ISBN: 978-960-602-003-2 Συγγραφέας: ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ Εκδοτικός οίκος: ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ ΑΦΟΙ Σειρά: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Σελίδες: 232 Διαστάσεις: 14Χ21 Ημερομηνία Έκδοσης: Απρίλιος 2015 Το βιβλίο αυτό πραγματεύεται τις βασικές διαστάσεις της παρατήρησης διδασκαλίας. Η παρατήρηση διδασκαλίας ως παρατήρηση της συμπεριφοράς -ή των συμπεριφορών που «παράγουν» τη διδασκαλία- έχει στο χώρο της παιδαγωγικής Επιστήμης και παιδαγωγικής πρακτικής ως συστήματα αναφοράς α) τη διδακτική έρευνα, β) την παιδαγωγική-διδακτική πρακτική των μάχιμων εκπαιδευτικών και γ) την εκπαίδευση των υποψηφίων εκπαιδευτικών. Αρχικά εξετάζεται η Παρατήρηση Διδασκαλίας ως μέθοδος της διδακτικής έρευνας και γίνεται εκτενής αναφορά στις μορφές, τη μεθόδευση και τα προβλήματά της. Στη συνέχεια ακολουθεί η πραγμάτευση της παρατήρησης συμπεριφοράς ως διαγνωστικής μεθόδου: το ενδιαφέρον μας εστιάζεται στον δάσκαλο ως εξ αντικειμένου παρατηρητή, αφού αυτός είναι επιφορτισμένος με την παρατήρηση των μαθητών του, των αποτελεσμάτων της δράσης του και πιο συγκεκριμένα τον έλεγχο της επίτευξης των εκάστοτε διδακτικών στόχων του. Παρακάτω εξετάζεται η Παρατήρηση Διδασκαλίας ως ιδιαίτερη εκπαιδευτική κατάσταση στο πλαίσιο θεσμοποιημένης πανεπιστημιακής εκπαίδευσης των δασκάλων και αναλύονται οι βασικές λειτουργίες της. Ακολουθεί η ανάλυση της διδασκαλίας από την προοπτική της παρατήρησής της και εντοπίζονται τα γνωρίσματα που τη χαρακτηρίζουν ως αντικείμενο παρατήρησης.
|