Τρία είναι τα κομβικά στάδια στη ζωή ενός σχολικού βιβλίου:
1. Το στάδιο της δημιουργίας, δηλαδή του σχεδιασμού
2. Το στάδιο της εφαρμογής, δηλαδή της χρήσης του ως μέσου διδασκαλίας και μάθησης, και
3. Το στάδιο της αξιολόγησης (διαμορφωτικής ή τελικής). Αυτά τα τρία στάδια συνθέτουν τον σκελετό επί του οποίου εξελίσσεται η μελέτη των σχολικών βιβλίων στον παρόντα τόμο.
Στο πρώτο μέρος, τον «Σχεδιασμό», παρουσιάζουμε τη διαδικασία σχεδιασμού, τους φορείς και τις προοπτικές στην παραγωγή των σχολικών βιβλίων και εν γένει των μέσων διδασκαλίας. Επισημαίνεται ότι η τεχνολογία των σχολικών βιβλίων, συμβατική ή ψηφιακή, καλείται να καλύψει ανάγκες και γι αυτό πρέπει να γνωρίζουμε τα όρια και τις δυνατότητές της, για να την αξιοποιήσουμε με τον πιο πρόσφορο παιδαγωγικά τρόπο. Τον πρόσφορο παιδαγωγικό τρόπο, τον οποίο υιοθετούν οι εκπαιδευτικοί κατά τη χρήση των σχολικών βιβλίων στη σχολική τάξη, εξετάζουμε στο δεύτερο μέρος αυτού του τόμου, τη «Διδασκαλία». Παρουσιάζουμε ποιοτικά και ποσοτικά δεδομένα από έρευνα στο πεδίο που διεξήχθη σε 3 δημοτικά σχολεία του κέντρου της Αθήνας το 2009-2010. Υποστηρίζουμε ότι, προκειμένου να αξιοποιούνται παιδαγωγικά τα σχολικά βιβλία επ ωφελεία των μαθητών και της μάθησης, απαιτείται συντονισμένος και στρατηγικής φύσεως μακρο-πρόθεσμος προγραμματισμός για μια «Παιδαγωγική του Σχολικού Βιβλίου», με κυριότερες προϋποθέσεις: α. την αναθεώρηση των Αναλυτικών Προγραμμάτων και την περικοπή της ύλης, β. την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στον σχεδιασμό εκπαιδευτικού υλικού με παιδαγωγικούς όρους, γ. τη διαχρονική έρευνα στον τρόπο παιδαγωγικής αξιοποίησης και αποτελεσματικότητας των σχολικών βιβλίων και εν γένει των εκπαιδευτικών μέσων, κατά τη μαθησιακή διαδικασία. Στο τρίτο μέρος, στη θεματική της «Αξιολόγησης» των σχολικών βιβλίων ο αναγνώστης θα βρει κείμενα των Κυριάκου Μπονίδη, Όθωνα Μπουραντά, Ηλία Γ. Ματσαγγούρα, Ευτυχίας Αντωνίου, Ντίας Γαλανοπούλου, Ειρήνης Πετράτου και Αλεξάνδρας Χ. Κουλουμπαρίτση, τα οποία επικεντρώνονται στις διαδικασίες και τα εργαλεία έρευνας και αξιολόγησης των σχολικών βιβλίων.
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ: σχολικό βιβλίο, έρευνα και αξιολόγηση σχολικών βιβλίων, παιδαγωγική του σχολικού βιβλίου, σχεδιασμός σχολικών βιβλίων, Μοντέλο για την Παιδαγωγική των Εκπαιδευτικών Μέσων και του Σχολικού Βιβλίου, αξιολόγηση εικόνων σχολικών βιβλίων, σχολικό βιβλίο και ιδεολογία, αναγνωσιμότητα, διδαξιμότητα σχολικών βιβλίων.
Τρία είναι τα κομβικά στάδια στη ζωή ενός σχολικού βιβλίου:
1. Το στάδιο της δημιουργίας, δηλαδή του σχεδιασμού
2. Το στάδιο της εφαρμογής, δηλαδή της χρήσης του ως μέσου διδασκαλίας και μάθησης, και
3. Το στάδιο της αξιολόγησης (διαμορφωτικής ή τελικής). Αυτά τα τρία στάδια συνθέτουν τον σκελετό επί του οποίου εξελίσσεται η μελέτη των σχολικών βιβλίων στον παρόντα τόμο.
Στο πρώτο μέρος, τον «Σχεδιασμό», παρουσιάζουμε τη διαδικασία σχεδιασμού, τους φορείς και τις προοπτικές στην παραγωγή των σχολικών βιβλίων και εν γένει των μέσων διδασκαλίας. Επισημαίνεται ότι η τεχνολογία των σχολικών βιβλίων, συμβατική ή ψηφιακή, καλείται να καλύψει ανάγκες και γι αυτό πρέπει να γνωρίζουμε τα όρια και τις δυνατότητές της, για να την αξιοποιήσουμε με τον πιο πρόσφορο παιδαγωγικά τρόπο. Τον πρόσφορο παιδαγωγικό τρόπο, τον οποίο υιοθετούν οι εκπαιδευτικοί κατά τη χρήση των σχολικών βιβλίων στη σχολική τάξη, εξετάζουμε στο δεύτερο μέρος αυτού του τόμου, τη «Διδασκαλία». Παρουσιάζουμε ποιοτικά και ποσοτικά δεδομένα από έρευνα στο πεδίο που διεξήχθη σε 3 δημοτικά σχολεία του κέντρου της Αθήνας το 2009-2010. Υποστηρίζουμε ότι, προκειμένου να αξιοποιούνται παιδαγωγικά τα σχολικά βιβλία επ ωφελεία των μαθητών και της μάθησης, απαιτείται συντονισμένος και στρατηγικής φύσεως μακρο-πρόθεσμος προγραμματισμός για μια «Παιδαγωγική του Σχολικού Βιβλίου», με κυριότερες προϋποθέσεις: α. την αναθεώρηση των Αναλυτικών Προγραμμάτων και την περικοπή της ύλης, β. την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στον σχεδιασμό εκπαιδευτικού υλικού με παιδαγωγικούς όρους, γ. τη διαχρονική έρευνα στον τρόπο παιδαγωγικής αξιοποίησης και αποτελεσματικότητας των σχολικών βιβλίων και εν γένει των εκπαιδευτικών μέσων, κατά τη μαθησιακή διαδικασία. Στο τρίτο μέρος, στη θεματική της «Αξιολόγησης» των σχολικών βιβλίων ο αναγνώστης θα βρει κείμενα των Κυριάκου Μπονίδη, Όθωνα Μπουραντά, Ηλία Γ. Ματσαγγούρα, Ευτυχίας Αντωνίου, Ντίας Γαλανοπούλου, Ειρήνης Πετράτου και Αλεξάνδρας Χ. Κουλουμπαρίτση, τα οποία επικεντρώνονται στις διαδικασίες και τα εργαλεία έρευνας και αξιολόγησης των σχολικών βιβλίων.
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ: σχολικό βιβλίο, έρευνα και αξιολόγηση σχολικών βιβλίων, παιδαγωγική του σχολικού βιβλίου, σχεδιασμός σχολικών βιβλίων, Μοντέλο για την Παιδαγωγική των Εκπαιδευτικών Μέσων και του Σχολικού Βιβλίου, αξιολόγηση εικόνων σχολικών βιβλίων, σχολικό βιβλίο και ιδεολογία, αναγνωσιμότητα, διδαξιμότητα σχολικών βιβλίων.
ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟBKS.0377467BKS.0377467ΚΟΥΛΟΥΜΠΑΡΙΤΣΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ Χ.ΚΟΥΛΟΥΜΠΑΡΙΤΣΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ Χ.ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΚατηγορία: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ •ΚΟΥΛΟΥΜΠΑΡΙΤΣΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ Χ. στην κατηγορία ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ISBN: 978-960-333-852-9 Συγγραφέας: ΚΟΥΛΟΥΜΠΑΡΙΤΣΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ Χ. Εκδοτικός οίκος: ΓΡΗΓΟΡΗ Σελίδες: 342 Διαστάσεις: 17Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: Νοέμβριος 2015 ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ-ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Τρία είναι τα κομβικά στάδια στη ζωή ενός σχολικού βιβλίου: 1. Το στάδιο της δημιουργίας, δηλαδή του σχεδιασμού 2. Το στάδιο της εφαρμογής, δηλαδή της χρήσης του ως μέσου διδασκαλίας και μάθησης, και 3. Το στάδιο της αξιολόγησης (διαμορφωτικής ή τελικής). Αυτά τα τρία στάδια συνθέτουν τον σκελετό επί του οποίου εξελίσσεται η μελέτη των σχολικών βιβλίων στον παρόντα τόμο. Στο πρώτο μέρος, τον «Σχεδιασμό», παρουσιάζουμε τη διαδικασία σχεδιασμού, τους φορείς και τις προοπτικές στην παραγωγή των σχολικών βιβλίων και εν γένει των μέσων διδασκαλίας. Επισημαίνεται ότι η τεχνολογία των σχολικών βιβλίων, συμβατική ή ψηφιακή, καλείται να καλύψει ανάγκες και γι αυτό πρέπει να γνωρίζουμε τα όρια και τις δυνατότητές της, για να την αξιοποιήσουμε με τον πιο πρόσφορο παιδαγωγικά τρόπο. Τον πρόσφορο παιδαγωγικό τρόπο, τον οποίο υιοθετούν οι εκπαιδευτικοί κατά τη χρήση των σχολικών βιβλίων στη σχολική τάξη, εξετάζουμε στο δεύτερο μέρος αυτού του τόμου, τη «Διδασκαλία». Παρουσιάζουμε ποιοτικά και ποσοτικά δεδομένα από έρευνα στο πεδίο που διεξήχθη σε 3 δημοτικά σχολεία του κέντρου της Αθήνας το 2009-2010. Υποστηρίζουμε ότι, προκειμένου να αξιοποιούνται παιδαγωγικά τα σχολικά βιβλία επ ωφελεία των μαθητών και της μάθησης, απαιτείται συντονισμένος και στρατηγικής φύσεως μακρο-πρόθεσμος προγραμματισμός για μια «Παιδαγωγική του Σχολικού Βιβλίου», με κυριότερες προϋποθέσεις: α. την αναθεώρηση των Αναλυτικών Προγραμμάτων και την περικοπή της ύλης, β. την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στον σχεδιασμό εκπαιδευτικού υλικού με παιδαγωγικούς όρους, γ. τη διαχρονική έρευνα στον τρόπο παιδαγωγικής αξιοποίησης και αποτελεσματικότητας των σχολικών βιβλίων και εν γένει των εκπαιδευτικών μέσων, κατά τη μαθησιακή διαδικασία. Στο τρίτο μέρος, στη θεματική της «Αξιολόγησης» των σχολικών βιβλίων ο αναγνώστης θα βρει κείμενα των Κυριάκου Μπονίδη, Όθωνα Μπουραντά, Ηλία Γ. Ματσαγγούρα, Ευτυχίας Αντωνίου, Ντίας Γαλανοπούλου, Ειρήνης Πετράτου και Αλεξάνδρας Χ. Κουλουμπαρίτση, τα οποία επικεντρώνονται στις διαδικασίες και τα εργαλεία έρευνας και αξιολόγησης των σχολικών βιβλίων. ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ: σχολικό βιβλίο, έρευνα και αξιολόγηση σχολικών βιβλίων, παιδαγωγική του σχολικού βιβλίου, σχεδιασμός σχολικών βιβλίων, Μοντέλο για την Παιδαγωγική των Εκπαιδευτικών Μέσων και του Σχολικού Βιβλίου, αξιολόγηση εικόνων σχολικών βιβλίων, σχολικό βιβλίο και ιδεολογία, αναγνωσιμότητα, διδαξιμότητα σχολικών βιβλίων. ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση