H περιβαλλοντική εκπαίδευση τις τελευταίες δεκαετίες εξελίχθηκε σταδιακά σε βασική καινοτόμο συνιστώσα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και σε πυλώνα των περιβαλλοντικών διεκδικήσεων που εξέθρεψαν την έννοια της αειφόρου ανάπτυξης. Στις αρχές του 21ου αιώνα, η εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη (EAA), με τη στήριξη διεθνών οργανισμών, διεκδικεί τη δική της θέση στα εκπαιδευτικά δρώμενα. Με το παρόν βιβλίο γίνεται μια παρουσίαση της EAA, με στόχο να εισαχθεί το ελληνικό κοινό στη συζήτηση γύρω από το εννοιολογικό, το αξιολογικό και το πραξιακό της πεδίο. Γιατί μπορεί η εκπαίδευση αυτή να μην έχει αναπτυχθεί ιδιαίτερα στη χώρα μας, στη διεθνή βιβλιογραφία όμως κατέχει σημαντική θέση. Έτσι, τα τελευταία χρόνια διεξάγεται έντονος διάλογος για τους στόχους, τις αρχές, το παιδαγωγικό πλαίσιο, τις σχέσεις της EAA με την περιβαλλοντική εκπαίδευση, ακόμα και για την ονομασία της. Βασικός σκοπός του βιβλίου είναι επομένως να αναδείξει αυτόν τον διάλογο, να τον γονιμοποιήσει με νέες ιδέες και να ξεκαθαρίσει το θολό τοπίο της EAA, συστηματοποιώντας τις διάφορες προσεγγίσεις και ερμηνείες που συναντώνται στη διεθνή βιβλιογραφία.
Ενδεικτική είναι και η δομή του βιβλίου: Στο Α' μέρος εξετάζονται τα γεγονότα που σηματοδοτούν τη γένεση και την πορεία της EAA (1987-2005) καθώς και οι προβληματισμοί που αναπτύσσονται στο πεδίο αυτό (σχέσεις της EAA με την περιβαλλοντική εκπαίδευση και τέσσερις βασικές προσεγγίσεις). Στο Β' μέρος περιλαμβάνονται αφενός οι διαφορετικές ερμηνείες της EAA (η «κυρίαρχη» εκδοχή των διεθνών οργανισμών και των διακηρύξεων, η κοινωνικά κριτική EAA, με τη ριζοσπαστική ερμηνεία της αειφορίας, η οικοσυστημική εκδοχή και, τέλος, η εκδοχή η εμπνευσμένη από την πολιτιστική θεωρία) και αφετέρου ο αντίλογος αλλά και η θέση των συγγραφέων σχετικά με τη νέα αυτή εκπαίδευση.
H περιβαλλοντική εκπαίδευση τις τελευταίες δεκαετίες εξελίχθηκε σταδιακά σε βασική καινοτόμο συνιστώσα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και σε πυλώνα των περιβαλλοντικών διεκδικήσεων που εξέθρεψαν την έννοια της αειφόρου ανάπτυξης. Στις αρχές του 21ου αιώνα, η εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη (EAA), με τη στήριξη διεθνών οργανισμών, διεκδικεί τη δική της θέση στα εκπαιδευτικά δρώμενα. Με το παρόν βιβλίο γίνεται μια παρουσίαση της EAA, με στόχο να εισαχθεί το ελληνικό κοινό στη συζήτηση γύρω από το εννοιολογικό, το αξιολογικό και το πραξιακό της πεδίο. Γιατί μπορεί η εκπαίδευση αυτή να μην έχει αναπτυχθεί ιδιαίτερα στη χώρα μας, στη διεθνή βιβλιογραφία όμως κατέχει σημαντική θέση. Έτσι, τα τελευταία χρόνια διεξάγεται έντονος διάλογος για τους στόχους, τις αρχές, το παιδαγωγικό πλαίσιο, τις σχέσεις της EAA με την περιβαλλοντική εκπαίδευση, ακόμα και για την ονομασία της. Βασικός σκοπός του βιβλίου είναι επομένως να αναδείξει αυτόν τον διάλογο, να τον γονιμοποιήσει με νέες ιδέες και να ξεκαθαρίσει το θολό τοπίο της EAA, συστηματοποιώντας τις διάφορες προσεγγίσεις και ερμηνείες που συναντώνται στη διεθνή βιβλιογραφία.
Ενδεικτική είναι και η δομή του βιβλίου: Στο Α' μέρος εξετάζονται τα γεγονότα που σηματοδοτούν τη γένεση και την πορεία της EAA (1987-2005) καθώς και οι προβληματισμοί που αναπτύσσονται στο πεδίο αυτό (σχέσεις της EAA με την περιβαλλοντική εκπαίδευση και τέσσερις βασικές προσεγγίσεις). Στο Β' μέρος περιλαμβάνονται αφενός οι διαφορετικές ερμηνείες της EAA (η «κυρίαρχη» εκδοχή των διεθνών οργανισμών και των διακηρύξεων, η κοινωνικά κριτική EAA, με τη ριζοσπαστική ερμηνεία της αειφορίας, η οικοσυστημική εκδοχή και, τέλος, η εκδοχή η εμπνευσμένη από την πολιτιστική θεωρία) και αφετέρου ο αντίλογος αλλά και η θέση των συγγραφέων σχετικά με τη νέα αυτή εκπαίδευση.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗBKS.0447091BKS.0447091ΦΛΟΓΑΙΤΗ ΕΥΓΕΝΙΑ, ΛΙΑΡΑΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑΦΛΟΓΑΙΤΗ ΕΥΓΕΝΙΑ, ΛΙΑΡΑΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΚατηγορία: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ •ΦΛΟΓΑΙΤΗ ΕΥΓΕΝΙΑ, ΛΙΑΡΑΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ στην κατηγορία ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ISBN: 978-960-8392-35-9 Συγγραφέας: ΦΛΟΓΑΙΤΗ ΕΥΓΕΝΙΑ, ΛΙΑΡΑΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ Εκδοτικός οίκος: ΝΗΣΟΣ Σελίδες: 190 Ημερομηνία Έκδοσης: Μάιος 2007 ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ H περιβαλλοντική εκπαίδευση τις τελευταίες δεκαετίες εξελίχθηκε σταδιακά σε βασική καινοτόμο συνιστώσα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και σε πυλώνα των περιβαλλοντικών διεκδικήσεων που εξέθρεψαν την έννοια της αειφόρου ανάπτυξης. Στις αρχές του 21ου αιώνα, η εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη (EAA), με τη στήριξη διεθνών οργανισμών, διεκδικεί τη δική της θέση στα εκπαιδευτικά δρώμενα. Με το παρόν βιβλίο γίνεται μια παρουσίαση της EAA, με στόχο να εισαχθεί το ελληνικό κοινό στη συζήτηση γύρω από το εννοιολογικό, το αξιολογικό και το πραξιακό της πεδίο. Γιατί μπορεί η εκπαίδευση αυτή να μην έχει αναπτυχθεί ιδιαίτερα στη χώρα μας, στη διεθνή βιβλιογραφία όμως κατέχει σημαντική θέση. Έτσι, τα τελευταία χρόνια διεξάγεται έντονος διάλογος για τους στόχους, τις αρχές, το παιδαγωγικό πλαίσιο, τις σχέσεις της EAA με την περιβαλλοντική εκπαίδευση, ακόμα και για την ονομασία της. Βασικός σκοπός του βιβλίου είναι επομένως να αναδείξει αυτόν τον διάλογο, να τον γονιμοποιήσει με νέες ιδέες και να ξεκαθαρίσει το θολό τοπίο της EAA, συστηματοποιώντας τις διάφορες προσεγγίσεις και ερμηνείες που συναντώνται στη διεθνή βιβλιογραφία. Ενδεικτική είναι και η δομή του βιβλίου: Στο Α' μέρος εξετάζονται τα γεγονότα που σηματοδοτούν τη γένεση και την πορεία της EAA (1987-2005) καθώς και οι προβληματισμοί που αναπτύσσονται στο πεδίο αυτό (σχέσεις της EAA με την περιβαλλοντική εκπαίδευση και τέσσερις βασικές προσεγγίσεις). Στο Β' μέρος περιλαμβάνονται αφενός οι διαφορετικές ερμηνείες της EAA (η «κυρίαρχη» εκδοχή των διεθνών οργανισμών και των διακηρύξεων, η κοινωνικά κριτική EAA, με τη ριζοσπαστική ερμηνεία της αειφορίας, η οικοσυστημική εκδοχή και, τέλος, η εκδοχή η εμπνευσμένη από την πολιτιστική θεωρία) και αφετέρου ο αντίλογος αλλά και η θέση των συγγραφέων σχετικά με τη νέα αυτή εκπαίδευση. ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση