ΟΙ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΠΥΘΑΓΟΡΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ ΣΤΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΠΟΧΗ - ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΟΙ ΙΕΡΕΙΣ Η ΜΑΓΟΙ
Κατά τους πρώτους χριστιανικούς αιώνες και στη βυζαντινή περίοδο, ένα κράμα από ομηρικές ιδέες, την αστρική θρησκεία, τις ορφικές, πυθαγόρειες και πλατωνικές θεωρίες, τα μαθηματικά των Αιγυπτίων, των Χαλδαίων και των Φοινίκων, τον αποκρυφισμό και άλλες δοξασίες της μαγικής παράδοσης, συμπλήρωσε τη μυστικιστική φιλοσοφία, βάσει της οποίας είχαν αποδοθεί μυστηριακές δυνάμεις σε ζώα φυτά και άψυχα αντικείμενα.
Η ανάμειξη όλων αυτών των θεωριών οδήγησε σε μια άκρατη δαιμονολογία και κυοφόρησε μια μαγική μέθοδο προσέγγισης και επηρεασμού του ουράνιου βασιλείου με υλικά μέσα, που ονομάστηκε θεουργία. Ήταν μια τελετουργική μαγεία που είχε ως σκοπό την επίκληση των υπερφυσικών δυνάμεων με τελεστικά όργανα (υλικές τελετές), για να τις ενσαρκώσει σε κάποιο φυσικό σώμα ή αντικείμενο (άνθρωπο - medium ή φυλακτά, πυρσούς, καθρέπτες κ.τ.λ.) και να τις κρατήσει στην υπηρεσία του ανθρώπου με υψηλότερο στόχο τον καθαρμό τςη ψυχής του. Η επιτυχία των θεουργικών τελετών δεν βασιζόταν στους θεούς αλλά στους δαίμονες. Κοινή πεποίθηση έγινε ότι οι άνθρωποι που γνώριζαν να αιχμαλωτίζουν με διάφορες προσφορές και τελετές τους δαίμονες, δεινούς στη γοητεία των θεών και τη γνώση των φαρμάκων, μπορούσαν, μέσω αυτών, να μαθαίνουν τα μέλλοντα, να μαγεύουν τους θεούς και να αποκτούν τις θεϊκές δυνάμεις ώστε να επιτυγχάνουν θαύματα, θαυματουργικές θεραπείες έως και νεκραναστάσεις.
Η τυφλή πίστη των ανθρώπων σε χρησμούς, οράματα, τελετουργικές μυστηριακές λατρείες και μάγους οδήγησε στη δημιουργία του τύπου των θαυματουργών προφητών, που ανυψώθηκαν στο επίπεδο του θεού. Οι εκπρόσωποι αυτής της τάσης, νεοπυθαγόρειοι και οι διάδοχοί τους νεοπλατωνικοί φιλόσοφοι, και άλλοι που υιοθέτησαν πλήρως τη νέα (υποτιθέμενη) φιλοσοφική τάση και έγιναν θαυματοποιοί - ιερείς - θεόπνευστοι προφήτες, σαμάνες και θαυματουργοί γιατροί, ανέπτυσσαν ταυτόχρονα τη θεουργία ως απόκρυφη επιστήμη αναμιγνύοντας θρησκευτικές, αστρολογικές και φιλοσοφικές ιδέες.
ΟΙ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΠΥΘΑΓΟΡΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ ΣΤΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΠΟΧΗ - ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΟΙ ΙΕΡΕΙΣ Η ΜΑΓΟΙ
Κατά τους πρώτους χριστιανικούς αιώνες και στη βυζαντινή περίοδο, ένα κράμα από ομηρικές ιδέες, την αστρική θρησκεία, τις ορφικές, πυθαγόρειες και πλατωνικές θεωρίες, τα μαθηματικά των Αιγυπτίων, των Χαλδαίων και των Φοινίκων, τον αποκρυφισμό και άλλες δοξασίες της μαγικής παράδοσης, συμπλήρωσε τη μυστικιστική φιλοσοφία, βάσει της οποίας είχαν αποδοθεί μυστηριακές δυνάμεις σε ζώα φυτά και άψυχα αντικείμενα.
Η ανάμειξη όλων αυτών των θεωριών οδήγησε σε μια άκρατη δαιμονολογία και κυοφόρησε μια μαγική μέθοδο προσέγγισης και επηρεασμού του ουράνιου βασιλείου με υλικά μέσα, που ονομάστηκε θεουργία. Ήταν μια τελετουργική μαγεία που είχε ως σκοπό την επίκληση των υπερφυσικών δυνάμεων με τελεστικά όργανα (υλικές τελετές), για να τις ενσαρκώσει σε κάποιο φυσικό σώμα ή αντικείμενο (άνθρωπο - medium ή φυλακτά, πυρσούς, καθρέπτες κ.τ.λ.) και να τις κρατήσει στην υπηρεσία του ανθρώπου με υψηλότερο στόχο τον καθαρμό τςη ψυχής του. Η επιτυχία των θεουργικών τελετών δεν βασιζόταν στους θεούς αλλά στους δαίμονες. Κοινή πεποίθηση έγινε ότι οι άνθρωποι που γνώριζαν να αιχμαλωτίζουν με διάφορες προσφορές και τελετές τους δαίμονες, δεινούς στη γοητεία των θεών και τη γνώση των φαρμάκων, μπορούσαν, μέσω αυτών, να μαθαίνουν τα μέλλοντα, να μαγεύουν τους θεούς και να αποκτούν τις θεϊκές δυνάμεις ώστε να επιτυγχάνουν θαύματα, θαυματουργικές θεραπείες έως και νεκραναστάσεις.
Η τυφλή πίστη των ανθρώπων σε χρησμούς, οράματα, τελετουργικές μυστηριακές λατρείες και μάγους οδήγησε στη δημιουργία του τύπου των θαυματουργών προφητών, που ανυψώθηκαν στο επίπεδο του θεού. Οι εκπρόσωποι αυτής της τάσης, νεοπυθαγόρειοι και οι διάδοχοί τους νεοπλατωνικοί φιλόσοφοι, και άλλοι που υιοθέτησαν πλήρως τη νέα (υποτιθέμενη) φιλοσοφική τάση και έγιναν θαυματοποιοί - ιερείς - θεόπνευστοι προφήτες, σαμάνες και θαυματουργοί γιατροί, ανέπτυσσαν ταυτόχρονα τη θεουργία ως απόκρυφη επιστήμη αναμιγνύοντας θρησκευτικές, αστρολογικές και φιλοσοφικές ιδέες.
ΜΥΣΤΙΚΙΣΜΟΣ ΘΑΥΜΑΤΟΠΟΙΙΑ ΚΑΙ ΙΑΤΡΙΚΗ ΤΗΣ ΘΕΟΥΡΓΙΑΣBKS.0419175BKS.0419175ΒΑΚΑΛΟΥΔΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΒΑΚΑΛΟΥΔΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚατηγορία: ΘΡΗΣΚΕΙΑ •ΒΑΚΑΛΟΥΔΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ στην κατηγορία ΘΡΗΣΚΕΙΑ ISBN: 960-354-095-1 Συγγραφέας: ΒΑΚΑΛΟΥΔΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Εκδοτικός οίκος: ΚΑΡΔΑΜΙΤΣΑ Σελίδες: 336 Διαστάσεις: 17Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: 2000 ΟΙ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΠΥΘΑΓΟΡΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ ΣΤΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΠΟΧΗ - ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΟΙ ΙΕΡΕΙΣ Η ΜΑΓΟΙ Κατά τους πρώτους χριστιανικούς αιώνες και στη βυζαντινή περίοδο, ένα κράμα από ομηρικές ιδέες, την αστρική θρησκεία, τις ορφικές, πυθαγόρειες και πλατωνικές θεωρίες, τα μαθηματικά των Αιγυπτίων, των Χαλδαίων και των Φοινίκων, τον αποκρυφισμό και άλλες δοξασίες της μαγικής παράδοσης, συμπλήρωσε τη μυστικιστική φιλοσοφία, βάσει της οποίας είχαν αποδοθεί μυστηριακές δυνάμεις σε ζώα φυτά και άψυχα αντικείμενα. Η ανάμειξη όλων αυτών των θεωριών οδήγησε σε μια άκρατη δαιμονολογία και κυοφόρησε μια μαγική μέθοδο προσέγγισης και επηρεασμού του ουράνιου βασιλείου με υλικά μέσα, που ονομάστηκε θεουργία. Ήταν μια τελετουργική μαγεία που είχε ως σκοπό την επίκληση των υπερφυσικών δυνάμεων με τελεστικά όργανα (υλικές τελετές), για να τις ενσαρκώσει σε κάποιο φυσικό σώμα ή αντικείμενο (άνθρωπο - medium ή φυλακτά, πυρσούς, καθρέπτες κ.τ.λ.) και να τις κρατήσει στην υπηρεσία του ανθρώπου με υψηλότερο στόχο τον καθαρμό τςη ψυχής του. Η επιτυχία των θεουργικών τελετών δεν βασιζόταν στους θεούς αλλά στους δαίμονες. Κοινή πεποίθηση έγινε ότι οι άνθρωποι που γνώριζαν να αιχμαλωτίζουν με διάφορες προσφορές και τελετές τους δαίμονες, δεινούς στη γοητεία των θεών και τη γνώση των φαρμάκων, μπορούσαν, μέσω αυτών, να μαθαίνουν τα μέλλοντα, να μαγεύουν τους θεούς και να αποκτούν τις θεϊκές δυνάμεις ώστε να επιτυγχάνουν θαύματα, θαυματουργικές θεραπείες έως και νεκραναστάσεις. Η τυφλή πίστη των ανθρώπων σε χρησμούς, οράματα, τελετουργικές μυστηριακές λατρείες και μάγους οδήγησε στη δημιουργία του τύπου των θαυματουργών προφητών, που ανυψώθηκαν στο επίπεδο του θεού. Οι εκπρόσωποι αυτής της τάσης, νεοπυθαγόρειοι και οι διάδοχοί τους νεοπλατωνικοί φιλόσοφοι, και άλλοι που υιοθέτησαν πλήρως τη νέα (υποτιθέμενη) φιλοσοφική τάση και έγιναν θαυματοποιοί - ιερείς - θεόπνευστοι προφήτες, σαμάνες και θαυματουργοί γιατροί, ανέπτυσσαν ταυτόχρονα τη θεουργία ως απόκρυφη επιστήμη αναμιγνύοντας θρησκευτικές, αστρολογικές και φιλοσοφικές ιδέες. ΜΥΣΤΙΚΙΣΜΟΣ ΘΑΥΜΑΤΟΠΟΙΙΑ ΚΑΙ ΙΑΤΡΙΚΗ ΤΗΣ ΘΕΟΥΡΓΙΑΣ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση