Στον αρχαίο κόσμο προβάλλεται έντονο ενδιαφέρον για την προβληματική της Ειμαρμένης, καθώς και για την εξέταση των πρωτουργών αιτίων της ανθρώπινης δράσης, το οποίο καθίσταται ορατό, κυρίως, εντός του πεδίου μιας επίπονης διαλεκτικής ανάμεσα σε ποικίλες φιλοσοφικές σχολές. Η αντιπαράθεση περί της Μοίρας, του Πεπρωμένου, της Ανάγκης, της Τύχης, και των συναφών όρων, περιλαμβάνει το ζήτημα της ελεύθερης βούλησης, της αιτιοκρατίας, του ντετερμινισμού, της μαντικής, της πίστης στους θεούς, της ηθικής ευθύνης. Για τους αρχαίους φιλοσόφους, οι ανθρώπινες υποθέσεις, το ευ-τυχείν, δείχνουν συνεχώς να καταρρέουν μέσα στην εμπειρία. Ο διφορούμενος χαρακτήρας του πεπρωμένου (αφού κατά τον Όμηρο "άμφω γαρ πέπρωται") οδηγεί στο να παρουσιάζεται το ανθρώπινο ον ως τραγικό υποκείμενο, αλλά και ως αεί διχόγνωμο. Η «κραταιή και δυσώνυμος» Μοίρα μερίζει, κατανέμει, χωρίς να πηγαίνει μέχρι τα άκρα ποτέ ολόκληρη ελευθερία για τον άνθρωπο, ποτέ ολόκληρη υποταγή. Η αναφορά στην Ειμαρμένη αποκτά ηθικό και γνωσιολογικό υπόβαθρο, πριν η έμφαση του βιβλίου στραφεί προς τους αινιγμούς των μεταφυσικών και φυσικών καταβολών της. Υπηρετώντας τη «διπλή αλήθεια» της ζωής, οι Προσωκρατικοί, οι Κυρηναϊκοί, οι Κυνικοί, ο Πλάτων, ο Αριστοτέλης, οι Στωικοί, οι Επικούρειοι, οι Σκεπτικοί, οι Νεοπλατωνικοί, οι ύστεροι υπομνηματιστές των κλασσικών, όπως ο Αλέξανδρος Αφροδισιεύς κ.ά., μας προσφέρουν συγκλονιστικές θεωρίες γύρω από ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα θέματα της παγκόσμιας φιλοσοφίας.
Στον αρχαίο κόσμο προβάλλεται έντονο ενδιαφέρον για την προβληματική της Ειμαρμένης, καθώς και για την εξέταση των πρωτουργών αιτίων της ανθρώπινης δράσης, το οποίο καθίσταται ορατό, κυρίως, εντός του πεδίου μιας επίπονης διαλεκτικής ανάμεσα σε ποικίλες φιλοσοφικές σχολές. Η αντιπαράθεση περί της Μοίρας, του Πεπρωμένου, της Ανάγκης, της Τύχης, και των συναφών όρων, περιλαμβάνει το ζήτημα της ελεύθερης βούλησης, της αιτιοκρατίας, του ντετερμινισμού, της μαντικής, της πίστης στους θεούς, της ηθικής ευθύνης. Για τους αρχαίους φιλοσόφους, οι ανθρώπινες υποθέσεις, το ευ-τυχείν, δείχνουν συνεχώς να καταρρέουν μέσα στην εμπειρία. Ο διφορούμενος χαρακτήρας του πεπρωμένου (αφού κατά τον Όμηρο "άμφω γαρ πέπρωται") οδηγεί στο να παρουσιάζεται το ανθρώπινο ον ως τραγικό υποκείμενο, αλλά και ως αεί διχόγνωμο. Η «κραταιή και δυσώνυμος» Μοίρα μερίζει, κατανέμει, χωρίς να πηγαίνει μέχρι τα άκρα ποτέ ολόκληρη ελευθερία για τον άνθρωπο, ποτέ ολόκληρη υποταγή. Η αναφορά στην Ειμαρμένη αποκτά ηθικό και γνωσιολογικό υπόβαθρο, πριν η έμφαση του βιβλίου στραφεί προς τους αινιγμούς των μεταφυσικών και φυσικών καταβολών της. Υπηρετώντας τη «διπλή αλήθεια» της ζωής, οι Προσωκρατικοί, οι Κυρηναϊκοί, οι Κυνικοί, ο Πλάτων, ο Αριστοτέλης, οι Στωικοί, οι Επικούρειοι, οι Σκεπτικοί, οι Νεοπλατωνικοί, οι ύστεροι υπομνηματιστές των κλασσικών, όπως ο Αλέξανδρος Αφροδισιεύς κ.ά., μας προσφέρουν συγκλονιστικές θεωρίες γύρω από ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα θέματα της παγκόσμιας φιλοσοφίας.
Η ΕΙΜΑΡΜΕΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑBKS.0419448BKS.0419448ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣΦΙΛΟΣΟΦΙΑΚατηγορία: ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ •ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ στην κατηγορία ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ISBN: 978-960-354-543-9 Συγγραφέας: ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Εκδοτικός οίκος: ΚΑΡΔΑΜΙΤΣΑ Σελίδες: 440 Διαστάσεις: 17Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: Αύγουστος 2022 ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΕΣ - ΦΥΣΙΚΕΣ - ΓΝΩΣΙΟΛΟΓΙΚΕΣ - ΗΘΙΚΕΣ ΘΕΩΡΗΣΕΙΣ Στον αρχαίο κόσμο προβάλλεται έντονο ενδιαφέρον για την προβληματική της Ειμαρμένης, καθώς και για την εξέταση των πρωτουργών αιτίων της ανθρώπινης δράσης, το οποίο καθίσταται ορατό, κυρίως, εντός του πεδίου μιας επίπονης διαλεκτικής ανάμεσα σε ποικίλες φιλοσοφικές σχολές. Η αντιπαράθεση περί της Μοίρας, του Πεπρωμένου, της Ανάγκης, της Τύχης, και των συναφών όρων, περιλαμβάνει το ζήτημα της ελεύθερης βούλησης, της αιτιοκρατίας, του ντετερμινισμού, της μαντικής, της πίστης στους θεούς, της ηθικής ευθύνης. Για τους αρχαίους φιλοσόφους, οι ανθρώπινες υποθέσεις, το ευ-τυχείν, δείχνουν συνεχώς να καταρρέουν μέσα στην εμπειρία. Ο διφορούμενος χαρακτήρας του πεπρωμένου (αφού κατά τον Όμηρο "άμφω γαρ πέπρωται") οδηγεί στο να παρουσιάζεται το ανθρώπινο ον ως τραγικό υποκείμενο, αλλά και ως αεί διχόγνωμο. Η «κραταιή και δυσώνυμος» Μοίρα μερίζει, κατανέμει, χωρίς να πηγαίνει μέχρι τα άκρα ποτέ ολόκληρη ελευθερία για τον άνθρωπο, ποτέ ολόκληρη υποταγή. Η αναφορά στην Ειμαρμένη αποκτά ηθικό και γνωσιολογικό υπόβαθρο, πριν η έμφαση του βιβλίου στραφεί προς τους αινιγμούς των μεταφυσικών και φυσικών καταβολών της. Υπηρετώντας τη «διπλή αλήθεια» της ζωής, οι Προσωκρατικοί, οι Κυρηναϊκοί, οι Κυνικοί, ο Πλάτων, ο Αριστοτέλης, οι Στωικοί, οι Επικούρειοι, οι Σκεπτικοί, οι Νεοπλατωνικοί, οι ύστεροι υπομνηματιστές των κλασσικών, όπως ο Αλέξανδρος Αφροδισιεύς κ.ά., μας προσφέρουν συγκλονιστικές θεωρίες γύρω από ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα θέματα της παγκόσμιας φιλοσοφίας. Η ΕΙΜΑΡΜΕΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση