Ένα υπέροχα γραμμένο, σύντομο μυθιστόρημα, γεμάτο σασπένς, για ένα ζωγράφο που οδηγήθηκε στα άκρα.
Στις αρχές του εικοστού αιώνα, ένας σημαίνων κριτικός τέχνης ταξιδεύει από το Λονδίνο στο μακρινό αγροτικό νησί Ουάτ, στα βορειοδυτικά παράλια της Γαλλίας, με σκοπό να τον ζωγραφίσει ένας παλιός φίλος, ένας προικισμένος αλλά βασανισμένος καλλιτέχνης, που ζει αυτοεξόριστος. Ενόσω ποζάρει για τον πίνακα, ο ζωγράφος θυμάται τα χρόνια της φιλίας τους, τον διφορούμενο ρόλο του τεχνοκρίτη ως πάτρωνα, τη δύναμη που ασκούσε στους επίδοξους καλλιτέχνες, αλλά και την εμφανή σκληρότητά του, όταν ευνοούσε την καριέρα ορισμένων και κατέστρεφε τη ζωή κάποιων άλλων. Η ισορροπία της δύναμης ανάμεσα στους δύο άντρες μετατοπίζεται θεαματικά, καθώς ο τεχνοκρίτης μετατρέπεται σε παθητικό υποκείμενο και ο ζωγράφος αγωνίζεται να αποδώσει στον καμβά τόσο τη μορφή όσο και τη βαθύτερή του προσωπικότητα.
Ο ζωγράφος αναπολεί τα περασμένα, πότε ήρεμος, γεμάτος οικειότητα, πότε θυμωμένος και απειλητικός, αποκαλύπτοντας σιγά σιγά για ποιο λόγο δέχτηκε την παραγγελία του πορτρέτου, για ποιο λόγο εγκατέλειψε ξαφνικά και μυστηριωδώς το Λονδίνο, παρότι βρισκόταν στο απόγειο της επιτυχίας του και τα έργα του παρουσιάζονταν δίπλα στους πίνακες του Σεζάν και του Βάν Γκόγκ, και γιατί τάρα εκδηλώνει τέτοια επιμονή για να επιστρέψει. Στη διάρκεια του μονολόγου του ζωγράφου ξετυλίγεται μια ιστορία προδοσίας, υποκρισίας, απαγορευμένου έρωτα, αυτοχειρίας και, τέλος δολοφονίας.
Τοποθετημένο στο εντυπωσιακό, άγριο τοπίο της Βρετάνης, στα χρόνια μιας από τις πλέον εκρηκτικές περιόδους στην ιστορία της τέχνης, το Πορτρέτο μας εισάγει σε μια υπαινικτική ατμόσφαιρα, σκοτεινή και μακάβρια, με σύνθετες ψυχολογικές αποχρώσεις και έμφαση στις λεπτομέρειες, με τη γραφίδα ενός ευφυούς παραμυθά εν ώρα εργασίας.
Ένα υπέροχα γραμμένο, σύντομο μυθιστόρημα, γεμάτο σασπένς, για ένα ζωγράφο που οδηγήθηκε στα άκρα.
Στις αρχές του εικοστού αιώνα, ένας σημαίνων κριτικός τέχνης ταξιδεύει από το Λονδίνο στο μακρινό αγροτικό νησί Ουάτ, στα βορειοδυτικά παράλια της Γαλλίας, με σκοπό να τον ζωγραφίσει ένας παλιός φίλος, ένας προικισμένος αλλά βασανισμένος καλλιτέχνης, που ζει αυτοεξόριστος. Ενόσω ποζάρει για τον πίνακα, ο ζωγράφος θυμάται τα χρόνια της φιλίας τους, τον διφορούμενο ρόλο του τεχνοκρίτη ως πάτρωνα, τη δύναμη που ασκούσε στους επίδοξους καλλιτέχνες, αλλά και την εμφανή σκληρότητά του, όταν ευνοούσε την καριέρα ορισμένων και κατέστρεφε τη ζωή κάποιων άλλων. Η ισορροπία της δύναμης ανάμεσα στους δύο άντρες μετατοπίζεται θεαματικά, καθώς ο τεχνοκρίτης μετατρέπεται σε παθητικό υποκείμενο και ο ζωγράφος αγωνίζεται να αποδώσει στον καμβά τόσο τη μορφή όσο και τη βαθύτερή του προσωπικότητα.
Ο ζωγράφος αναπολεί τα περασμένα, πότε ήρεμος, γεμάτος οικειότητα, πότε θυμωμένος και απειλητικός, αποκαλύπτοντας σιγά σιγά για ποιο λόγο δέχτηκε την παραγγελία του πορτρέτου, για ποιο λόγο εγκατέλειψε ξαφνικά και μυστηριωδώς το Λονδίνο, παρότι βρισκόταν στο απόγειο της επιτυχίας του και τα έργα του παρουσιάζονταν δίπλα στους πίνακες του Σεζάν και του Βάν Γκόγκ, και γιατί τάρα εκδηλώνει τέτοια επιμονή για να επιστρέψει. Στη διάρκεια του μονολόγου του ζωγράφου ξετυλίγεται μια ιστορία προδοσίας, υποκρισίας, απαγορευμένου έρωτα, αυτοχειρίας και, τέλος δολοφονίας.
Τοποθετημένο στο εντυπωσιακό, άγριο τοπίο της Βρετάνης, στα χρόνια μιας από τις πλέον εκρηκτικές περιόδους στην ιστορία της τέχνης, το Πορτρέτο μας εισάγει σε μια υπαινικτική ατμόσφαιρα, σκοτεινή και μακάβρια, με σύνθετες ψυχολογικές αποχρώσεις και έμφαση στις λεπτομέρειες, με τη γραφίδα ενός ευφυούς παραμυθά εν ώρα εργασίας.
ΤΟ ΠΟΡΤΡΕΤΟBKS.0008659BKS.0008659ΠΙΑΡΣ ΙΕΝΠΙΑΡΣ ΙΕΝΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΚατηγορία: ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ •ΠΙΑΡΣ ΙΕΝ στην κατηγορία ΞΕΝΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ISBN: 978-960-325-697-7 Συγγραφέας: ΠΙΑΡΣ ΙΕΝ Εκδοτικός οίκος: ΑΓΡΑ Μετάφραση: ΙΣΜΥΡΙΔΟΥ ΠΑΛΜΥΡΑ Σελίδες: 220 Ημερομηνία Έκδοσης: Ιούλιος 2007 Η ΕΚΔΙΚΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΤΕΧΝΗ Ένα υπέροχα γραμμένο, σύντομο μυθιστόρημα, γεμάτο σασπένς, για ένα ζωγράφο που οδηγήθηκε στα άκρα. Στις αρχές του εικοστού αιώνα, ένας σημαίνων κριτικός τέχνης ταξιδεύει από το Λονδίνο στο μακρινό αγροτικό νησί Ουάτ, στα βορειοδυτικά παράλια της Γαλλίας, με σκοπό να τον ζωγραφίσει ένας παλιός φίλος, ένας προικισμένος αλλά βασανισμένος καλλιτέχνης, που ζει αυτοεξόριστος. Ενόσω ποζάρει για τον πίνακα, ο ζωγράφος θυμάται τα χρόνια της φιλίας τους, τον διφορούμενο ρόλο του τεχνοκρίτη ως πάτρωνα, τη δύναμη που ασκούσε στους επίδοξους καλλιτέχνες, αλλά και την εμφανή σκληρότητά του, όταν ευνοούσε την καριέρα ορισμένων και κατέστρεφε τη ζωή κάποιων άλλων. Η ισορροπία της δύναμης ανάμεσα στους δύο άντρες μετατοπίζεται θεαματικά, καθώς ο τεχνοκρίτης μετατρέπεται σε παθητικό υποκείμενο και ο ζωγράφος αγωνίζεται να αποδώσει στον καμβά τόσο τη μορφή όσο και τη βαθύτερή του προσωπικότητα. Ο ζωγράφος αναπολεί τα περασμένα, πότε ήρεμος, γεμάτος οικειότητα, πότε θυμωμένος και απειλητικός, αποκαλύπτοντας σιγά σιγά για ποιο λόγο δέχτηκε την παραγγελία του πορτρέτου, για ποιο λόγο εγκατέλειψε ξαφνικά και μυστηριωδώς το Λονδίνο, παρότι βρισκόταν στο απόγειο της επιτυχίας του και τα έργα του παρουσιάζονταν δίπλα στους πίνακες του Σεζάν και του Βάν Γκόγκ, και γιατί τάρα εκδηλώνει τέτοια επιμονή για να επιστρέψει. Στη διάρκεια του μονολόγου του ζωγράφου ξετυλίγεται μια ιστορία προδοσίας, υποκρισίας, απαγορευμένου έρωτα, αυτοχειρίας και, τέλος δολοφονίας. Τοποθετημένο στο εντυπωσιακό, άγριο τοπίο της Βρετάνης, στα χρόνια μιας από τις πλέον εκρηκτικές περιόδους στην ιστορία της τέχνης, το Πορτρέτο μας εισάγει σε μια υπαινικτική ατμόσφαιρα, σκοτεινή και μακάβρια, με σύνθετες ψυχολογικές αποχρώσεις και έμφαση στις λεπτομέρειες, με τη γραφίδα ενός ευφυούς παραμυθά εν ώρα εργασίας. ΤΟ ΠΟΡΤΡΕΤΟ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση