Ο Νόρβιντ και ο Σοπέν, ο ποιητής και ο μουσικός, συναντήθηκαν και γνωρίστηκαν στο Παρίσι, στους κύκλους των Πολωνών εμιγκρέδων που βρήκαν εκεί μια δεύτερη, φιλόξενη πατρίδα. Ο θαυμασμός του Νόρβιντ για το μεγάλο συμπατριώτη του ήταν ανυπόκριτος. Του συμπαραστάθηκε στις τελευταίες του ώρες (1849) και, δεκατέσσερα χρόνια αργότερα (1863-1864), ανακαλεί εκείνες τις στιγμές, λίγο πριν από τη βαριά απώλεια, και συνθέτει, μέσα σε λίγες μέρες, αυτό το πολυεπίπεδο ποίημα, αφήνοντας να ξεσπάσει όλη η πίκρα για τη σκλαβωμένη του πατρίδα (από τα τέλη του 18ου αιώνα η Πολωνία ζούσε κάτω από την τριπλή κατοχή Ρώσων, Αυστριακών, Πρώσων) και η βεβαιότητα πως αν και ''Το Ιδανικό - έπεσε στο λιθόστρωτο'' η Πολωνία τελικά θα θριαμβεύσει και θα απελευθερωθεί από τα δεσμά της ''στο κατακόρυφο/ της Ολικής Πληρότητας των Χρόνων/ ανεβασμένη, από έναν ύμνο έκστασης''. Η αποκαλυπτική αυτή εικόνα εκφράζει έναν ιδιότυπο εθνικό αλυτρωτισμό, μια μυστικοπάθεια που παραπέμπει στα χρόνια των πρώτων χριστιανών και έναν κοινωνικό ριζοσπαστισμό που χαρακτηρίζει κυρίως τον ίδιο, αλλά και μια ολόκληρη γενιά Πολωνών εξορίστων φλεγόμενων να κρατήσουν ζωντανό το όραμα της ''χρυσομέλισσας Πολωνίας''.
"Το Πιάνο του Σοπέν'' είναι ένα από τα σημαντικότερα μνημεία της πολωνικής λογοτεχνίας, γραμμένο σε ελεύθερο στίχο και σε απέριττο ύφος από το ρομαντικό και συμβολιστή ποιητή, δραματουργό, ζωγράφο και γλύπτη Κυπριανό Κάμιλλο Νόρβιντ (1821-1883). Ποίημα πατριωτικό, θρησκευτικό και συμβολιστικό, ξεχειλίζει από οργή για την καταστροφή από τσαρικούς στρατιώτες του πιάνου του Σοπέν, στη διάρκεια επεισοδίων με Πολωνούς πατριώτες, που είχαν επιχειρήσει να δολοφονήσουν το Ρώσο διοικητή της Βαρσοβίας στις 24 Σεπτεμβρίου 1863.
Ο Νόρβιντ είναι μια εμβληματική μορφή της πολωνικής λογοτεχνικής πρωτοπορίας, αν και στις μέρες του ήταν παραγνωρισμένος. Στο στέρεό του οικοδόμημα στηρίζονται οι περισσότεροι μεταγενέστεροι ποιητές, αναγνωρίζοντας σε αυτόν τον προάγγελο όλων των νέων τάσεων που σε λίγο θα ξεσπούσαν με εκρηκτική ορμή, στις αρχές του 20ού αιώνα. Τα σημαντικότερα έργα του είναι: ''Τέσσερις σελίδες του κοινωνικού τραγουδιού'', ''Προμηθείδιον'', ''Σκλαβιά'', ''Περί τέχνης (για τους Πολωνούς)'', ''Ποιήματα'', ''Για την ελευθερία του λόγου'' κ.ά.
Ο Νόρβιντ και ο Σοπέν, ο ποιητής και ο μουσικός, συναντήθηκαν και γνωρίστηκαν στο Παρίσι, στους κύκλους των Πολωνών εμιγκρέδων που βρήκαν εκεί μια δεύτερη, φιλόξενη πατρίδα. Ο θαυμασμός του Νόρβιντ για το μεγάλο συμπατριώτη του ήταν ανυπόκριτος. Του συμπαραστάθηκε στις τελευταίες του ώρες (1849) και, δεκατέσσερα χρόνια αργότερα (1863-1864), ανακαλεί εκείνες τις στιγμές, λίγο πριν από τη βαριά απώλεια, και συνθέτει, μέσα σε λίγες μέρες, αυτό το πολυεπίπεδο ποίημα, αφήνοντας να ξεσπάσει όλη η πίκρα για τη σκλαβωμένη του πατρίδα (από τα τέλη του 18ου αιώνα η Πολωνία ζούσε κάτω από την τριπλή κατοχή Ρώσων, Αυστριακών, Πρώσων) και η βεβαιότητα πως αν και ''Το Ιδανικό - έπεσε στο λιθόστρωτο'' η Πολωνία τελικά θα θριαμβεύσει και θα απελευθερωθεί από τα δεσμά της ''στο κατακόρυφο/ της Ολικής Πληρότητας των Χρόνων/ ανεβασμένη, από έναν ύμνο έκστασης''. Η αποκαλυπτική αυτή εικόνα εκφράζει έναν ιδιότυπο εθνικό αλυτρωτισμό, μια μυστικοπάθεια που παραπέμπει στα χρόνια των πρώτων χριστιανών και έναν κοινωνικό ριζοσπαστισμό που χαρακτηρίζει κυρίως τον ίδιο, αλλά και μια ολόκληρη γενιά Πολωνών εξορίστων φλεγόμενων να κρατήσουν ζωντανό το όραμα της ''χρυσομέλισσας Πολωνίας''.
"Το Πιάνο του Σοπέν'' είναι ένα από τα σημαντικότερα μνημεία της πολωνικής λογοτεχνίας, γραμμένο σε ελεύθερο στίχο και σε απέριττο ύφος από το ρομαντικό και συμβολιστή ποιητή, δραματουργό, ζωγράφο και γλύπτη Κυπριανό Κάμιλλο Νόρβιντ (1821-1883). Ποίημα πατριωτικό, θρησκευτικό και συμβολιστικό, ξεχειλίζει από οργή για την καταστροφή από τσαρικούς στρατιώτες του πιάνου του Σοπέν, στη διάρκεια επεισοδίων με Πολωνούς πατριώτες, που είχαν επιχειρήσει να δολοφονήσουν το Ρώσο διοικητή της Βαρσοβίας στις 24 Σεπτεμβρίου 1863.
Ο Νόρβιντ είναι μια εμβληματική μορφή της πολωνικής λογοτεχνικής πρωτοπορίας, αν και στις μέρες του ήταν παραγνωρισμένος. Στο στέρεό του οικοδόμημα στηρίζονται οι περισσότεροι μεταγενέστεροι ποιητές, αναγνωρίζοντας σε αυτόν τον προάγγελο όλων των νέων τάσεων που σε λίγο θα ξεσπούσαν με εκρηκτική ορμή, στις αρχές του 20ού αιώνα. Τα σημαντικότερα έργα του είναι: ''Τέσσερις σελίδες του κοινωνικού τραγουδιού'', ''Προμηθείδιον'', ''Σκλαβιά'', ''Περί τέχνης (για τους Πολωνούς)'', ''Ποιήματα'', ''Για την ελευθερία του λόγου'' κ.ά.
ΤΟ ΠΙΑΝΟ ΤΟΥ ΣΟΠΕΝBKS.0483015BKS.0483015ΝΟΡΒΙΝΤ ΚΑΜΙΛΛΟΣ ΚΥΠΡΙΑΝΟΣΝΟΡΒΙΝΤ ΚΑΜΙΛΛΟΣ ΚΥΠΡΙΑΝΟΣΠΟΙΗΣΗΚατηγορία: ΠΟΙΗΣΗ •ΝΟΡΒΙΝΤ ΚΑΜΙΛΛΟΣ ΚΥΠΡΙΑΝΟΣ στην κατηγορία ΠΟΙΗΣΗ ISBN: 978-960-8372-44-3 Συγγραφέας: ΝΟΡΒΙΝΤ ΚΑΜΙΛΛΟΣ ΚΥΠΡΙΑΝΟΣ Εκδοτικός οίκος: ΤΟ ΡΟΔΑΚΙΟ Σελίδες: 32 Ημερομηνία Έκδοσης: Ιούνιος 2010 Ο Νόρβιντ και ο Σοπέν, ο ποιητής και ο μουσικός, συναντήθηκαν και γνωρίστηκαν στο Παρίσι, στους κύκλους των Πολωνών εμιγκρέδων που βρήκαν εκεί μια δεύτερη, φιλόξενη πατρίδα. Ο θαυμασμός του Νόρβιντ για το μεγάλο συμπατριώτη του ήταν ανυπόκριτος. Του συμπαραστάθηκε στις τελευταίες του ώρες (1849) και, δεκατέσσερα χρόνια αργότερα (1863-1864), ανακαλεί εκείνες τις στιγμές, λίγο πριν από τη βαριά απώλεια, και συνθέτει, μέσα σε λίγες μέρες, αυτό το πολυεπίπεδο ποίημα, αφήνοντας να ξεσπάσει όλη η πίκρα για τη σκλαβωμένη του πατρίδα (από τα τέλη του 18ου αιώνα η Πολωνία ζούσε κάτω από την τριπλή κατοχή Ρώσων, Αυστριακών, Πρώσων) και η βεβαιότητα πως αν και ''Το Ιδανικό - έπεσε στο λιθόστρωτο'' η Πολωνία τελικά θα θριαμβεύσει και θα απελευθερωθεί από τα δεσμά της ''στο κατακόρυφο/ της Ολικής Πληρότητας των Χρόνων/ ανεβασμένη, από έναν ύμνο έκστασης''. Η αποκαλυπτική αυτή εικόνα εκφράζει έναν ιδιότυπο εθνικό αλυτρωτισμό, μια μυστικοπάθεια που παραπέμπει στα χρόνια των πρώτων χριστιανών και έναν κοινωνικό ριζοσπαστισμό που χαρακτηρίζει κυρίως τον ίδιο, αλλά και μια ολόκληρη γενιά Πολωνών εξορίστων φλεγόμενων να κρατήσουν ζωντανό το όραμα της ''χρυσομέλισσας Πολωνίας''. "Το Πιάνο του Σοπέν'' είναι ένα από τα σημαντικότερα μνημεία της πολωνικής λογοτεχνίας, γραμμένο σε ελεύθερο στίχο και σε απέριττο ύφος από το ρομαντικό και συμβολιστή ποιητή, δραματουργό, ζωγράφο και γλύπτη Κυπριανό Κάμιλλο Νόρβιντ (1821-1883). Ποίημα πατριωτικό, θρησκευτικό και συμβολιστικό, ξεχειλίζει από οργή για την καταστροφή από τσαρικούς στρατιώτες του πιάνου του Σοπέν, στη διάρκεια επεισοδίων με Πολωνούς πατριώτες, που είχαν επιχειρήσει να δολοφονήσουν το Ρώσο διοικητή της Βαρσοβίας στις 24 Σεπτεμβρίου 1863. Ο Νόρβιντ είναι μια εμβληματική μορφή της πολωνικής λογοτεχνικής πρωτοπορίας, αν και στις μέρες του ήταν παραγνωρισμένος. Στο στέρεό του οικοδόμημα στηρίζονται οι περισσότεροι μεταγενέστεροι ποιητές, αναγνωρίζοντας σε αυτόν τον προάγγελο όλων των νέων τάσεων που σε λίγο θα ξεσπούσαν με εκρηκτική ορμή, στις αρχές του 20ού αιώνα. Τα σημαντικότερα έργα του είναι: ''Τέσσερις σελίδες του κοινωνικού τραγουδιού'', ''Προμηθείδιον'', ''Σκλαβιά'', ''Περί τέχνης (για τους Πολωνούς)'', ''Ποιήματα'', ''Για την ελευθερία του λόγου'' κ.ά. ΤΟ ΠΙΑΝΟ ΤΟΥ ΣΟΠΕΝ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση