ISBN: 960-91459-2-2 Συγγραφέας: ΣΑΙΤΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ Εκδοτικός οίκος: ΑΤΡΑΠΟΣ Σελίδες: 384 Διαστάσεις: 17x24 Ημερομηνία Έκδοσης: 2005 Αποτελεί κοινή πλέον διαπίστωση ότι μεγάλο μέρος των λειτουργικών προβλημάτων στις εκπαιδευτικές μονάδες της χώρας μας οφείλονται στο υποτυπώδες επιστημονικό επίπεδο το οποίο χαρακτηρίζει τη διοίκηση της εκπαίδευσης. Αλλωστε, πρόσφτατες μελέτες έδειξαν ότι η σχολική διοίκηση που ασκείται σήμερα είναι εμπειρικού χαρακτήρα. Ο διευθυντής σχολικής μονάδας, για παράδειγμα, αναλαμβάνει διοικητικά καθήκοντα χωρίς προηγούμενη κατάρτιστη. Επομένως εργάζεται εμπειρικά ή μιμείται διευθυντές που γνώρισε στο παρελθόν στα διάφορα ελληνικά σχολεία, οι οποίοι επίσης εργάστηκαν εμπειρκά. Με τη διατήρηση αυτής της «διοικητικής παράδοσης» αγνοούνται πεισματικά οι αρχές του σύγχρονου management, που διατυπώθηκαν κατά τη διάρκεια του προηγούμενου αιώνα. Απώτερη επιδίωξη του παρόντος βιβλίου είναι να δώσει στ αμέλη της σχολικής κοινότητας την πληροφόρηση για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να αντιμετωπίζουν ορθολογικά τα διάφορα ζητήματα του σχολείου τους και στα μελλοντικά ηγετικά στελέχη της εκπαίδευσης τις απαραίτητες γνώσεις ώστε να ασκήσουν αποτελεσματικά τα διοικητικά καθήκοντα.
|