Η λέξη ψυχή διασχίζοντας τα πλέον πολύμορφα συστήματα της σκέψης (φιλοσοφικής, θρησκευτικής, ανθρωπολογικής, ψυχολογικής) γεννά μια σειρά παρερμηνειών όπου κρύβονται ιλιγγιώδεις σημασιολογικές μεταβολές. Διατρέχοντάς τες είναι δυνατόν να αντιληφθούμε τις εννοιολογικές μετατοπίσεις και τις γλωσσικές μεταναστεύσεις από τις οποίες εξαρτώνται οι ιστορικές εποχές και τα σκηνικά που ανοίγονται από αυτές. Η ανάλυση του Γκαλιμπέρτι αρχίζει από τον Πλάτωνα, ο οποίος αντιλαμβάνεται την ψυχή σε μια διπλή κατεύθυνση, συνδέοντάς την από μια πλευρά με τη δόμηση της λογικής και την κυριαρχία επί του εαυτού, και από την άλλη με την άβυσσο της μανίας και την αποσύνθεση του ατόμου. Από τότε και έπειτα αυτές οι δύο κατευθύνσεις ποτέ δεν έπαψαν να επηρεάζουν τη δόμηση των γνώσεων, συνεχώς απειλουμένης σε θεωρητικό επίπεδο από τις διακυμάνσεις των γνωμών και σε πρακτικό επίπεδο από τον ίλιγγο των παθών, σε εκείνο το παιχνίδι των προσωπείων που προσλαμβάνει και πετά η ψυχή, στο οποίο δεν ξεφεύγει το γεγονός ότι κάθε νέα λέξη της λογικής δεν είναι εφικτή παρά μόνο ελευθερώνοντας σε κάθε στιγμή τα κομμάτια μιας κρυμμένης μανίας. Πριν και μετά τον Νίτσε, ο Πλωτίνος και ο Γνωστικισμός, ο Σπενχάουερ και ο Ρομαντισμός, ο Φρόυντ και η Ψυχανάλυση, ο Χούσσερλ και η Φαινομενολογία, ο Χάϊντεγκερ και η Ερμηνευτική, προσπάθησαν να ελευθερώσουν την ψυχή από τον ζυγό της ιδέας, αλλά η αντίθεσή τους στον πλατωνισμό, αποκαλύφθηκε ότι, αν και αντικρούοντάς τον, ήταν στην ίδια κατεύθυνση με αυτόν.
Η λέξη ψυχή διασχίζοντας τα πλέον πολύμορφα συστήματα της σκέψης (φιλοσοφικής, θρησκευτικής, ανθρωπολογικής, ψυχολογικής) γεννά μια σειρά παρερμηνειών όπου κρύβονται ιλιγγιώδεις σημασιολογικές μεταβολές. Διατρέχοντάς τες είναι δυνατόν να αντιληφθούμε τις εννοιολογικές μετατοπίσεις και τις γλωσσικές μεταναστεύσεις από τις οποίες εξαρτώνται οι ιστορικές εποχές και τα σκηνικά που ανοίγονται από αυτές. Η ανάλυση του Γκαλιμπέρτι αρχίζει από τον Πλάτωνα, ο οποίος αντιλαμβάνεται την ψυχή σε μια διπλή κατεύθυνση, συνδέοντάς την από μια πλευρά με τη δόμηση της λογικής και την κυριαρχία επί του εαυτού, και από την άλλη με την άβυσσο της μανίας και την αποσύνθεση του ατόμου. Από τότε και έπειτα αυτές οι δύο κατευθύνσεις ποτέ δεν έπαψαν να επηρεάζουν τη δόμηση των γνώσεων, συνεχώς απειλουμένης σε θεωρητικό επίπεδο από τις διακυμάνσεις των γνωμών και σε πρακτικό επίπεδο από τον ίλιγγο των παθών, σε εκείνο το παιχνίδι των προσωπείων που προσλαμβάνει και πετά η ψυχή, στο οποίο δεν ξεφεύγει το γεγονός ότι κάθε νέα λέξη της λογικής δεν είναι εφικτή παρά μόνο ελευθερώνοντας σε κάθε στιγμή τα κομμάτια μιας κρυμμένης μανίας. Πριν και μετά τον Νίτσε, ο Πλωτίνος και ο Γνωστικισμός, ο Σπενχάουερ και ο Ρομαντισμός, ο Φρόυντ και η Ψυχανάλυση, ο Χούσσερλ και η Φαινομενολογία, ο Χάϊντεγκερ και η Ερμηνευτική, προσπάθησαν να ελευθερώσουν την ψυχή από τον ζυγό της ιδέας, αλλά η αντίθεσή τους στον πλατωνισμό, αποκαλύφθηκε ότι, αν και αντικρούοντάς τον, ήταν στην ίδια κατεύθυνση με αυτόν.
ΠΑΡΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣBKS.0042072BKS.0042072ΓΚΑΛΙΜΠΕΡΤΙ ΟΥΜΠΕΓΚΑΛΙΜΠΕΡΤΙ ΟΥΜΠΕΦΙΛΟΣΟΦΙΑΚατηγορία: ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ •ΓΚΑΛΙΜΠΕΡΤΙ ΟΥΜΠΕ στην κατηγορία ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ISBN: 960-12-1324-4 Συγγραφέας: ΓΚΑΛΙΜΠΕΡΤΙ ΟΥΜΠΕ Εκδοτικός οίκος: UNIVERSITY STUDIO PRESS Μετάφραση: ΜΕΛΕΤΙΑΔΗΣ ΜΕΛΗΣ Σελίδες: 370 Διαστάσεις: 17x24 Ημερομηνία Έκδοσης: 2004 Η λέξη ψυχή διασχίζοντας τα πλέον πολύμορφα συστήματα της σκέψης (φιλοσοφικής, θρησκευτικής, ανθρωπολογικής, ψυχολογικής) γεννά μια σειρά παρερμηνειών όπου κρύβονται ιλιγγιώδεις σημασιολογικές μεταβολές. Διατρέχοντάς τες είναι δυνατόν να αντιληφθούμε τις εννοιολογικές μετατοπίσεις και τις γλωσσικές μεταναστεύσεις από τις οποίες εξαρτώνται οι ιστορικές εποχές και τα σκηνικά που ανοίγονται από αυτές. Η ανάλυση του Γκαλιμπέρτι αρχίζει από τον Πλάτωνα, ο οποίος αντιλαμβάνεται την ψυχή σε μια διπλή κατεύθυνση, συνδέοντάς την από μια πλευρά με τη δόμηση της λογικής και την κυριαρχία επί του εαυτού, και από την άλλη με την άβυσσο της μανίας και την αποσύνθεση του ατόμου. Από τότε και έπειτα αυτές οι δύο κατευθύνσεις ποτέ δεν έπαψαν να επηρεάζουν τη δόμηση των γνώσεων, συνεχώς απειλουμένης σε θεωρητικό επίπεδο από τις διακυμάνσεις των γνωμών και σε πρακτικό επίπεδο από τον ίλιγγο των παθών, σε εκείνο το παιχνίδι των προσωπείων που προσλαμβάνει και πετά η ψυχή, στο οποίο δεν ξεφεύγει το γεγονός ότι κάθε νέα λέξη της λογικής δεν είναι εφικτή παρά μόνο ελευθερώνοντας σε κάθε στιγμή τα κομμάτια μιας κρυμμένης μανίας. Πριν και μετά τον Νίτσε, ο Πλωτίνος και ο Γνωστικισμός, ο Σπενχάουερ και ο Ρομαντισμός, ο Φρόυντ και η Ψυχανάλυση, ο Χούσσερλ και η Φαινομενολογία, ο Χάϊντεγκερ και η Ερμηνευτική, προσπάθησαν να ελευθερώσουν την ψυχή από τον ζυγό της ιδέας, αλλά η αντίθεσή τους στον πλατωνισμό, αποκαλύφθηκε ότι, αν και αντικρούοντάς τον, ήταν στην ίδια κατεύθυνση με αυτόν. ΠΑΡΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση