ΑΜΦΙΣΒΗΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΟ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ: RAYMOND QUENEAU ΚΑΙ ΠΑΥΛΟΣ ΜΑΤΕΣΙΣ
Με άξονα την ιδιαίτερη ενασχόληση, τόσο του Raymond Queneau, όσο και του Παύλου Μάτεσι, με τη γλώσσα, το βιβλίο αυτό επιχειρεί δύο συγκριτολογικές προσεγγίσεις του έργου τους: η μία αφορά τη γλώσσα σαν εργαλείο (υφολογική μελέτη / μορφή του κειμένου) και η άλλη σαν όπλο (θεματική μελέτη / περιεχόμενο του κειμένου).
Το πρώτο μέρος, λοιπόν, με τίτλο «Η γλώσσα κόκκαλα δεν έχει...», μελετά την ευελιξία του λόγου, τους συμφυρμούς, τα λογοπαίγνια, τους νεολογισμούς και τα γλωσσικά «σφάλματα» στα έργα των δύο συγγραφέων.
Το δεύτερο μέρος, με τίτλο « μα κόκκαλα τσακίζει», εξετάζει, εκτός από τα «εν δήμω» (Κράτος, Πατρίδα, Θρησκεία, Ιστορία, κλπ.), τα «εν οίκω» (έρωτας, γάμος, οικογένεια, ασθένεια, κοινωνικά ταμπού, κ.ά.) και την κατάλυση των κοινωνικών καθώς και των φυσικών νόμων. Σκοπός είναι να καταδειχθεί πως ο απώτερος στόχος των δύο λογοτεχνών είναι ένας: η ανατροπή του κατεστημένου.
ΑΜΦΙΣΒΗΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΟ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ: RAYMOND QUENEAU ΚΑΙ ΠΑΥΛΟΣ ΜΑΤΕΣΙΣ
Με άξονα την ιδιαίτερη ενασχόληση, τόσο του Raymond Queneau, όσο και του Παύλου Μάτεσι, με τη γλώσσα, το βιβλίο αυτό επιχειρεί δύο συγκριτολογικές προσεγγίσεις του έργου τους: η μία αφορά τη γλώσσα σαν εργαλείο (υφολογική μελέτη / μορφή του κειμένου) και η άλλη σαν όπλο (θεματική μελέτη / περιεχόμενο του κειμένου).
Το πρώτο μέρος, λοιπόν, με τίτλο «Η γλώσσα κόκκαλα δεν έχει...», μελετά την ευελιξία του λόγου, τους συμφυρμούς, τα λογοπαίγνια, τους νεολογισμούς και τα γλωσσικά «σφάλματα» στα έργα των δύο συγγραφέων.
Το δεύτερο μέρος, με τίτλο « μα κόκκαλα τσακίζει», εξετάζει, εκτός από τα «εν δήμω» (Κράτος, Πατρίδα, Θρησκεία, Ιστορία, κλπ.), τα «εν οίκω» (έρωτας, γάμος, οικογένεια, ασθένεια, κοινωνικά ταμπού, κ.ά.) και την κατάλυση των κοινωνικών καθώς και των φυσικών νόμων. Σκοπός είναι να καταδειχθεί πως ο απώτερος στόχος των δύο λογοτεχνών είναι ένας: η ανατροπή του κατεστημένου.
ΑΝΑΤΡΟΠΕΣBKS.0145042BKS.0145042ΜΑΜΑΚΟΥΚΑ ΛΙΖΑΜΑΜΑΚΟΥΚΑ ΛΙΖΑΔΟΚΙΜΙΑΚατηγορία: ΔΟΚΙΜΙΑ •ΜΑΜΑΚΟΥΚΑ ΛΙΖΑ στην κατηγορία ΔΟΚΙΜΙΑ ISBN: 978-960-12-2255-4 Συγγραφέας: ΜΑΜΑΚΟΥΚΑ ΛΙΖΑ Εκδοτικός οίκος: UNIVERSITY STUDIO PRESS Σελίδες: 212 Διαστάσεις: 14Χ21 Ημερομηνία Έκδοσης: Σεπτέμβριος 2016 ΑΜΦΙΣΒΗΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΟ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ: RAYMOND QUENEAU ΚΑΙ ΠΑΥΛΟΣ ΜΑΤΕΣΙΣ Με άξονα την ιδιαίτερη ενασχόληση, τόσο του Raymond Queneau, όσο και του Παύλου Μάτεσι, με τη γλώσσα, το βιβλίο αυτό επιχειρεί δύο συγκριτολογικές προσεγγίσεις του έργου τους: η μία αφορά τη γλώσσα σαν εργαλείο (υφολογική μελέτη / μορφή του κειμένου) και η άλλη σαν όπλο (θεματική μελέτη / περιεχόμενο του κειμένου). Το πρώτο μέρος, λοιπόν, με τίτλο «Η γλώσσα κόκκαλα δεν έχει...», μελετά την ευελιξία του λόγου, τους συμφυρμούς, τα λογοπαίγνια, τους νεολογισμούς και τα γλωσσικά «σφάλματα» στα έργα των δύο συγγραφέων. Το δεύτερο μέρος, με τίτλο « μα κόκκαλα τσακίζει», εξετάζει, εκτός από τα «εν δήμω» (Κράτος, Πατρίδα, Θρησκεία, Ιστορία, κλπ.), τα «εν οίκω» (έρωτας, γάμος, οικογένεια, ασθένεια, κοινωνικά ταμπού, κ.ά.) και την κατάλυση των κοινωνικών καθώς και των φυσικών νόμων. Σκοπός είναι να καταδειχθεί πως ο απώτερος στόχος των δύο λογοτεχνών είναι ένας: η ανατροπή του κατεστημένου. ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση