ISBN: 978-960-458-229-7 Συγγραφέας: ΨΑΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΡΒΑΡΑ Εκδοτικός οίκος: ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ Σελίδες: 282 Ημερομηνία Έκδοσης: Νοέμβριος 2009 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Α, Β ΚΑΙ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ Μια γλυκιά και γόνιμη... συνομωσία ποιητών και στιχουργών, ή μήπως απλή σύμπτωση; Σαν «Απρόοπτες συναντήσεις για χθεσινά και σημερινά και μελλούμενα... Κάτι τέτοιες συναντήσεις δημιούργησαν αυτό το βιβλίο, γιατί φαίνεται πως «είναι παιδιά πολλών ανθρώπων τα λόγια μας». Έτσι, τα κείμενα που προτείνονται δεν τα βρήκα, μάλλον αυτά με βρήκαν, όσο κι αν ακούγεται παράξενο. Ωστόσο, ηθικός αυτουργός σ' αυτό το «έγκλημα», αν δεχτούμε την άποψη ότι αναλύοντας ένα ποίημα το «σκοτώνουμε», υπήρξε η μεγάλη αγάπη μου για την ποίηση και το ποιοτικό - αυθεντικό τραγούδι, την ποίηση της καθημερινότητας μας. Το βιβλίο αυτό περιέχει διδακτικές απόπειρες, παλιές και καινούριες, και εστιάζει περισσότερο στη διδασκαλία παράλληλου κειμένου. Το πρώτο μέρος του βιβλίου περιέχει επιλογή κειμένων από όλες τις τάξεις του Λυκείου, ενώ το δεύτερο μέρος καλύπτει τη διδασκαλία παράλληλου κειμένου για τη Λογοτεχνία Θεωρητικής κατεύθυνσης Γ Λυκείου. Πρόθεση μου είναι να δείξω σε συναδέλφους και σε μαθητές κυρίως, πως μπορούν να παίζουν με τα κείμενα, όπως θα ταίριαζαν ένα παζλ, όπου τα κομμάτια δεν τελειώνουν ποτέ. Βάση στήριξης είναι πάντα το λογοτεχνικό κείμενο (ποίημα ή πεζό),που ενισχύεται, εμπλουτίζεται και γίνεται απόλαυση και κτήμα, εν τέλει, του δάσκαλου και του μαθητή.
|