ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Το παρόν έργο αποτελεί αναμόρφωση παλαιότερης εργασίας μας, η οποία αποτελούνταν από δύο τόμους. Ο πρώτος εκδόθηκε το 1981 με τον τίτλο: Μάθηση και Διδασκαλία: Τόμος Α΄: Μάθηση και ανατυπώθηκε έκτοτε, πολλές φορές, με ορισμένες προσθήκες και βελτιώσεις. O δεύτερος στοιχειοθετήθηκε, κατά το μεγαλύτερο μέρος του, την ίδια περίοδο. Καθυστέρησε, όμως, να εκδοθεί για διάφορους λόγους. Τη μορφή ολοκληρωμένου βιβλίου έλαβε το 2005, οπότε και κυκλοφόρησε με τον τίτλο: Μάθηση και Διδασκαλία. Τόμος Β΄. Θεωρία, πράξη και αξιολόγηση της διδασκαλίας. To 2006, αναμορφώθηκε, μερικώς, και έκτοτε ανατυπώθηκε αρκετές φορές.
Οι παραπάνω τόμοι συγχωνεύθηκαν σε ένα και στο περιεχόμενο τους έγιναν μερικές αλλαγές με την προσθήκη νέων στοιχείων, τα οποία προέρχονται από τη μελέτη της σύγχρονης ελληνικής και ξένης βιβλιογραφίας, και την αναθεώρηση ορισμένων σημείων του. Έτσι προέκυψε το "ανά χείρας" σύγγραμμα, το οποίο διατηρεί τη δομή και τη διάρθρωση του προηγουμένου. Αποτελείται από δύο μέρη. Στο πρώτο εκτίθενται οι σχετικές με τη μάθηση θεωρίες και εξετάζονται διάφορα ζητήματα συναφή με τις διαδικασίες της μάθησης και τους παράγοντες που την επηρεάζουν. Το δεύτερο μέρος πραγματεύεται θέματα σχετικά με τα αναλυτικά προγράμματα, τη διδακτική μεθοδολογία και την αξιολόγηση της διδακτικής πράξης.
Η παρούσα εργασία προορίζεται να χρησιμοποιηθεί, όπως και η προηγούμενη, ως διδακτικό εγχειρίδιο. Μ' αυτή την προοπτική έγινε και η μερική αναθεώρησή της. Στόχος της είναι να προσφέρει σε εκπαιδευτικούς και σε φοιτητές, οι οποίοι επιθυμούν να γίνουν εκπαιδευτικοί, βασικές γνώσεις που αφορούν στα θέματα τα οποία αναφέρθηκαν προηγουμένως. Για τον παραπάνω λόγο τηρήσαμε και στην έκδοση αυτή την ίδια αρχή που είχαμε εφαρμόσει και στο προηγούμενο δίτομο έργο. Αποφύγαμε, δηλαδή, σε αρκετές περιπτώσεις την αναφορά πολλών λεπτομερειών, που ενδιαφέρουν, ασφαλώς, τους ειδικούς επιστήμονες, δεν έχουν, όμως, ιδιαίτερη σημασία για τους εκπαιδευτικούς και τους προπτυχιακούς φοιτητές. Καταβάλαμε, επίσης, ιδιαίτερη προσπάθεια, με στόχο να συνοψίσουμε, όσο αυτό ήταν εφικτό, το τεράστιο εύρος των γνώσεων που σχετίζονται με τα θέματα με τα οποία ασχολείται το παρόν έργο και να περιορίσουμε, όσο ήταν δυνατόν, τον όγκο του.
Όπως υποδηλώνει ο υπότιτλος του βιβλίου αυτού, έμφαση δόθηκε στην παρουσίαση των σύγχρονων απόψεων για τις διαδικασίες της μάθησης, την οργάνωση, τη διεξαγωγή και την αξιολόγηση της διδασκαλίας. Εντούτοις, για λόγους πληρότητας της παρουσίασης των εξεταζόμενων θεμάτων γίνεται συχνά αναφορά και σε παλαιότερες αντιλήψεις. Η σύγχρονη, άλλωστε, ανάλυση και ερμηνεία των ψυχοπαιδαγωγικών φαινομένων αξιοποιεί, σε πολλές περιπτώσεις, αρκετά στοιχεία αντίστοιχων προσπαθειών του παρελθόντος.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Το παρόν έργο αποτελεί αναμόρφωση παλαιότερης εργασίας μας, η οποία αποτελούνταν από δύο τόμους. Ο πρώτος εκδόθηκε το 1981 με τον τίτλο: Μάθηση και Διδασκαλία: Τόμος Α΄: Μάθηση και ανατυπώθηκε έκτοτε, πολλές φορές, με ορισμένες προσθήκες και βελτιώσεις. O δεύτερος στοιχειοθετήθηκε, κατά το μεγαλύτερο μέρος του, την ίδια περίοδο. Καθυστέρησε, όμως, να εκδοθεί για διάφορους λόγους. Τη μορφή ολοκληρωμένου βιβλίου έλαβε το 2005, οπότε και κυκλοφόρησε με τον τίτλο: Μάθηση και Διδασκαλία. Τόμος Β΄. Θεωρία, πράξη και αξιολόγηση της διδασκαλίας. To 2006, αναμορφώθηκε, μερικώς, και έκτοτε ανατυπώθηκε αρκετές φορές.
Οι παραπάνω τόμοι συγχωνεύθηκαν σε ένα και στο περιεχόμενο τους έγιναν μερικές αλλαγές με την προσθήκη νέων στοιχείων, τα οποία προέρχονται από τη μελέτη της σύγχρονης ελληνικής και ξένης βιβλιογραφίας, και την αναθεώρηση ορισμένων σημείων του. Έτσι προέκυψε το "ανά χείρας" σύγγραμμα, το οποίο διατηρεί τη δομή και τη διάρθρωση του προηγουμένου. Αποτελείται από δύο μέρη. Στο πρώτο εκτίθενται οι σχετικές με τη μάθηση θεωρίες και εξετάζονται διάφορα ζητήματα συναφή με τις διαδικασίες της μάθησης και τους παράγοντες που την επηρεάζουν. Το δεύτερο μέρος πραγματεύεται θέματα σχετικά με τα αναλυτικά προγράμματα, τη διδακτική μεθοδολογία και την αξιολόγηση της διδακτικής πράξης.
Η παρούσα εργασία προορίζεται να χρησιμοποιηθεί, όπως και η προηγούμενη, ως διδακτικό εγχειρίδιο. Μ' αυτή την προοπτική έγινε και η μερική αναθεώρησή της. Στόχος της είναι να προσφέρει σε εκπαιδευτικούς και σε φοιτητές, οι οποίοι επιθυμούν να γίνουν εκπαιδευτικοί, βασικές γνώσεις που αφορούν στα θέματα τα οποία αναφέρθηκαν προηγουμένως. Για τον παραπάνω λόγο τηρήσαμε και στην έκδοση αυτή την ίδια αρχή που είχαμε εφαρμόσει και στο προηγούμενο δίτομο έργο. Αποφύγαμε, δηλαδή, σε αρκετές περιπτώσεις την αναφορά πολλών λεπτομερειών, που ενδιαφέρουν, ασφαλώς, τους ειδικούς επιστήμονες, δεν έχουν, όμως, ιδιαίτερη σημασία για τους εκπαιδευτικούς και τους προπτυχιακούς φοιτητές. Καταβάλαμε, επίσης, ιδιαίτερη προσπάθεια, με στόχο να συνοψίσουμε, όσο αυτό ήταν εφικτό, το τεράστιο εύρος των γνώσεων που σχετίζονται με τα θέματα με τα οποία ασχολείται το παρόν έργο και να περιορίσουμε, όσο ήταν δυνατόν, τον όγκο του.
Όπως υποδηλώνει ο υπότιτλος του βιβλίου αυτού, έμφαση δόθηκε στην παρουσίαση των σύγχρονων απόψεων για τις διαδικασίες της μάθησης, την οργάνωση, τη διεξαγωγή και την αξιολόγηση της διδασκαλίας. Εντούτοις, για λόγους πληρότητας της παρουσίασης των εξεταζόμενων θεμάτων γίνεται συχνά αναφορά και σε παλαιότερες αντιλήψεις. Η σύγχρονη, άλλωστε, ανάλυση και ερμηνεία των ψυχοπαιδαγωγικών φαινομένων αξιοποιεί, σε πολλές περιπτώσεις, αρκετά στοιχεία αντίστοιχων προσπαθειών του παρελθόντος.
ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΠΙΤΟΜΟBKS.0377380BKS.0377380ΚΑΣΣΩΤΑΚΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣΚΑΣΣΩΤΑΚΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΚατηγορία: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ •ΚΑΣΣΩΤΑΚΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ στην κατηγορία ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ISBN: 978-960-333-794-2 Συγγραφέας: ΚΑΣΣΩΤΑΚΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ Εκδοτικός οίκος: ΓΡΗΓΟΡΗ Σελίδες: 712 Διαστάσεις: 17Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: Νοέμβριος 2013 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Το παρόν έργο αποτελεί αναμόρφωση παλαιότερης εργασίας μας, η οποία αποτελούνταν από δύο τόμους. Ο πρώτος εκδόθηκε το 1981 με τον τίτλο: Μάθηση και Διδασκαλία: Τόμος Α΄: Μάθηση και ανατυπώθηκε έκτοτε, πολλές φορές, με ορισμένες προσθήκες και βελτιώσεις. O δεύτερος στοιχειοθετήθηκε, κατά το μεγαλύτερο μέρος του, την ίδια περίοδο. Καθυστέρησε, όμως, να εκδοθεί για διάφορους λόγους. Τη μορφή ολοκληρωμένου βιβλίου έλαβε το 2005, οπότε και κυκλοφόρησε με τον τίτλο: Μάθηση και Διδασκαλία. Τόμος Β΄. Θεωρία, πράξη και αξιολόγηση της διδασκαλίας. To 2006, αναμορφώθηκε, μερικώς, και έκτοτε ανατυπώθηκε αρκετές φορές. Οι παραπάνω τόμοι συγχωνεύθηκαν σε ένα και στο περιεχόμενο τους έγιναν μερικές αλλαγές με την προσθήκη νέων στοιχείων, τα οποία προέρχονται από τη μελέτη της σύγχρονης ελληνικής και ξένης βιβλιογραφίας, και την αναθεώρηση ορισμένων σημείων του. Έτσι προέκυψε το "ανά χείρας" σύγγραμμα, το οποίο διατηρεί τη δομή και τη διάρθρωση του προηγουμένου. Αποτελείται από δύο μέρη. Στο πρώτο εκτίθενται οι σχετικές με τη μάθηση θεωρίες και εξετάζονται διάφορα ζητήματα συναφή με τις διαδικασίες της μάθησης και τους παράγοντες που την επηρεάζουν. Το δεύτερο μέρος πραγματεύεται θέματα σχετικά με τα αναλυτικά προγράμματα, τη διδακτική μεθοδολογία και την αξιολόγηση της διδακτικής πράξης. Η παρούσα εργασία προορίζεται να χρησιμοποιηθεί, όπως και η προηγούμενη, ως διδακτικό εγχειρίδιο. Μ' αυτή την προοπτική έγινε και η μερική αναθεώρησή της. Στόχος της είναι να προσφέρει σε εκπαιδευτικούς και σε φοιτητές, οι οποίοι επιθυμούν να γίνουν εκπαιδευτικοί, βασικές γνώσεις που αφορούν στα θέματα τα οποία αναφέρθηκαν προηγουμένως. Για τον παραπάνω λόγο τηρήσαμε και στην έκδοση αυτή την ίδια αρχή που είχαμε εφαρμόσει και στο προηγούμενο δίτομο έργο. Αποφύγαμε, δηλαδή, σε αρκετές περιπτώσεις την αναφορά πολλών λεπτομερειών, που ενδιαφέρουν, ασφαλώς, τους ειδικούς επιστήμονες, δεν έχουν, όμως, ιδιαίτερη σημασία για τους εκπαιδευτικούς και τους προπτυχιακούς φοιτητές. Καταβάλαμε, επίσης, ιδιαίτερη προσπάθεια, με στόχο να συνοψίσουμε, όσο αυτό ήταν εφικτό, το τεράστιο εύρος των γνώσεων που σχετίζονται με τα θέματα με τα οποία ασχολείται το παρόν έργο και να περιορίσουμε, όσο ήταν δυνατόν, τον όγκο του. Όπως υποδηλώνει ο υπότιτλος του βιβλίου αυτού, έμφαση δόθηκε στην παρουσίαση των σύγχρονων απόψεων για τις διαδικασίες της μάθησης, την οργάνωση, τη διεξαγωγή και την αξιολόγηση της διδασκαλίας. Εντούτοις, για λόγους πληρότητας της παρουσίασης των εξεταζόμενων θεμάτων γίνεται συχνά αναφορά και σε παλαιότερες αντιλήψεις. Η σύγχρονη, άλλωστε, ανάλυση και ερμηνεία των ψυχοπαιδαγωγικών φαινομένων αξιοποιεί, σε πολλές περιπτώσεις, αρκετά στοιχεία αντίστοιχων προσπαθειών του παρελθόντος. ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΠΙΤΟΜΟ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση