Αν μπορεί κανείς να ονομάσει κάποια ημέρα γιορτή της καθολικής ανθρώπινης χαράς, τότε αυτή είναι η Ανάσταση. Η Ανάσταση υπερέχει από τις άλλες χριστιανικές εορτές γιατί είναι αγαπητή τόσο από εκείνους που αταλάντευτα ακολουθούν σύνολη τη διδασκαλία της Εκκλησίας, όσο και από εκείνους που από τον χριστιανισμό δεν τους έχει μείνει τίποτα άλλο παρά το όνομα - και η Ανάσταση.
Από πού, όμως, προέρχεται αυτή η αδήριτη αναστάσιμη χαρά; Οι άνθρωποι με εκκλησιαστική πίστη απαντούσαν πως η Ανάσταση είναι πηγή τόσης χαράς και τέτοιας αποδοχής επειδή είναι η γιορτή της συμφιλίωσης των ανθρώπων με τον Θεό, ή -λένε άλλοι- η γιορτή της νίκης του δικαίου ενάντια στην αδικία. Όμως οι άνθρωποι με παγανιστικές τάσεις που απεχθάνονται τους δογματισμούς, αποδίδουν τη χαρά τους στην άνοιξη από αυτήν δανείστηκε η Ανάσταση, λένε, την τόσο μεγάλη δόξα της και την λαμπρή χαρά της. Και οι μεν και οι δε μπορεί να έχουν εν μέρει δίκιο, όμως ούτε οι μεν ούτε οι δε υποψιάζονται, ούτε στο παραμικρό, την πραγματική αιτία της αναστάσιμης χαράς τους.
Πού, λοιπόν, έγκειται η μυστηριώδης και ελκυστική δύναμη της Ανάστασης και για τους μεν και για τους δε και για όλους τους άλλους, που χαίρονται αυτή την ημέρα αταλάντευτα, χωρίς, όμως, να αιτιολογούν αυτή τη χαρά τους; Οπωσδήποτε σε κάτι καθολικό αποδεκτό από τον άνθρωπο, κάτι ανθρώπινο, κάτι εύκολα κατανοητό, κάτι απλό. Η χριστιανική θρησκεία χαρακτηρίστηκε πολλές φορές "θρησκεία του πνεύματος" ωστόσο, ίσως δεν είναι το πνεύμα που στεφανώθηκε με την καθολική αποδοχή, αλλά αυτό το ανθρωπινότερο, πιο εύληπτο, το απλούστερο κάτι. Αυτό είναι το σώμα.
Αν μπορεί κανείς να ονομάσει κάποια ημέρα γιορτή της καθολικής ανθρώπινης χαράς, τότε αυτή είναι η Ανάσταση. Η Ανάσταση υπερέχει από τις άλλες χριστιανικές εορτές γιατί είναι αγαπητή τόσο από εκείνους που αταλάντευτα ακολουθούν σύνολη τη διδασκαλία της Εκκλησίας, όσο και από εκείνους που από τον χριστιανισμό δεν τους έχει μείνει τίποτα άλλο παρά το όνομα - και η Ανάσταση.
Από πού, όμως, προέρχεται αυτή η αδήριτη αναστάσιμη χαρά; Οι άνθρωποι με εκκλησιαστική πίστη απαντούσαν πως η Ανάσταση είναι πηγή τόσης χαράς και τέτοιας αποδοχής επειδή είναι η γιορτή της συμφιλίωσης των ανθρώπων με τον Θεό, ή -λένε άλλοι- η γιορτή της νίκης του δικαίου ενάντια στην αδικία. Όμως οι άνθρωποι με παγανιστικές τάσεις που απεχθάνονται τους δογματισμούς, αποδίδουν τη χαρά τους στην άνοιξη από αυτήν δανείστηκε η Ανάσταση, λένε, την τόσο μεγάλη δόξα της και την λαμπρή χαρά της. Και οι μεν και οι δε μπορεί να έχουν εν μέρει δίκιο, όμως ούτε οι μεν ούτε οι δε υποψιάζονται, ούτε στο παραμικρό, την πραγματική αιτία της αναστάσιμης χαράς τους.
Πού, λοιπόν, έγκειται η μυστηριώδης και ελκυστική δύναμη της Ανάστασης και για τους μεν και για τους δε και για όλους τους άλλους, που χαίρονται αυτή την ημέρα αταλάντευτα, χωρίς, όμως, να αιτιολογούν αυτή τη χαρά τους; Οπωσδήποτε σε κάτι καθολικό αποδεκτό από τον άνθρωπο, κάτι ανθρώπινο, κάτι εύκολα κατανοητό, κάτι απλό. Η χριστιανική θρησκεία χαρακτηρίστηκε πολλές φορές "θρησκεία του πνεύματος" ωστόσο, ίσως δεν είναι το πνεύμα που στεφανώθηκε με την καθολική αποδοχή, αλλά αυτό το ανθρωπινότερο, πιο εύληπτο, το απλούστερο κάτι. Αυτό είναι το σώμα.
ΤΟ ΣΩΜΑ ΥΠΟ ΤΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣBKS.0963094BKS.0963094ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣΘΡΗΣΚΕΙΑΚατηγορία: ΘΡΗΣΚΕΙΑ •ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣ στην κατηγορία ΘΡΗΣΚΕΙΑ ISBN: 978-960-696-226-4 Συγγραφέας: ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣ Εκδοτικός οίκος: ΠΑΡΡΗΣΙΑ Σελίδες: 128 Διαστάσεις: 13Χ21 Ημερομηνία Έκδοσης: Απρίλιος 2017 Αν μπορεί κανείς να ονομάσει κάποια ημέρα γιορτή της καθολικής ανθρώπινης χαράς, τότε αυτή είναι η Ανάσταση. Η Ανάσταση υπερέχει από τις άλλες χριστιανικές εορτές γιατί είναι αγαπητή τόσο από εκείνους που αταλάντευτα ακολουθούν σύνολη τη διδασκαλία της Εκκλησίας, όσο και από εκείνους που από τον χριστιανισμό δεν τους έχει μείνει τίποτα άλλο παρά το όνομα - και η Ανάσταση. Από πού, όμως, προέρχεται αυτή η αδήριτη αναστάσιμη χαρά; Οι άνθρωποι με εκκλησιαστική πίστη απαντούσαν πως η Ανάσταση είναι πηγή τόσης χαράς και τέτοιας αποδοχής επειδή είναι η γιορτή της συμφιλίωσης των ανθρώπων με τον Θεό, ή -λένε άλλοι- η γιορτή της νίκης του δικαίου ενάντια στην αδικία. Όμως οι άνθρωποι με παγανιστικές τάσεις που απεχθάνονται τους δογματισμούς, αποδίδουν τη χαρά τους στην άνοιξη από αυτήν δανείστηκε η Ανάσταση, λένε, την τόσο μεγάλη δόξα της και την λαμπρή χαρά της. Και οι μεν και οι δε μπορεί να έχουν εν μέρει δίκιο, όμως ούτε οι μεν ούτε οι δε υποψιάζονται, ούτε στο παραμικρό, την πραγματική αιτία της αναστάσιμης χαράς τους. Πού, λοιπόν, έγκειται η μυστηριώδης και ελκυστική δύναμη της Ανάστασης και για τους μεν και για τους δε και για όλους τους άλλους, που χαίρονται αυτή την ημέρα αταλάντευτα, χωρίς, όμως, να αιτιολογούν αυτή τη χαρά τους; Οπωσδήποτε σε κάτι καθολικό αποδεκτό από τον άνθρωπο, κάτι ανθρώπινο, κάτι εύκολα κατανοητό, κάτι απλό. Η χριστιανική θρησκεία χαρακτηρίστηκε πολλές φορές "θρησκεία του πνεύματος" ωστόσο, ίσως δεν είναι το πνεύμα που στεφανώθηκε με την καθολική αποδοχή, αλλά αυτό το ανθρωπινότερο, πιο εύληπτο, το απλούστερο κάτι. Αυτό είναι το σώμα. ΤΟ ΣΩΜΑ ΥΠΟ ΤΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση