To Νο1 Ηλεκτρονικό πολυκατάστημα
Αγορά χωρίς εγγραφή
Δωρεάν αποστολή για αγορές άνω των 90€
Για τηλεφωνικές παραγγελίες
211 500 0 500
Αρχική > Βιβλία > Ποίηση > ΑΝΤΙΦΩΝΙΕΣ
 
 
 
   
 
antifonies photo

antifonies photo


ΑΝΤΙΦΩΝΙΕΣ

BKS.1009085      
ΚατηγορίαΠΟΙΗΣΗ
ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ στην κατηγορία ΠΟΙΗΣΗ
ΥποκατηγορίαΕΛΛΗΝΙΚΗ
Διαθεσιμότητα: Κατόπιν παραγγελίας
Χωρίς έξοδα αποστολής για παραλαβή από οποιοδήποτε eshop point!
Π.Τ.Λ.10.60 €
μόνο9.54 €
περιλαμβάνει ΦΠΑ

Προσθήκη στη wishlist
Περιγραφή
ISBN: 978-618-5101-71-8
Συγγραφέας: ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ
Εκδοτικός οίκος: ΦΙΛΝΤΙΣΙ
Σελίδες: 70
Διαστάσεις: 17Χ24
Ημερομηνία Έκδοσης: Δεκέμβριος 2018

Η χορική ποίηση είναι μία από τις αρχαιότερες μορφές του λυρισμού. Λατρευτική, συνήθως, ποίηση άλλοτε για να εορταστεί ένας θεός, άλλοτε ένας ήρωας ή ημίθεος, άλλοτε πάλι για να αποτραπεί ένας λιμός, ένας λοιμός, μια πανδημία και άλλοτε για να αιτηθεί βροχή σε εποχές ξηρασίας.

Χορικά άσματα συνόδευαν την έναρξη εκστρατείας και χορικά άσματα πλαισίωναν τις νικητήριες τελετές μετά από μια νίκη κατά των εχθρών.

Τα διασημότερα, πάντως, χορικά μέλη εψάλλοντο στις Διονυσιακές εορτές και χαρακτηρίζονταν ως είδος με το όνομα: Διθύραμβος.

Όταν σε προχωρημένη εποχή για την ιστορία, γύρω στον 6ο αιώνα π.Χ. σε κάποιες Διονυσιακές εορτές ένας θίασος επαγγελματιών ψάλλοντας τον Διθύραμβο, τυχαία, αλλά αποκαλυπτικά με θιασάρχη τον Θέσπη ίδρυσε το τραγικό μιμητικό είδος, οι ωδές του χορού εντάχθηκαν ως δομικό στοιχείο στην τραγωδία, έτσι κάθε τραγικό δρώμενο υποχρεωτικά είχε Πάροδο τον Χορό, Στάσιμο, Κομμούς, Εξόδιον άσμα. Ο χορός άδει και ορχείται και μεταφέρει ανάμεσα στα επεισόδια τη λυρική ισορροπία, το μέτρο των θεσμών, τον παραδοσιακό ηθικό κώδικα, την αισθητική του λαϊκού ενστίκτου.

Προσωπικά, πιστεύω πως τα Χορικά στο Αρχαίο Ελληνικό Δράμα γράφονταν πριν από τα επεισόδια και είχαν και για τον ποιητή και για το κοινό πρωταρχική θέση, σχεδόν προϋπόθεση για το δράμα.

Ήταν τα Χορικά το δημοκρατικό κριτήριο με το οποίο καταδικάζονταν και απορρίπτονταν η ασέβεια, η ύβρις, η προπέτεια και η αλαζονεία των τραγικών ηρώων της σκηνής. Ως εκ τούτου τα Χορικά αποτελούσαν το δημοκρατικό εχέγγυο απέναντι στα αμαρτωλά πάθη.

Η ανά χείρας ποιητική συλλογή είναι μια έξοχη πρωτοβουλία του Γιάννη Παπαθεοδώρου να επαναφέρει στη λαϊκή παράδοση τη χορική μορφή.

Και πρέπει να ειπωθεί ευθέως πως το εγχείρημα γίνεται στην κόψη του ξυραφιού. Διότι ο ποιητής αναφερόμενος στον τραγικό μυθολογικό πλούτο καταφεύγει σε πράξεις, ανομίες, άθλα μυθολογικών και θεϊκών προσώπων που σήμερα έχουν αρχίσει να θολώνουν στην μνήμη μας και να απέχουν από τη γνώση μας.

Στη χορική του μορφή ο λυρισμός συνθέτει ισορροπώντας γνωμική ποίηση, ελεγειακή και ερωτική.

Το πραγματικά επιτυχές επίτευγμα του Γιάννη Παπαθεοδώρου πάει να συναντήσει ακόμη και τα χορικά από τον «Βράχο» του Τ.Σ. Έλιοτ και κάποια εξαίσια χορικά από τον «Θάνατο του Διγενή» του Σικελιανού.

Η επιστροφή στη μεγάλη λυρική παράδοση είναι μια αναβάπτιση στη βαθιά λυρική βρυσομάνα που επαναφέρει την ποίηση στο δημόσιο ρόλο της.

Κώστας Γεωργουσόπουλος


Βαθμολογία & Σχόλια προιόντος
Σύνολο ψήφων: 0 Σχολιάστε και ψηφίστε

Αναζήτηση στην κατηγορία ΠΟΙΗΣΗ

Last viewed
ΑΝΤΙΦΩΝΙΕΣ (BKS.1009085)
antifonies photo
Κατόπιν παραγγελίας
Wishlist
Share
ΠΤΛ 10.60 € μόνο 9.54
Περιγραφή
Αξιολόγηση
Σχετικά
Κατηγορία: ΠΟΙΗΣΗ
ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ στην κατηγορία ΠΟΙΗΣΗ

ISBN: 978-618-5101-71-8
Συγγραφέας: ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ
Εκδοτικός οίκος: ΦΙΛΝΤΙΣΙ
Σελίδες: 70
Διαστάσεις: 17Χ24
Ημερομηνία Έκδοσης: Δεκέμβριος 2018

Η χορική ποίηση είναι μία από τις αρχαιότερες μορφές του λυρισμού. Λατρευτική, συνήθως, ποίηση άλλοτε για να εορταστεί ένας θεός, άλλοτε ένας ήρωας ή ημίθεος, άλλοτε πάλι για να αποτραπεί ένας λιμός, ένας λοιμός, μια πανδημία και άλλοτε για να αιτηθεί βροχή σε εποχές ξηρασίας.

Χορικά άσματα συνόδευαν την έναρξη εκστρατείας και χορικά άσματα πλαισίωναν τις νικητήριες τελετές μετά από μια νίκη κατά των εχθρών.

Τα διασημότερα, πάντως, χορικά μέλη εψάλλοντο στις Διονυσιακές εορτές και χαρακτηρίζονταν ως είδος με το όνομα: Διθύραμβος.

Όταν σε προχωρημένη εποχή για την ιστορία, γύρω στον 6ο αιώνα π.Χ. σε κάποιες Διονυσιακές εορτές ένας θίασος επαγγελματιών ψάλλοντας τον Διθύραμβο, τυχαία, αλλά αποκαλυπτικά με θιασάρχη τον Θέσπη ίδρυσε το τραγικό μιμητικό είδος, οι ωδές του χορού εντάχθηκαν ως δομικό στοιχείο στην τραγωδία, έτσι κάθε τραγικό δρώμενο υποχρεωτικά είχε Πάροδο τον Χορό, Στάσιμο, Κομμούς, Εξόδιον άσμα. Ο χορός άδει και ορχείται και μεταφέρει ανάμεσα στα επεισόδια τη λυρική ισορροπία, το μέτρο των θεσμών, τον παραδοσιακό ηθικό κώδικα, την αισθητική του λαϊκού ενστίκτου.

Προσωπικά, πιστεύω πως τα Χορικά στο Αρχαίο Ελληνικό Δράμα γράφονταν πριν από τα επεισόδια και είχαν και για τον ποιητή και για το κοινό πρωταρχική θέση, σχεδόν προϋπόθεση για το δράμα.

Ήταν τα Χορικά το δημοκρατικό κριτήριο με το οποίο καταδικάζονταν και απορρίπτονταν η ασέβεια, η ύβρις, η προπέτεια και η αλαζονεία των τραγικών ηρώων της σκηνής. Ως εκ τούτου τα Χορικά αποτελούσαν το δημοκρατικό εχέγγυο απέναντι στα αμαρτωλά πάθη.

Η ανά χείρας ποιητική συλλογή είναι μια έξοχη πρωτοβουλία του Γιάννη Παπαθεοδώρου να επαναφέρει στη λαϊκή παράδοση τη χορική μορφή.

Και πρέπει να ειπωθεί ευθέως πως το εγχείρημα γίνεται στην κόψη του ξυραφιού. Διότι ο ποιητής αναφερόμενος στον τραγικό μυθολογικό πλούτο καταφεύγει σε πράξεις, ανομίες, άθλα μυθολογικών και θεϊκών προσώπων που σήμερα έχουν αρχίσει να θολώνουν στην μνήμη μας και να απέχουν από τη γνώση μας.

Στη χορική του μορφή ο λυρισμός συνθέτει ισορροπώντας γνωμική ποίηση, ελεγειακή και ερωτική.

Το πραγματικά επιτυχές επίτευγμα του Γιάννη Παπαθεοδώρου πάει να συναντήσει ακόμη και τα χορικά από τον «Βράχο» του Τ.Σ. Έλιοτ και κάποια εξαίσια χορικά από τον «Θάνατο του Διγενή» του Σικελιανού.

Η επιστροφή στη μεγάλη λυρική παράδοση είναι μια αναβάπτιση στη βαθιά λυρική βρυσομάνα που επαναφέρει την ποίηση στο δημόσιο ρόλο της.

Κώστας Γεωργουσόπουλος

Δεν υπάρχει κανένα σχόλιο
Βαθμολογία    
email    
Σχόλιο (Τα σχόλια σε greeklish δεν θα γίνονται δεκτά)
Με την αποστολή αποδέχεστε τους Όρους και Προυποθέσεις χρήσης καθώς και τους όρους περί προστασίας προσωπικών δεδομένων όπως αναγράφονται στο site.
ΑΝΤΙΦΩΝΙΕΣ BKS.1009085 BKS.1009085 ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΟΙΗΣΗ Κατηγορία: ΠΟΙΗΣΗ •ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ στην κατηγορία ΠΟΙΗΣΗ ISBN: 978-618-5101-71-8 Συγγραφέας: ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ Εκδοτικός οίκος: ΦΙΛΝΤΙΣΙ Σελίδες: 70 Διαστάσεις: 17Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: Δεκέμβριος 2018 Η χορική ποίηση είναι μία από τις αρχαιότερες μορφές του λυρισμού. Λατρευτική, συνήθως, ποίηση άλλοτε για να εορταστεί ένας θεός, άλλοτε ένας ήρωας ή ημίθεος, άλλοτε πάλι για να αποτραπεί ένας λιμός, ένας λοιμός, μια πανδημία και άλλοτε για να αιτηθεί βροχή σε εποχές ξηρασίας. Χορικά άσματα συνόδευαν την έναρξη εκστρατείας και χορικά άσματα πλαισίωναν τις νικητήριες τελετές μετά από μια νίκη κατά των εχθρών. Τα διασημότερα, πάντως, χορικά μέλη εψάλλοντο στις Διονυσιακές εορτές και χαρακτηρίζονταν ως είδος με το όνομα: Διθύραμβος. Όταν σε προχωρημένη εποχή για την ιστορία, γύρω στον 6ο αιώνα π.Χ. σε κάποιες Διονυσιακές εορτές ένας θίασος επαγγελματιών ψάλλοντας τον Διθύραμβο, τυχαία, αλλά αποκαλυπτικά με θιασάρχη τον Θέσπη ίδρυσε το τραγικό μιμητικό είδος, οι ωδές του χορού εντάχθηκαν ως δομικό στοιχείο στην τραγωδία, έτσι κάθε τραγικό δρώμενο υποχρεωτικά είχε Πάροδο τον Χορό, Στάσιμο, Κομμούς, Εξόδιον άσμα. Ο χορός άδει και ορχείται και μεταφέρει ανάμεσα στα επεισόδια τη λυρική ισορροπία, το μέτρο των θεσμών, τον παραδοσιακό ηθικό κώδικα, την αισθητική του λαϊκού ενστίκτου. Προσωπικά, πιστεύω πως τα Χορικά στο Αρχαίο Ελληνικό Δράμα γράφονταν πριν από τα επεισόδια και είχαν και για τον ποιητή και για το κοινό πρωταρχική θέση, σχεδόν προϋπόθεση για το δράμα. Ήταν τα Χορικά το δημοκρατικό κριτήριο με το οποίο καταδικάζονταν και απορρίπτονταν η ασέβεια, η ύβρις, η προπέτεια και η αλαζονεία των τραγικών ηρώων της σκηνής. Ως εκ τούτου τα Χορικά αποτελούσαν το δημοκρατικό εχέγγυο απέναντι στα αμαρτωλά πάθη. Η ανά χείρας ποιητική συλλογή είναι μια έξοχη πρωτοβουλία του Γιάννη Παπαθεοδώρου να επαναφέρει στη λαϊκή παράδοση τη χορική μορφή. Και πρέπει να ειπωθεί ευθέως πως το εγχείρημα γίνεται στην κόψη του ξυραφιού. Διότι ο ποιητής αναφερόμενος στον τραγικό μυθολογικό πλούτο καταφεύγει σε πράξεις, ανομίες, άθλα μυθολογικών και θεϊκών προσώπων που σήμερα έχουν αρχίσει να θολώνουν στην μνήμη μας και να απέχουν από τη γνώση μας. Στη χορική του μορφή ο λυρισμός συνθέτει ισορροπώντας γνωμική ποίηση, ελεγειακή και ερωτική. Το πραγματικά επιτυχές επίτευγμα του Γιάννη Παπαθεοδώρου πάει να συναντήσει ακόμη και τα χορικά από τον «Βράχο» του Τ.Σ. Έλιοτ και κάποια εξαίσια χορικά από τον «Θάνατο του Διγενή» του Σικελιανού. Η επιστροφή στη μεγάλη λυρική παράδοση είναι μια αναβάπτιση στη βαθιά λυρική βρυσομάνα που επαναφέρει την ποίηση στο δημόσιο ρόλο της. Κώστας Γεωργουσόπουλος
8.59
10 1 1

x
Υπολογιστές
Ήχος - Εικόνα
Τηλεπικοινωνίες
Λευκές συσκευές
Ηλεκτρικές συσκευές
Εργαλεία
Οργανα γυμναστικής
Outdoor
Μουσικά όργανα
Security
Ηλεκτρονικά παιχνίδια
Gadgets & Παιχνίδια
Είδη γραφείου
Βιβλία
Ταινίες DVD - Blu Ray
Προσωπική φροντίδα
Ενδυση - Υπόδηση
Αθλητικά είδη
Βρεφικά - Παιδικά
    Stockhouse     Crazysundays     Eshop specials     Zen 10
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies.
Πληροφορίες Ρυθμίσεις Απόρριψη Αποδοχή