Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης. Με τη χρήση της αποδέχεστε αυτόματα την χρήση των cookies. Πληροφορίες     OK
To Νο1 Ηλεκτρονικό πολυκατάστημα
Αγορά χωρίς εγγραφή
Δωρεάν αποστολή για αγορές άνω των 90€
Για τηλεφωνικές παραγγελίες
211 500 0 500
> > > ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΝΤΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΚΡΑΤΙΚΩΝ ΣΤΟΝ ΑΓΝΩΣΤΙΚΙΣΜΟ ΤΟΥ ΓΟΡΓΙΑ
 
 
 
   
 
apo tin ontologia ton prosokratikon ston agnostikismo toy gorgia photo

apo tin ontologia ton prosokratikon ston agnostikismo toy gorgia photo


ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΝΤΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΚΡΑΤΙΚΩΝ ΣΤΟΝ ΑΓΝΩΣΤΙΚΙΣΜΟ ΤΟΥ ΓΟΡΓΙΑ

BKS.0377118          
ΚατηγορίαΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
ΜΠΑΚΑΟΥΚΑΣ ΜΙΧΑΗΛ στην κατηγορία ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
Διαθεσιμότητα: Κατόπιν παραγγελίας
Χωρίς έξοδα αποστολής για παραλαβή από οποιοδήποτε eshop point!
από19.09 €
μόνο17.18 €
περιλαμβάνει ΦΠΑ

Προσθήκη στη wishlist
Περιγραφή
ISBN: 978-960-333-549-8
Συγγραφέας: ΜΠΑΚΑΟΥΚΑΣ ΜΙΧΑΗΛ
Εκδοτικός οίκος: ΓΡΗΓΟΡΗ
Σελίδες: 328
Διαστάσεις: 17Χ24
Ημερομηνία Έκδοσης: Ιούνιος 2008

Στην ιστορία της φιλοσοφίας οι μελετητές μιλούν για «στροφή» της φιλοσοφίας τον 5ο αι. π.Χ. ''από την φύση στον άνθρωπο''. Ο Ξενοφών μάς πληροφορεί ότι ο Σωκράτης εν αντιθέσει προς τους προσωκρατικούς φιλοσόφους «περί των ανθρωπείων αεί διελέγετο» (Απομνημονεύματα Α', 16). Αλλά και ο Aριστοτέλης στα ΜτΦ Μ4, 1078β17 μάς λέγει ότι πρώτος ο Σωκράτης πραγματεύεται ζητήματα ηθικής φιλοσοφίας («περί τάς ηθικάς αρχάς»), ένα γεγονός που και ο Κικέρονας το διετύπωσε ως εξής: «Socrates autem primus philosοphiam devocavit e caelo et in urbibus collocavit» (Tusc. 5, 10). Αυτή η «στροφή» έγινε μέσω του σχετικισμού και του αγνωστικισμού των Σοφιστών, όπως είναι του Γοργία. Πώς, όμως, εκφράσθηκε αυτός ο Γοργίειος και εν γένει ο σοφιστικός αγνωστικισμός;

Το Α ΜΕΡΟΣ του βιβλίου, μάς εξηγεί «πώς» και «γιατί» ο αγνωστικισμός του Γοργία, στην περί του μη όντος πραγματεία του, εκφράζεται με κριτικά σχόλια του Λεοντίνου Σοφιστή προς τις «αντιφατικές» οντολογικές θεωρίες των Ελεατών και των Ατομικών. Ο Γοργίας συνεχίζει την κριτική του και στην γνωστική δύναμη της νόησης (νοείν) και των αισθήσεων, οι οποίες κατά γενική ομολογία αποτελούν το επιστημολογικό οπλοστάσιο των Ελεατών και των Ατομικών. Δηλαδή, δεν σχολιάζει μόνο τη διαμάχη Ελεατών-Ατομικών (για ρητορικό, επιδεικτικό ή οιονδήποτε αλλο λόγο). Έχει και μία απλή «ανθρωποκεντρική» γνωσιολογική θεωρία, βασισμένη στην αντιληπτική θεωρία των «απορροών» του δασκάλου του Εμπεδοκλή (Β ΜΕΡΟΣ).

Τέλος, το Γ ΜΕΡΟΣ του βιβλίου, με αφορμή την «ανθρωποκεντρική» γνωσιολογία του Γοργία και την κριτική του προς την «υλιστική» προσωκρατική οντολογία και γνωσιολογία των Ελεατών και των Ατομικών, εκθέτει - βάσει της διεθνούς έρευνας - την αντίθετη «υλιστική, φυσιοκρατική» γνωσιολογία των Προσωκρατικών εν συνόλω, ώστε να κατανοήσουμε «τί» πράγματι ήταν η «φυσιοκρατική» φιλοσοφία των Προσωκρατικών, προτού τον 5ο αι. πΧ. οι σοφιστές, όπως ο Γοργίας, τής εναντιωθούν και τήν καταστήσουν «ανθρωποκεντρική», «σχετικιστική» και «αγνωστικιστική».


Βαθμολογία & Σχόλια προιόντος
Σύνολο ψήφων: 0 Σχολιάστε και ψηφίστε

Last viewed
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΝΤΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΚΡΑΤΙΚΩΝ ΣΤΟΝ ΑΓΝΩΣΤΙΚΙΣΜΟ ΤΟΥ ΓΟΡΓΙΑ (BKS.0377118)
apo tin ontologia ton prosokratikon ston agnostikismo toy gorgia photo
Κατόπιν παραγγελίας
Wishlist
Share
19.09 € -10% = 17.18
Περιγραφή
Αξιολόγηση
Σχετικά
ISBN: 978-960-333-549-8
Συγγραφέας: ΜΠΑΚΑΟΥΚΑΣ ΜΙΧΑΗΛ
Εκδοτικός οίκος: ΓΡΗΓΟΡΗ
Σελίδες: 328
Διαστάσεις: 17Χ24
Ημερομηνία Έκδοσης: Ιούνιος 2008

Στην ιστορία της φιλοσοφίας οι μελετητές μιλούν για «στροφή» της φιλοσοφίας τον 5ο αι. π.Χ. ''από την φύση στον άνθρωπο''. Ο Ξενοφών μάς πληροφορεί ότι ο Σωκράτης εν αντιθέσει προς τους προσωκρατικούς φιλοσόφους «περί των ανθρωπείων αεί διελέγετο» (Απομνημονεύματα Α', 16). Αλλά και ο Aριστοτέλης στα ΜτΦ Μ4, 1078β17 μάς λέγει ότι πρώτος ο Σωκράτης πραγματεύεται ζητήματα ηθικής φιλοσοφίας («περί τάς ηθικάς αρχάς»), ένα γεγονός που και ο Κικέρονας το διετύπωσε ως εξής: «Socrates autem primus philosοphiam devocavit e caelo et in urbibus collocavit» (Tusc. 5, 10). Αυτή η «στροφή» έγινε μέσω του σχετικισμού και του αγνωστικισμού των Σοφιστών, όπως είναι του Γοργία. Πώς, όμως, εκφράσθηκε αυτός ο Γοργίειος και εν γένει ο σοφιστικός αγνωστικισμός;

Το Α ΜΕΡΟΣ του βιβλίου, μάς εξηγεί «πώς» και «γιατί» ο αγνωστικισμός του Γοργία, στην περί του μη όντος πραγματεία του, εκφράζεται με κριτικά σχόλια του Λεοντίνου Σοφιστή προς τις «αντιφατικές» οντολογικές θεωρίες των Ελεατών και των Ατομικών. Ο Γοργίας συνεχίζει την κριτική του και στην γνωστική δύναμη της νόησης (νοείν) και των αισθήσεων, οι οποίες κατά γενική ομολογία αποτελούν το επιστημολογικό οπλοστάσιο των Ελεατών και των Ατομικών. Δηλαδή, δεν σχολιάζει μόνο τη διαμάχη Ελεατών-Ατομικών (για ρητορικό, επιδεικτικό ή οιονδήποτε αλλο λόγο). Έχει και μία απλή «ανθρωποκεντρική» γνωσιολογική θεωρία, βασισμένη στην αντιληπτική θεωρία των «απορροών» του δασκάλου του Εμπεδοκλή (Β ΜΕΡΟΣ).

Τέλος, το Γ ΜΕΡΟΣ του βιβλίου, με αφορμή την «ανθρωποκεντρική» γνωσιολογία του Γοργία και την κριτική του προς την «υλιστική» προσωκρατική οντολογία και γνωσιολογία των Ελεατών και των Ατομικών, εκθέτει - βάσει της διεθνούς έρευνας - την αντίθετη «υλιστική, φυσιοκρατική» γνωσιολογία των Προσωκρατικών εν συνόλω, ώστε να κατανοήσουμε «τί» πράγματι ήταν η «φυσιοκρατική» φιλοσοφία των Προσωκρατικών, προτού τον 5ο αι. πΧ. οι σοφιστές, όπως ο Γοργίας, τής εναντιωθούν και τήν καταστήσουν «ανθρωποκεντρική», «σχετικιστική» και «αγνωστικιστική».

Δεν υπάρχει κανένα σχόλιο
Βαθμολογία    
email    
Σχόλιο (Τα σχόλια σε greeklish δεν θα γίνονται δεκτά)
Με την αποστολή αποδέχεστε τους Όρους και Προυποθέσεις χρήσης καθώς και τους όρους περί προστασίας προσωπικών δεδομένων όπως αναγράφονται στο site.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΝΤΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΚΡΑΤΙΚΩΝ ΣΤΟΝ ΑΓΝΩΣΤΙΚΙΣΜΟ ΤΟΥ ΓΟΡΓΙΑ BKS.0377118 ΜΠΑΚΑΟΥΚΑΣ ΜΙΧΑΗΛ ΜΠΑΚΑΟΥΚΑΣ ΜΙΧΑΗΛ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
15.46 ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ


Υπολογιστές
Ήχος - Εικόνα
Τηλεπικοινωνίες
Λευκές συσκευές
Ηλεκτρικές συσκευές
Εργαλεία
Μουσικά όργανα
Security
Ηλεκτρονικά παιχνίδια
Gadgets & Παιχνίδια
Είδη γραφείου
Βιβλία
Ταινίες DVD - Blu Ray
    Stockhouse     Crazysundays     Eshop specials