Το παρόν βιβλίο αποτελεί μια παιδαγωγική και διδακτική καινοτομία. Ουσιαστικά, προτείνει την εισαγωγή και διδασκαλία της φιλοσοφίας στο νηπιαγωγείο, το δημοτικό, το γυμνάσιο και το λύκειο. Η πρότασή του είναι συγκροτημένη και τεκμηριωμένη:
1. Καταρχήν είναι τεκμηριωμένη ιστορικά, φιλοσοφικά, ψυχολογικά, παιδαγωγικά και διδακτικά. Διατρέχοντας μια ιστορική περίοδο 2.700 χρόνων, ενσωματώνει και αξιοποιεί τις απόψεις και την πρακτική κορυφαίων φιλοσόφων και παιδαγωγών, ξεκινώντας από τον Πυθαγόρα και τον Επίκουρο μέχρι τον Γιάσπερς και τον Λίπμαν.
2. Είναι επίσης ολοκληρωμένη θεματολογικά. Τα θέματα-μαθήματα που τον απασχολούν, αναφέρονται στον άνθρωπο, την κοινωνία, την οικονομία, το κράτος, την ηθική, την ελευθερία, το λογικό, την ψυχή, τη φιλία, τον έρωτα, τον θάνατο, τον θεό, το σύμπαν, τη ζωή. Ό,τι δηλαδή απασχολούσε τους φιλοσόφους... Ένα μεγάλο, αλλά ενδιαφέρον και χρήσιμο πεδίο προβληματισμού.
3. Είναι ακόμη εμπλουτισμένη με εμπεδωτικές ασκήσεις (συμπληρώσεις μικρών κειμένων, αντιστοιχίσεις, σωστό ή λάθος, μεσοστιχίδες κ.ά.), που την κάνουν πιο προσιτή και ευχάριστη για τα μικρά παιδιά. Το θεατρικό δρώμενο, με το οποίο και κλείνει το βιβλίο -όπου τα παιδιά υποδύονται τους φιλοσόφους-, αποτελεί την κορύφωση.
4. Τέλος, η πλούσια βιβλιογραφία που παραθέτει, τόσο σε κάθε μάθημα όσο και στις τελευταίες σελίδες, τεκμηριώνουν τη φιλοσοφική, παιδαγωγική και διδακτική του πρόταση.
Για όποιον θα έθετε το ερώτημα: «Μα είναι δυνατό να κάνουν τα παιδιά φιλοσοφία;» ο συγγραφέας έχει συνήγορο έναν κορυφαίο της Γνωστικής Ψυχολογίας και της ανακαλυπτικής μάθησης, τον Μπρούνερ, και την παιδαγωγική αρχή του: «Τα παιδιά, σε οποιαδήποτε ηλικία, μπορούν να διδαχθούν και να μάθουν τα πάντα, αρκεί να βρεθεί ο κατάλληλος τρόπος, η κατάλληλη μέθοδος διδασκαλίας, η οποία και θα τα βοηθήσει σ αυτό». Ο φιλοσοφικός διάλογος μεταξύ των παιδιών, γύρω από ένα θέμα κάθε φορά, συμβάλλει στο ξύπνημα των φιλοσοφικών ερωτημάτων και προβληματισμών τους. Συγχρόνως, όπως σωστά επισημαίνει ο συγγραφέας, τόσο ο διάλογος αυτός όσο και τα επιμέρους αντικείμενά του περιορίζουν τη βίαιη επίλυση των διαφορών μεταξύ των παιδιών, καθώς τα διδάσκουν και τα εθίζουν να τις επιλύουν με τον λόγο.
Το παρόν βιβλίο αποτελεί μια παιδαγωγική και διδακτική καινοτομία. Ουσιαστικά, προτείνει την εισαγωγή και διδασκαλία της φιλοσοφίας στο νηπιαγωγείο, το δημοτικό, το γυμνάσιο και το λύκειο. Η πρότασή του είναι συγκροτημένη και τεκμηριωμένη:
1. Καταρχήν είναι τεκμηριωμένη ιστορικά, φιλοσοφικά, ψυχολογικά, παιδαγωγικά και διδακτικά. Διατρέχοντας μια ιστορική περίοδο 2.700 χρόνων, ενσωματώνει και αξιοποιεί τις απόψεις και την πρακτική κορυφαίων φιλοσόφων και παιδαγωγών, ξεκινώντας από τον Πυθαγόρα και τον Επίκουρο μέχρι τον Γιάσπερς και τον Λίπμαν.
2. Είναι επίσης ολοκληρωμένη θεματολογικά. Τα θέματα-μαθήματα που τον απασχολούν, αναφέρονται στον άνθρωπο, την κοινωνία, την οικονομία, το κράτος, την ηθική, την ελευθερία, το λογικό, την ψυχή, τη φιλία, τον έρωτα, τον θάνατο, τον θεό, το σύμπαν, τη ζωή. Ό, τι δηλαδή απασχολούσε τους φιλοσόφους... Ένα μεγάλο, αλλά ενδιαφέρον και χρήσιμο πεδίο προβληματισμού.
3. Είναι ακόμη εμπλουτισμένη με εμπεδωτικές ασκήσεις (συμπληρώσεις μικρών κειμένων, αντιστοιχίσεις, σωστό ή λάθος, μεσοστιχίδες κ.ά.), που την κάνουν πιο προσιτή και ευχάριστη για τα μικρά παιδιά. Το θεατρικό δρώμενο, με το οποίο και κλείνει το βιβλίο -όπου τα παιδιά υποδύονται τους φιλοσόφους-, αποτελεί την κορύφωση.
4. Τέλος, η πλούσια βιβλιογραφία που παραθέτει, τόσο σε κάθε μάθημα όσο και στις τελευταίες σελίδες, τεκμηριώνουν τη φιλοσοφική, παιδαγωγική και διδακτική του πρόταση.
Για όποιον θα έθετε το ερώτημα: «Μα είναι δυνατό να κάνουν τα παιδιά φιλοσοφία;» ο συγγραφέας έχει συνήγορο έναν κορυφαίο της Γνωστικής Ψυχολογίας και της ανακαλυπτικής μάθησης, τον Μπρούνερ, και την παιδαγωγική αρχή του: «Τα παιδιά, σε οποιαδήποτε ηλικία, μπορούν να διδαχθούν και να μάθουν τα πάντα, αρκεί να βρεθεί ο κατάλληλος τρόπος, η κατάλληλη μέθοδος διδασκαλίας, η οποία και θα τα βοηθήσει σ αυτό». Ο φιλοσοφικός διάλογος μεταξύ των παιδιών, γύρω από ένα θέμα κάθε φορά, συμβάλλει στο ξύπνημα των φιλοσοφικών ερωτημάτων και προβληματισμών τους. Συγχρόνως, όπως σωστά επισημαίνει ο συγγραφέας, τόσο ο διάλογος αυτός όσο και τα επιμέρους αντικείμενά του περιορίζουν τη βίαιη επίλυση των διαφορών μεταξύ των παιδιών, καθώς τα διδάσκουν και τα εθίζουν να τις επιλύουν με τον λόγο.
ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑBKS.0981067BKS.0981067ΝΤΟΥΣΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣΝΤΟΥΣΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣΦΙΛΟΣΟΦΙΑΚατηγορία: ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ •ΝΤΟΥΣΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ στην κατηγορία ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ISBN: 978-618-5033-41-5 Συγγραφέας: ΝΤΟΥΣΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ Εκδοτικός οίκος: ΜΕΝΑΝΔΡΟΣ Σελίδες: 624 Διαστάσεις: 17Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: Μάρτιος 2016 Το παρόν βιβλίο αποτελεί μια παιδαγωγική και διδακτική καινοτομία. Ουσιαστικά, προτείνει την εισαγωγή και διδασκαλία της φιλοσοφίας στο νηπιαγωγείο, το δημοτικό, το γυμνάσιο και το λύκειο. Η πρότασή του είναι συγκροτημένη και τεκμηριωμένη: 1. Καταρχήν είναι τεκμηριωμένη ιστορικά, φιλοσοφικά, ψυχολογικά, παιδαγωγικά και διδακτικά. Διατρέχοντας μια ιστορική περίοδο 2.700 χρόνων, ενσωματώνει και αξιοποιεί τις απόψεις και την πρακτική κορυφαίων φιλοσόφων και παιδαγωγών, ξεκινώντας από τον Πυθαγόρα και τον Επίκουρο μέχρι τον Γιάσπερς και τον Λίπμαν. 2. Είναι επίσης ολοκληρωμένη θεματολογικά. Τα θέματα-μαθήματα που τον απασχολούν, αναφέρονται στον άνθρωπο, την κοινωνία, την οικονομία, το κράτος, την ηθική, την ελευθερία, το λογικό, την ψυχή, τη φιλία, τον έρωτα, τον θάνατο, τον θεό, το σύμπαν, τη ζωή. Ό, τι δηλαδή απασχολούσε τους φιλοσόφους... Ένα μεγάλο, αλλά ενδιαφέρον και χρήσιμο πεδίο προβληματισμού. 3. Είναι ακόμη εμπλουτισμένη με εμπεδωτικές ασκήσεις (συμπληρώσεις μικρών κειμένων, αντιστοιχίσεις, σωστό ή λάθος, μεσοστιχίδες κ.ά.), που την κάνουν πιο προσιτή και ευχάριστη για τα μικρά παιδιά. Το θεατρικό δρώμενο, με το οποίο και κλείνει το βιβλίο -όπου τα παιδιά υποδύονται τους φιλοσόφους-, αποτελεί την κορύφωση. 4. Τέλος, η πλούσια βιβλιογραφία που παραθέτει, τόσο σε κάθε μάθημα όσο και στις τελευταίες σελίδες, τεκμηριώνουν τη φιλοσοφική, παιδαγωγική και διδακτική του πρόταση. Για όποιον θα έθετε το ερώτημα: «Μα είναι δυνατό να κάνουν τα παιδιά φιλοσοφία;» ο συγγραφέας έχει συνήγορο έναν κορυφαίο της Γνωστικής Ψυχολογίας και της ανακαλυπτικής μάθησης, τον Μπρούνερ, και την παιδαγωγική αρχή του: «Τα παιδιά, σε οποιαδήποτε ηλικία, μπορούν να διδαχθούν και να μάθουν τα πάντα, αρκεί να βρεθεί ο κατάλληλος τρόπος, η κατάλληλη μέθοδος διδασκαλίας, η οποία και θα τα βοηθήσει σ αυτό». Ο φιλοσοφικός διάλογος μεταξύ των παιδιών, γύρω από ένα θέμα κάθε φορά, συμβάλλει στο ξύπνημα των φιλοσοφικών ερωτημάτων και προβληματισμών τους. Συγχρόνως, όπως σωστά επισημαίνει ο συγγραφέας, τόσο ο διάλογος αυτός όσο και τα επιμέρους αντικείμενά του περιορίζουν τη βίαιη επίλυση των διαφορών μεταξύ των παιδιών, καθώς τα διδάσκουν και τα εθίζουν να τις επιλύουν με τον λόγο. ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση