Η Κενή διαθήκη, είναι κυρίως και πρωτίστως, ένα βιβλίο μοναχικό, ανεπίδεκτο επιπόλαιης ανάγνωσης, αραβούργημα-μοχθούργημα, το οποίο αιωρείται μεταξύ του μεγαλείου της ποίησης και του βοθροβυθού του ανθρώπινου φροϋδικού υποσυνειδήτου. Χορογραφεί την χαρά της βακχείας, και αφαιρεί, γδέρνοντάς τα, τα φανταχτερά και, συνάμα, παραμορφωτικά φκιασίδια του φαρισαϊσμού της θρησκοληψίας, της δολερής υποκρισίας "αδολο-φίλων" και υποκριτών σεμνοτύφων.
Η Κενή Διαθήκη, αρνούμενη όλες τις λογοτεχνικές "ετικέτες", συνθέτει, "εκ των αντιθέτων", την "καλλίστην αρμονίαν", η οποία, ως "αρμονία αφανής", είναι "φανεράς κρείσσων." (Ηράκλειτος) Είναι το δωρορόδον το αμάραντο της νεοελληνικής λογοτεχνίας. "Δοκός εν τω οφθαλμώ" ξινισμένων κριτών, οι οποίοι κρίνοντες, εξ ιδίας ευηθείας, "βλέπουν το ξυλάριον, το εν τω οφθαλμώ" του αλλοίου, του διαφορετικού απ' αυτούς, "την δε δοκόν, την εν τω οφθαλμώ των, δεν βλέπουν." Και ούτε εις, ούτε ένας, Διογένους φανός, να φαίνει αυτοίς, "εν τη σκοτία" αυτών.
Η Κενή Διαθήκη χρειάζεται "Δήλιο κολυμβητή", για να διαπλεύσει το τρικυμιώδες, μα τόσο αρμονικό, πέλαγος των λέξεών της. Χρειάζεται αναγνώστη-Μαγγελάνο, που θα την περιπλεύσει και θα θαυμάσει τους κόλπους και τα ακρωτήριά της. Τα όρη και τις χαράδρες της. Τα ορμητικά ποτάμια της και τις δροσερές πηγές της.
Είναι δύσκολο, βέβηλο βιβλίο, η Καινή Διαθήκη. Λεξοκαταδικάζει, συνεχώς, τον αναγνώστη, να σχοινοβατεί, ανάμεσα στον χαόκοσμο των καινοφανών λέξεών της, και τον ωκεανό του ανεννόητου-νοητού των νοημάτων της, με την κατανόηση έτοιμη να προδοθεί, σε κάθε γραμμή, σε κάθε λέξη, αν ο αναγνώστης δεν προσέξει. Φίλιε αναγνώστη, αναγιγνώσκων την Κενή Διαθήκη, κράτα πάντα ανοικτά τα μάτια της ψυχής σου. Κράτα ορθάνοικτο τον εγώφθαλμο του νου σου.
Στην Κενή διαθήκη η γλώσσα, η λέξη, ούτε λέγει ούτε κρύπτει, αλλά σημαίνει και, συνειρμικά, σηματοδοτεί ομάδα ιδεών, αισθημάτων, αναμνήσεων, παρορμήσεων. Ένα σημείο, σύνθεμα σημαίνοντος και σημαινόμενου, πολλά σήματα και σώματα και συνειρμοί εννοιών. Θέλει Κάλβειον αρετήν και τόλμην. Και σ' όποιον πει αφελώς "ανέγνων, έγνων", εγώ του απαντώ, ανευλαβώς: Ανέγνως, αλλ' ουκ έγνως, ότι αβρόχοις τοις ποσίν, αδύνατον να έγνως. Αστραπές, από τα ύψη του νου, σεισμοί από τα έγκατα της ψυχής και της ζωής, στην Κενή Διαθήκη, όπου "τα πάντα οιακίζει κεραυνός" του Ηρακλείτου. Θεοσοφία, περί πάντων πραγματεία, καινούργια γραμματεία λέξεων καινών, ουδόλως κενών, γλώσσης ελληνικής των αρχαιονεοελλήνων. Από Ομήρου Ιλιάδος και Οδύσσειας, μέχρι Χρηστομανείου "Αυτοκρατείρας Ελισάβετ." Από Παλαιάς τε και Καινής Διαθήκης, μέχρι μοναστικών κανόνων. Αστραπές, από τα ύψη του νου, σεισμοί από τα έγκατα της ψυχής και της ζωής, είναι του Πάρι Τακόπουλου, η Κενή Διαθήκη.
Η Κενή διαθήκη, είναι κυρίως και πρωτίστως, ένα βιβλίο μοναχικό, ανεπίδεκτο επιπόλαιης ανάγνωσης, αραβούργημα-μοχθούργημα, το οποίο αιωρείται μεταξύ του μεγαλείου της ποίησης και του βοθροβυθού του ανθρώπινου φροϋδικού υποσυνειδήτου. Χορογραφεί την χαρά της βακχείας, και αφαιρεί, γδέρνοντάς τα, τα φανταχτερά και, συνάμα, παραμορφωτικά φκιασίδια του φαρισαϊσμού της θρησκοληψίας, της δολερής υποκρισίας "αδολο-φίλων" και υποκριτών σεμνοτύφων.
Η Κενή Διαθήκη, αρνούμενη όλες τις λογοτεχνικές "ετικέτες", συνθέτει, "εκ των αντιθέτων", την "καλλίστην αρμονίαν", η οποία, ως "αρμονία αφανής", είναι "φανεράς κρείσσων." (Ηράκλειτος) Είναι το δωρορόδον το αμάραντο της νεοελληνικής λογοτεχνίας. "Δοκός εν τω οφθαλμώ" ξινισμένων κριτών, οι οποίοι κρίνοντες, εξ ιδίας ευηθείας, "βλέπουν το ξυλάριον, το εν τω οφθαλμώ" του αλλοίου, του διαφορετικού απ' αυτούς, "την δε δοκόν, την εν τω οφθαλμώ των, δεν βλέπουν." Και ούτε εις, ούτε ένας, Διογένους φανός, να φαίνει αυτοίς, "εν τη σκοτία" αυτών.
Η Κενή Διαθήκη χρειάζεται "Δήλιο κολυμβητή", για να διαπλεύσει το τρικυμιώδες, μα τόσο αρμονικό, πέλαγος των λέξεών της. Χρειάζεται αναγνώστη-Μαγγελάνο, που θα την περιπλεύσει και θα θαυμάσει τους κόλπους και τα ακρωτήριά της. Τα όρη και τις χαράδρες της. Τα ορμητικά ποτάμια της και τις δροσερές πηγές της.
Είναι δύσκολο, βέβηλο βιβλίο, η Καινή Διαθήκη. Λεξοκαταδικάζει, συνεχώς, τον αναγνώστη, να σχοινοβατεί, ανάμεσα στον χαόκοσμο των καινοφανών λέξεών της, και τον ωκεανό του ανεννόητου-νοητού των νοημάτων της, με την κατανόηση έτοιμη να προδοθεί, σε κάθε γραμμή, σε κάθε λέξη, αν ο αναγνώστης δεν προσέξει. Φίλιε αναγνώστη, αναγιγνώσκων την Κενή Διαθήκη, κράτα πάντα ανοικτά τα μάτια της ψυχής σου. Κράτα ορθάνοικτο τον εγώφθαλμο του νου σου.
Στην Κενή διαθήκη η γλώσσα, η λέξη, ούτε λέγει ούτε κρύπτει, αλλά σημαίνει και, συνειρμικά, σηματοδοτεί ομάδα ιδεών, αισθημάτων, αναμνήσεων, παρορμήσεων. Ένα σημείο, σύνθεμα σημαίνοντος και σημαινόμενου, πολλά σήματα και σώματα και συνειρμοί εννοιών. Θέλει Κάλβειον αρετήν και τόλμην. Και σ' όποιον πει αφελώς "ανέγνων, έγνων", εγώ του απαντώ, ανευλαβώς: Ανέγνως, αλλ' ουκ έγνως, ότι αβρόχοις τοις ποσίν, αδύνατον να έγνως. Αστραπές, από τα ύψη του νου, σεισμοί από τα έγκατα της ψυχής και της ζωής, στην Κενή Διαθήκη, όπου "τα πάντα οιακίζει κεραυνός" του Ηρακλείτου. Θεοσοφία, περί πάντων πραγματεία, καινούργια γραμματεία λέξεων καινών, ουδόλως κενών, γλώσσης ελληνικής των αρχαιονεοελλήνων. Από Ομήρου Ιλιάδος και Οδύσσειας, μέχρι Χρηστομανείου "Αυτοκρατείρας Ελισάβετ." Από Παλαιάς τε και Καινής Διαθήκης, μέχρι μοναστικών κανόνων. Αστραπές, από τα ύψη του νου, σεισμοί από τα έγκατα της ψυχής και της ζωής, είναι του Πάρι Τακόπουλου, η Κενή Διαθήκη.
Η ΚΕΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ ΤΟΥ ΠΑΡΙ ΤΑΚΟΠΟΥΛΟΥ BKS.0045038BKS.0045038ΑΝΕΥΛΑΒΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣΑΝΕΥΛΑΒΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣΔΟΚΙΜΙΑΚατηγορία: ΔΟΚΙΜΙΑ •ΑΝΕΥΛΑΒΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ στην κατηγορία ΔΟΚΙΜΙΑ ISBN: 978-960-9568-44-9 Συγγραφέας: ΑΝΕΥΛΑΒΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ Εκδοτικός οίκος: ΚΑΛΛΙΓΡΑΦΟΣ Σελίδες: 254 Διαστάσεις: 17Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: Αύγουστος 2016 ΠΕΡΙ ΤΙΝΟΣ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ; ΑΠΟΣΚΟΤΗΣΟΝ ΜΟΥ Η Κενή διαθήκη, είναι κυρίως και πρωτίστως, ένα βιβλίο μοναχικό, ανεπίδεκτο επιπόλαιης ανάγνωσης, αραβούργημα-μοχθούργημα, το οποίο αιωρείται μεταξύ του μεγαλείου της ποίησης και του βοθροβυθού του ανθρώπινου φροϋδικού υποσυνειδήτου. Χορογραφεί την χαρά της βακχείας, και αφαιρεί, γδέρνοντάς τα, τα φανταχτερά και, συνάμα, παραμορφωτικά φκιασίδια του φαρισαϊσμού της θρησκοληψίας, της δολερής υποκρισίας "αδολο-φίλων" και υποκριτών σεμνοτύφων. Η Κενή Διαθήκη, αρνούμενη όλες τις λογοτεχνικές "ετικέτες", συνθέτει, "εκ των αντιθέτων", την "καλλίστην αρμονίαν", η οποία, ως "αρμονία αφανής", είναι "φανεράς κρείσσων." (Ηράκλειτος) Είναι το δωρορόδον το αμάραντο της νεοελληνικής λογοτεχνίας. "Δοκός εν τω οφθαλμώ" ξινισμένων κριτών, οι οποίοι κρίνοντες, εξ ιδίας ευηθείας, "βλέπουν το ξυλάριον, το εν τω οφθαλμώ" του αλλοίου, του διαφορετικού απ' αυτούς, "την δε δοκόν, την εν τω οφθαλμώ των, δεν βλέπουν." Και ούτε εις, ούτε ένας, Διογένους φανός, να φαίνει αυτοίς, "εν τη σκοτία" αυτών. Η Κενή Διαθήκη χρειάζεται "Δήλιο κολυμβητή", για να διαπλεύσει το τρικυμιώδες, μα τόσο αρμονικό, πέλαγος των λέξεών της. Χρειάζεται αναγνώστη-Μαγγελάνο, που θα την περιπλεύσει και θα θαυμάσει τους κόλπους και τα ακρωτήριά της. Τα όρη και τις χαράδρες της. Τα ορμητικά ποτάμια της και τις δροσερές πηγές της. Είναι δύσκολο, βέβηλο βιβλίο, η Καινή Διαθήκη. Λεξοκαταδικάζει, συνεχώς, τον αναγνώστη, να σχοινοβατεί, ανάμεσα στον χαόκοσμο των καινοφανών λέξεών της, και τον ωκεανό του ανεννόητου-νοητού των νοημάτων της, με την κατανόηση έτοιμη να προδοθεί, σε κάθε γραμμή, σε κάθε λέξη, αν ο αναγνώστης δεν προσέξει. Φίλιε αναγνώστη, αναγιγνώσκων την Κενή Διαθήκη, κράτα πάντα ανοικτά τα μάτια της ψυχής σου. Κράτα ορθάνοικτο τον εγώφθαλμο του νου σου. Στην Κενή διαθήκη η γλώσσα, η λέξη, ούτε λέγει ούτε κρύπτει, αλλά σημαίνει και, συνειρμικά, σηματοδοτεί ομάδα ιδεών, αισθημάτων, αναμνήσεων, παρορμήσεων. Ένα σημείο, σύνθεμα σημαίνοντος και σημαινόμενου, πολλά σήματα και σώματα και συνειρμοί εννοιών. Θέλει Κάλβειον αρετήν και τόλμην. Και σ' όποιον πει αφελώς "ανέγνων, έγνων", εγώ του απαντώ, ανευλαβώς: Ανέγνως, αλλ' ουκ έγνως, ότι αβρόχοις τοις ποσίν, αδύνατον να έγνως. Αστραπές, από τα ύψη του νου, σεισμοί από τα έγκατα της ψυχής και της ζωής, στην Κενή Διαθήκη, όπου "τα πάντα οιακίζει κεραυνός" του Ηρακλείτου. Θεοσοφία, περί πάντων πραγματεία, καινούργια γραμματεία λέξεων καινών, ουδόλως κενών, γλώσσης ελληνικής των αρχαιονεοελλήνων. Από Ομήρου Ιλιάδος και Οδύσσειας, μέχρι Χρηστομανείου "Αυτοκρατείρας Ελισάβετ." Από Παλαιάς τε και Καινής Διαθήκης, μέχρι μοναστικών κανόνων. Αστραπές, από τα ύψη του νου, σεισμοί από τα έγκατα της ψυχής και της ζωής, είναι του Πάρι Τακόπουλου, η Κενή Διαθήκη. Η ΚΕΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ ΤΟΥ ΠΑΡΙ ΤΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση