Στην ιστορία της φιλοσοφίας οι μελετητές μιλούν για «στροφή» της φιλοσοφίας τον 5ο αι. π.Χ. ''από την φύση στον άνθρωπο''. Ο Ξενοφών μάς πληροφορεί ότι ο Σωκράτης εν αντιθέσει προς τους προσωκρατικούς φιλοσόφους «περί των ανθρωπείων αεί διελέγετο» (Απομνημονεύματα Α', 16). Αλλά και ο Aριστοτέλης στα ΜτΦ Μ4, 1078β17 μάς λέγει ότι πρώτος ο Σωκράτης πραγματεύεται ζητήματα ηθικής φιλοσοφίας («περί τάς ηθικάς αρχάς»), ένα γεγονός που και ο Κικέρονας το διετύπωσε ως εξής: «Socrates autem primus philosοphiam devocavit e caelo et in urbibus collocavit» (Tusc. 5, 10). Αυτή η «στροφή» έγινε μέσω του σχετικισμού και του αγνωστικισμού των Σοφιστών, όπως είναι του Γοργία. Πώς, όμως, εκφράσθηκε αυτός ο Γοργίειος και εν γένει ο σοφιστικός αγνωστικισμός;
Το Α ΜΕΡΟΣ του βιβλίου, μάς εξηγεί «πώς» και «γιατί» ο αγνωστικισμός του Γοργία, στην περί του μη όντος πραγματεία του, εκφράζεται με κριτικά σχόλια του Λεοντίνου Σοφιστή προς τις «αντιφατικές» οντολογικές θεωρίες των Ελεατών και των Ατομικών. Ο Γοργίας συνεχίζει την κριτική του και στην γνωστική δύναμη της νόησης (νοείν) και των αισθήσεων, οι οποίες κατά γενική ομολογία αποτελούν το επιστημολογικό οπλοστάσιο των Ελεατών και των Ατομικών. Δηλαδή, δεν σχολιάζει μόνο τη διαμάχη Ελεατών-Ατομικών (για ρητορικό, επιδεικτικό ή οιονδήποτε αλλο λόγο). Έχει και μία απλή «ανθρωποκεντρική» γνωσιολογική θεωρία, βασισμένη στην αντιληπτική θεωρία των «απορροών» του δασκάλου του Εμπεδοκλή (Β ΜΕΡΟΣ).
Τέλος, το Γ ΜΕΡΟΣ του βιβλίου, με αφορμή την «ανθρωποκεντρική» γνωσιολογία του Γοργία και την κριτική του προς την «υλιστική» προσωκρατική οντολογία και γνωσιολογία των Ελεατών και των Ατομικών, εκθέτει - βάσει της διεθνούς έρευνας - την αντίθετη «υλιστική, φυσιοκρατική» γνωσιολογία των Προσωκρατικών εν συνόλω, ώστε να κατανοήσουμε «τί» πράγματι ήταν η «φυσιοκρατική» φιλοσοφία των Προσωκρατικών, προτού τον 5ο αι. πΧ. οι σοφιστές, όπως ο Γοργίας, τής εναντιωθούν και τήν καταστήσουν «ανθρωποκεντρική», «σχετικιστική» και «αγνωστικιστική».
Στην ιστορία της φιλοσοφίας οι μελετητές μιλούν για «στροφή» της φιλοσοφίας τον 5ο αι. π.Χ. ''από την φύση στον άνθρωπο''. Ο Ξενοφών μάς πληροφορεί ότι ο Σωκράτης εν αντιθέσει προς τους προσωκρατικούς φιλοσόφους «περί των ανθρωπείων αεί διελέγετο» (Απομνημονεύματα Α', 16). Αλλά και ο Aριστοτέλης στα ΜτΦ Μ4, 1078β17 μάς λέγει ότι πρώτος ο Σωκράτης πραγματεύεται ζητήματα ηθικής φιλοσοφίας («περί τάς ηθικάς αρχάς»), ένα γεγονός που και ο Κικέρονας το διετύπωσε ως εξής: «Socrates autem primus philosοphiam devocavit e caelo et in urbibus collocavit» (Tusc. 5, 10). Αυτή η «στροφή» έγινε μέσω του σχετικισμού και του αγνωστικισμού των Σοφιστών, όπως είναι του Γοργία. Πώς, όμως, εκφράσθηκε αυτός ο Γοργίειος και εν γένει ο σοφιστικός αγνωστικισμός;
Το Α ΜΕΡΟΣ του βιβλίου, μάς εξηγεί «πώς» και «γιατί» ο αγνωστικισμός του Γοργία, στην περί του μη όντος πραγματεία του, εκφράζεται με κριτικά σχόλια του Λεοντίνου Σοφιστή προς τις «αντιφατικές» οντολογικές θεωρίες των Ελεατών και των Ατομικών. Ο Γοργίας συνεχίζει την κριτική του και στην γνωστική δύναμη της νόησης (νοείν) και των αισθήσεων, οι οποίες κατά γενική ομολογία αποτελούν το επιστημολογικό οπλοστάσιο των Ελεατών και των Ατομικών. Δηλαδή, δεν σχολιάζει μόνο τη διαμάχη Ελεατών-Ατομικών (για ρητορικό, επιδεικτικό ή οιονδήποτε αλλο λόγο). Έχει και μία απλή «ανθρωποκεντρική» γνωσιολογική θεωρία, βασισμένη στην αντιληπτική θεωρία των «απορροών» του δασκάλου του Εμπεδοκλή (Β ΜΕΡΟΣ).
Τέλος, το Γ ΜΕΡΟΣ του βιβλίου, με αφορμή την «ανθρωποκεντρική» γνωσιολογία του Γοργία και την κριτική του προς την «υλιστική» προσωκρατική οντολογία και γνωσιολογία των Ελεατών και των Ατομικών, εκθέτει - βάσει της διεθνούς έρευνας - την αντίθετη «υλιστική, φυσιοκρατική» γνωσιολογία των Προσωκρατικών εν συνόλω, ώστε να κατανοήσουμε «τί» πράγματι ήταν η «φυσιοκρατική» φιλοσοφία των Προσωκρατικών, προτού τον 5ο αι. πΧ. οι σοφιστές, όπως ο Γοργίας, τής εναντιωθούν και τήν καταστήσουν «ανθρωποκεντρική», «σχετικιστική» και «αγνωστικιστική».
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΝΤΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΚΡΑΤΙΚΩΝ ΣΤΟΝ ΑΓΝΩΣΤΙΚΙΣΜΟ ΤΟΥ ΓΟΡΓΙΑBKS.0377118BKS.0377118ΜΠΑΚΑΟΥΚΑΣ ΜΙΧΑΗΛΜΠΑΚΑΟΥΚΑΣ ΜΙΧΑΗΛΦΙΛΟΣΟΦΙΑΚατηγορία: ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ •ΜΠΑΚΑΟΥΚΑΣ ΜΙΧΑΗΛ στην κατηγορία ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ISBN: 978-960-333-549-8 Συγγραφέας: ΜΠΑΚΑΟΥΚΑΣ ΜΙΧΑΗΛ Εκδοτικός οίκος: ΓΡΗΓΟΡΗ Σελίδες: 328 Διαστάσεις: 17Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: Ιούνιος 2008 Στην ιστορία της φιλοσοφίας οι μελετητές μιλούν για «στροφή» της φιλοσοφίας τον 5ο αι. π.Χ. ''από την φύση στον άνθρωπο''. Ο Ξενοφών μάς πληροφορεί ότι ο Σωκράτης εν αντιθέσει προς τους προσωκρατικούς φιλοσόφους «περί των ανθρωπείων αεί διελέγετο» (Απομνημονεύματα Α', 16). Αλλά και ο Aριστοτέλης στα ΜτΦ Μ4, 1078β17 μάς λέγει ότι πρώτος ο Σωκράτης πραγματεύεται ζητήματα ηθικής φιλοσοφίας («περί τάς ηθικάς αρχάς»), ένα γεγονός που και ο Κικέρονας το διετύπωσε ως εξής: «Socrates autem primus philosοphiam devocavit e caelo et in urbibus collocavit» (Tusc. 5, 10). Αυτή η «στροφή» έγινε μέσω του σχετικισμού και του αγνωστικισμού των Σοφιστών, όπως είναι του Γοργία. Πώς, όμως, εκφράσθηκε αυτός ο Γοργίειος και εν γένει ο σοφιστικός αγνωστικισμός; Το Α ΜΕΡΟΣ του βιβλίου, μάς εξηγεί «πώς» και «γιατί» ο αγνωστικισμός του Γοργία, στην περί του μη όντος πραγματεία του, εκφράζεται με κριτικά σχόλια του Λεοντίνου Σοφιστή προς τις «αντιφατικές» οντολογικές θεωρίες των Ελεατών και των Ατομικών. Ο Γοργίας συνεχίζει την κριτική του και στην γνωστική δύναμη της νόησης (νοείν) και των αισθήσεων, οι οποίες κατά γενική ομολογία αποτελούν το επιστημολογικό οπλοστάσιο των Ελεατών και των Ατομικών. Δηλαδή, δεν σχολιάζει μόνο τη διαμάχη Ελεατών-Ατομικών (για ρητορικό, επιδεικτικό ή οιονδήποτε αλλο λόγο). Έχει και μία απλή «ανθρωποκεντρική» γνωσιολογική θεωρία, βασισμένη στην αντιληπτική θεωρία των «απορροών» του δασκάλου του Εμπεδοκλή (Β ΜΕΡΟΣ). Τέλος, το Γ ΜΕΡΟΣ του βιβλίου, με αφορμή την «ανθρωποκεντρική» γνωσιολογία του Γοργία και την κριτική του προς την «υλιστική» προσωκρατική οντολογία και γνωσιολογία των Ελεατών και των Ατομικών, εκθέτει - βάσει της διεθνούς έρευνας - την αντίθετη «υλιστική, φυσιοκρατική» γνωσιολογία των Προσωκρατικών εν συνόλω, ώστε να κατανοήσουμε «τί» πράγματι ήταν η «φυσιοκρατική» φιλοσοφία των Προσωκρατικών, προτού τον 5ο αι. πΧ. οι σοφιστές, όπως ο Γοργίας, τής εναντιωθούν και τήν καταστήσουν «ανθρωποκεντρική», «σχετικιστική» και «αγνωστικιστική». ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΝΤΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΚΡΑΤΙΚΩΝ ΣΤΟΝ ΑΓΝΩΣΤΙΚΙΣΜΟ ΤΟΥ ΓΟΡΓΙΑ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση