκάλων και καθηγητών πρέπει να αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα ενός συστήματος διδασκαλίας και μάθησης, επισημαίνει ότι αυτό πρέπει να περιλαμβάνει σαφή κριτήρια για τη μάθηση των μαθητών, τη διδακτική ύλη και τα συστήματα εξετάσεων, κοινά πρότυπα διδασκαλίας που άπτονται της ουσιαστικής μάθησης και εφαρμόζονται από όλους τους εκπαιδευτικούς, αξιολογήσεις απόδοσης που βασίζονται στα πρότυπα αυτά, συστήματα αξιολόγησης ευθυγραμμισμένα με τα ίδια πρότυπα για την εσωτερική αξιολόγηση, ευκαιρίες για επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και υποδομές στήριξης που θα διασφαλίζουν την ύπαρξη κατάλληλα εκπαιδευμένων αξιολογητών και συμβούλων για όσους δασκάλους έχουν ανάγκη από επιπλέον βοήθεια. Όπως επισημαίνουν στην εισαγωγή τους στην ελληνική έκδοση οι Ευγενία Κουτσουβάνου και Μαρία Σακελλαρίου, η Linda Darling-Hammond -η οποία ίδρυσε και συνδιευθύνει το Κέντρο για Χάραξη Πολιτικής Ίσων Ευκαιριών στην Εκπαίδευση στο Πανεπιστήμιο Stanford- είναι ο ενδεδειγμένος άνθρωπος για να παρουσιάσει με εξαιρετικά πειστικό τρόπο επιχειρήματα υπέρ μιας προσέγγισης στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που υποστηρίζει μοντέλα συνεργασίας για τον προγραμματισμό και τη μάθηση των παιδαγωγών. Διότι η αξιολόγηση είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη διαρκή βελτίωση κάθε εκπαιδευτικού ξεχωριστά και κατά συνέπεια του συνόλου του εκπαιδευτικού δυναμικού μιας χώρας.
|