"Από τα ξεκινήματά μου στη φωτογραφία ήταν φυσικό να καταγράφω τη Θεσσαλονίκη, όπως εξάλλου και τα περίχωρα. Τα πρώτα χρόνια μάλιστα πολύ περισσότερο απ' ό,τι πρόσφατα. Η "άσκηση" της φωτογραφίας είχε τότε αρκετά διαφορετικό προορισμό από τη σημερινή της χρήση, τουλάχιστον εκ μέρους μου. Αυτό βέβαια συναρτάται και με τη μερική κάλυψη ή εξάντληση του φωτογραφικού ορίζοντα αλλά και με τη βαίνουσα ηλικία. Κοιτώ ενίοτε προς τα πίσω, ανάμεσα σε εκατοντάδες εικόνες. Τώρα πια, πέρα από την όποια φωτογραφική ή αισθητική τους αξία, μερικές από αυτές συνεργάζονται και με την έννοια της ιστορικής τεκμηρίωσης. Και βέβαια, αναγόμενες σε προσωπικές ή συλλογικές μνήμες, αγγίζουν ίσως ακόμη και συγκινησιακές χορδές. Θα ήθελα να μπορούσα να συνεχίσω ακόμη για πολύ. Να θυμάμαι μέσα από τις φωτογραφίες τη Θεσσαλονίκη, τα πέριξ ή και μέρη πιο μακρινά. Ο διαθέσιμος χρόνος όμως έχει πια λιγοστέψει δραστικά. Ίσως κάποτε, αργότερα, το καταφέρω". Αυτά έγραφε ο ’ρις Γεωργίου το 1995. Ο Γεωργίου, από τους σημαντικούς φωτογράφους της χώρας μας, χειρίζεται με μεγάλη επάρκεια και ένα είδος ποιητικού δοκιμίου. Γράφει, εδώ και μερικές δεκαετίες, σύντομα κείμενα που άπτονται της φωτογραφίας. Τα περισσότερα από αυτά τα κείμενα ήταν και είναι προσωπικά.
Κείμενα σφιχτά προσκολλημένα σε συγκεκριμένες εικόνες ή κείμενα που συνειρμικά οδηγούν σε πιο αφηρημένες, κάποτε και βαθιά ιστορικές αφηγήσεις, με κοινό παρονομαστή τη φωτογραφία, είτε ως αφετηρία είτε ως κατάληξη, τα "φωτοπαρακείμενα" που συγκεντρώνονται στο βιβλίο αυτό σηματοδοτούν μια εξιστόρηση του πολιτισμού μας. Μια φανταστική, κάποτε όμως και πολύ ρεαλιστική περιπλάνηση στα τρίσβαθα της πόλης του, της Θεσσαλονίκης, και στα τρίσβαθα άλλων τόπων, ανθρώπων, αντικειμένων, κτηρίων, μυθολογιών.
Το ανά χείρας βιβλίο αποδεικνύει ότι πράγματι, αργότερα, σήμερα, ο 'Αρις Γεωργίου κατάφερε αυτό που τότε ονειρευόταν.
"Από τα ξεκινήματά μου στη φωτογραφία ήταν φυσικό να καταγράφω τη Θεσσαλονίκη, όπως εξάλλου και τα περίχωρα. Τα πρώτα χρόνια μάλιστα πολύ περισσότερο απ' ό, τι πρόσφατα. Η "άσκηση" της φωτογραφίας είχε τότε αρκετά διαφορετικό προορισμό από τη σημερινή της χρήση, τουλάχιστον εκ μέρους μου. Αυτό βέβαια συναρτάται και με τη μερική κάλυψη ή εξάντληση του φωτογραφικού ορίζοντα αλλά και με τη βαίνουσα ηλικία. Κοιτώ ενίοτε προς τα πίσω, ανάμεσα σε εκατοντάδες εικόνες. Τώρα πια, πέρα από την όποια φωτογραφική ή αισθητική τους αξία, μερικές από αυτές συνεργάζονται και με την έννοια της ιστορικής τεκμηρίωσης. Και βέβαια, αναγόμενες σε προσωπικές ή συλλογικές μνήμες, αγγίζουν ίσως ακόμη και συγκινησιακές χορδές. Θα ήθελα να μπορούσα να συνεχίσω ακόμη για πολύ. Να θυμάμαι μέσα από τις φωτογραφίες τη Θεσσαλονίκη, τα πέριξ ή και μέρη πιο μακρινά. Ο διαθέσιμος χρόνος όμως έχει πια λιγοστέψει δραστικά. Ίσως κάποτε, αργότερα, το καταφέρω". Αυτά έγραφε ο ’ρις Γεωργίου το 1995. Ο Γεωργίου, από τους σημαντικούς φωτογράφους της χώρας μας, χειρίζεται με μεγάλη επάρκεια και ένα είδος ποιητικού δοκιμίου. Γράφει, εδώ και μερικές δεκαετίες, σύντομα κείμενα που άπτονται της φωτογραφίας. Τα περισσότερα από αυτά τα κείμενα ήταν και είναι προσωπικά.
Κείμενα σφιχτά προσκολλημένα σε συγκεκριμένες εικόνες ή κείμενα που συνειρμικά οδηγούν σε πιο αφηρημένες, κάποτε και βαθιά ιστορικές αφηγήσεις, με κοινό παρονομαστή τη φωτογραφία, είτε ως αφετηρία είτε ως κατάληξη, τα "φωτοπαρακείμενα" που συγκεντρώνονται στο βιβλίο αυτό σηματοδοτούν μια εξιστόρηση του πολιτισμού μας. Μια φανταστική, κάποτε όμως και πολύ ρεαλιστική περιπλάνηση στα τρίσβαθα της πόλης του, της Θεσσαλονίκης, και στα τρίσβαθα άλλων τόπων, ανθρώπων, αντικειμένων, κτηρίων, μυθολογιών.
Το ανά χείρας βιβλίο αποδεικνύει ότι πράγματι, αργότερα, σήμερα, ο 'Αρις Γεωργίου κατάφερε αυτό που τότε ονειρευόταν.
ΑΝΕΚΑΘΕΝ ΚΑΙ ΤΟΥΝΑΝΤΙΟΝBKS.0272045BKS.0272045ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΡΙΣΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΡΙΣΤΕΧΝΕΣΚατηγορία: ΤΕΧΝΕΣ •ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΡΙΣ στην κατηγορία ΤΕΧΝΕΣ ISBN: 978-960-05-1633-3 Συγγραφέας: ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΡΙΣ Εκδοτικός οίκος: ΕΣΤΙΑ Σελίδες: 248 Διαστάσεις: 14Χ20, 5 Ημερομηνία Έκδοσης: Απρίλιος 2015 ΦΩΤΟΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΑ 1982-2014 "Από τα ξεκινήματά μου στη φωτογραφία ήταν φυσικό να καταγράφω τη Θεσσαλονίκη, όπως εξάλλου και τα περίχωρα. Τα πρώτα χρόνια μάλιστα πολύ περισσότερο απ' ό, τι πρόσφατα. Η "άσκηση" της φωτογραφίας είχε τότε αρκετά διαφορετικό προορισμό από τη σημερινή της χρήση, τουλάχιστον εκ μέρους μου. Αυτό βέβαια συναρτάται και με τη μερική κάλυψη ή εξάντληση του φωτογραφικού ορίζοντα αλλά και με τη βαίνουσα ηλικία. Κοιτώ ενίοτε προς τα πίσω, ανάμεσα σε εκατοντάδες εικόνες. Τώρα πια, πέρα από την όποια φωτογραφική ή αισθητική τους αξία, μερικές από αυτές συνεργάζονται και με την έννοια της ιστορικής τεκμηρίωσης. Και βέβαια, αναγόμενες σε προσωπικές ή συλλογικές μνήμες, αγγίζουν ίσως ακόμη και συγκινησιακές χορδές. Θα ήθελα να μπορούσα να συνεχίσω ακόμη για πολύ. Να θυμάμαι μέσα από τις φωτογραφίες τη Θεσσαλονίκη, τα πέριξ ή και μέρη πιο μακρινά. Ο διαθέσιμος χρόνος όμως έχει πια λιγοστέψει δραστικά. Ίσως κάποτε, αργότερα, το καταφέρω". Αυτά έγραφε ο ’ρις Γεωργίου το 1995. Ο Γεωργίου, από τους σημαντικούς φωτογράφους της χώρας μας, χειρίζεται με μεγάλη επάρκεια και ένα είδος ποιητικού δοκιμίου. Γράφει, εδώ και μερικές δεκαετίες, σύντομα κείμενα που άπτονται της φωτογραφίας. Τα περισσότερα από αυτά τα κείμενα ήταν και είναι προσωπικά. Κείμενα σφιχτά προσκολλημένα σε συγκεκριμένες εικόνες ή κείμενα που συνειρμικά οδηγούν σε πιο αφηρημένες, κάποτε και βαθιά ιστορικές αφηγήσεις, με κοινό παρονομαστή τη φωτογραφία, είτε ως αφετηρία είτε ως κατάληξη, τα "φωτοπαρακείμενα" που συγκεντρώνονται στο βιβλίο αυτό σηματοδοτούν μια εξιστόρηση του πολιτισμού μας. Μια φανταστική, κάποτε όμως και πολύ ρεαλιστική περιπλάνηση στα τρίσβαθα της πόλης του, της Θεσσαλονίκης, και στα τρίσβαθα άλλων τόπων, ανθρώπων, αντικειμένων, κτηρίων, μυθολογιών. Το ανά χείρας βιβλίο αποδεικνύει ότι πράγματι, αργότερα, σήμερα, ο 'Αρις Γεωργίου κατάφερε αυτό που τότε ονειρευόταν. ΑΝΕΚΑΘΕΝ ΚΑΙ ΤΟΥΝΑΝΤΙΟΝ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση