Θα μπορούσε άραγε να γίνει σήμερα λόγος για μίσος προς τη δημοκρατία; Αν ναι, όπως είναι μάλλον εύλογο να ισχυριστεί οποιοσδήποτε στοιχειωδώς ενημερωμένος ως προς την πολιτική επικαιρότητα και τις εκ πρώτης όψεως κοινωνικές διεργασίες, πώς, κατ αρχάς, εκδηλώνεται, γιατί και εναντίον ποίων συγκεκριμένα στρέφεται αυτό το μίσος;
Έχοντας ως μόνη αξιόπιστη πηγή των πληροφοριών μας την κοινή πείρα, πράγματι εδώ και τώρα γινόμαστε μάρτυρες ενός αξιοσημείωτου μίσους για τη φιλελεύθερη δημοκρατία, το οποίο πάντως -και ελπίζω όχι μόνο προς το παρόν- βρίσκεται στο περιθώριο μιας υφέρπουσας και διάχυτης συντηρητικής (υποτίθεται «αντισυστημικής») δυσφορίας, αναίδειας και απείθειας, ανεξαρτήτως μάλιστα συγκεκριμένης κομματικής στρατεύσεως. Εκδηλώνεται μεν δυστυχώς- και με (σωματική) βία εναντίον προσώπων, συμβόλων (όχι μόνο της φιλελεύθερης δημοκρατίας) και άψυχων πραγμάτων (όπως είναι ένας «βλάσφημος» πίνακας ζωγραφικής ή ένα αντίτυπο ενός «αιρετικού» βιβλίου), ωστόσο, πρωτίστως με λόγια (το ζήτημα είναι πάντως εμπειρικό) ή και με βία λεκτική: με καταγγελία, με χλευασμό ή με σαρκασμό και ειρωνεία, με ύβρεις και φωνασκίες (ικανές να παρεμποδίσουν, π. χ., τη συνέχεια μιας «βέβηλης» θεατρικής παράστασης), κυρίως όμως με τον μισαλλόδοξο λόγο, σε πολλά είδη γραπτής και προφορικής επικοινωνίας, ιδίως στο (δημοκρατικά αχαλίνωτο) διαδίκτυο και πλέον στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η δυσφορία αυτή που απολήγει σε αναίδεια και απείθεια και κλιμακώνεται σε μίσος φαίνεται ότι στρέφεται κατά ενός τρόπου ζωής? δηλαδή, της υποχρεωτικής και εξαναγκαστής συμβίωσής μας με τους έντονα διαφωνούντες και πολύ διαφορετικούς άλλους. Δεν πρόκειται για μια ψιλή ιδεολογική διαμάχη: αγνοώντας τα φαινόμενα και τους φορείς μη δημόσιας βίας, το θέμα αφορά κυρίως το προς τα πού πρέπει έμπρακτα να στραφεί η νόμιμη άσκηση της κρατικής βίας, του δημόσιου εξαναγκασμού.
Θα μπορούσε άραγε να γίνει σήμερα λόγος για μίσος προς τη δημοκρατία; Αν ναι, όπως είναι μάλλον εύλογο να ισχυριστεί οποιοσδήποτε στοιχειωδώς ενημερωμένος ως προς την πολιτική επικαιρότητα και τις εκ πρώτης όψεως κοινωνικές διεργασίες, πώς, κατ αρχάς, εκδηλώνεται, γιατί και εναντίον ποίων συγκεκριμένα στρέφεται αυτό το μίσος;
Έχοντας ως μόνη αξιόπιστη πηγή των πληροφοριών μας την κοινή πείρα, πράγματι εδώ και τώρα γινόμαστε μάρτυρες ενός αξιοσημείωτου μίσους για τη φιλελεύθερη δημοκρατία, το οποίο πάντως -και ελπίζω όχι μόνο προς το παρόν- βρίσκεται στο περιθώριο μιας υφέρπουσας και διάχυτης συντηρητικής (υποτίθεται «αντισυστημικής») δυσφορίας, αναίδειας και απείθειας, ανεξαρτήτως μάλιστα συγκεκριμένης κομματικής στρατεύσεως. Εκδηλώνεται μεν δυστυχώς- και με (σωματική) βία εναντίον προσώπων, συμβόλων (όχι μόνο της φιλελεύθερης δημοκρατίας) και άψυχων πραγμάτων (όπως είναι ένας «βλάσφημος» πίνακας ζωγραφικής ή ένα αντίτυπο ενός «αιρετικού» βιβλίου), ωστόσο, πρωτίστως με λόγια (το ζήτημα είναι πάντως εμπειρικό) ή και με βία λεκτική: με καταγγελία, με χλευασμό ή με σαρκασμό και ειρωνεία, με ύβρεις και φωνασκίες (ικανές να παρεμποδίσουν, π. χ., τη συνέχεια μιας «βέβηλης» θεατρικής παράστασης), κυρίως όμως με τον μισαλλόδοξο λόγο, σε πολλά είδη γραπτής και προφορικής επικοινωνίας, ιδίως στο (δημοκρατικά αχαλίνωτο) διαδίκτυο και πλέον στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η δυσφορία αυτή που απολήγει σε αναίδεια και απείθεια και κλιμακώνεται σε μίσος φαίνεται ότι στρέφεται κατά ενός τρόπου ζωής? δηλαδή, της υποχρεωτικής και εξαναγκαστής συμβίωσής μας με τους έντονα διαφωνούντες και πολύ διαφορετικούς άλλους. Δεν πρόκειται για μια ψιλή ιδεολογική διαμάχη: αγνοώντας τα φαινόμενα και τους φορείς μη δημόσιας βίας, το θέμα αφορά κυρίως το προς τα πού πρέπει έμπρακτα να στραφεί η νόμιμη άσκηση της κρατικής βίας, του δημόσιου εξαναγκασμού.
ΤΟ ΜΙΣΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑBKS.0617158BKS.0617158ΒΑΣΙΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣΒΑΣΙΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣΠΟΛΙΤΙΚΗΚατηγορία: ΠΟΛΙΤΙΚΗ •ΒΑΣΙΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ στην κατηγορία ΠΟΛΙΤΙΚΗ ISBN: 978-61-85027-00-1 Συγγραφέας: ΒΑΣΙΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ Εκδοτικός οίκος: ΕΥΡΑΣΙΑ Σελίδες: 120 Διαστάσεις: 15Χ23 Ημερομηνία Έκδοσης: Ιούνιος 2019 Θα μπορούσε άραγε να γίνει σήμερα λόγος για μίσος προς τη δημοκρατία; Αν ναι, όπως είναι μάλλον εύλογο να ισχυριστεί οποιοσδήποτε στοιχειωδώς ενημερωμένος ως προς την πολιτική επικαιρότητα και τις εκ πρώτης όψεως κοινωνικές διεργασίες, πώς, κατ αρχάς, εκδηλώνεται, γιατί και εναντίον ποίων συγκεκριμένα στρέφεται αυτό το μίσος; Έχοντας ως μόνη αξιόπιστη πηγή των πληροφοριών μας την κοινή πείρα, πράγματι εδώ και τώρα γινόμαστε μάρτυρες ενός αξιοσημείωτου μίσους για τη φιλελεύθερη δημοκρατία, το οποίο πάντως -και ελπίζω όχι μόνο προς το παρόν- βρίσκεται στο περιθώριο μιας υφέρπουσας και διάχυτης συντηρητικής (υποτίθεται «αντισυστημικής») δυσφορίας, αναίδειας και απείθειας, ανεξαρτήτως μάλιστα συγκεκριμένης κομματικής στρατεύσεως. Εκδηλώνεται μεν δυστυχώς- και με (σωματική) βία εναντίον προσώπων, συμβόλων (όχι μόνο της φιλελεύθερης δημοκρατίας) και άψυχων πραγμάτων (όπως είναι ένας «βλάσφημος» πίνακας ζωγραφικής ή ένα αντίτυπο ενός «αιρετικού» βιβλίου), ωστόσο, πρωτίστως με λόγια (το ζήτημα είναι πάντως εμπειρικό) ή και με βία λεκτική: με καταγγελία, με χλευασμό ή με σαρκασμό και ειρωνεία, με ύβρεις και φωνασκίες (ικανές να παρεμποδίσουν, π. χ., τη συνέχεια μιας «βέβηλης» θεατρικής παράστασης), κυρίως όμως με τον μισαλλόδοξο λόγο, σε πολλά είδη γραπτής και προφορικής επικοινωνίας, ιδίως στο (δημοκρατικά αχαλίνωτο) διαδίκτυο και πλέον στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η δυσφορία αυτή που απολήγει σε αναίδεια και απείθεια και κλιμακώνεται σε μίσος φαίνεται ότι στρέφεται κατά ενός τρόπου ζωής? δηλαδή, της υποχρεωτικής και εξαναγκαστής συμβίωσής μας με τους έντονα διαφωνούντες και πολύ διαφορετικούς άλλους. Δεν πρόκειται για μια ψιλή ιδεολογική διαμάχη: αγνοώντας τα φαινόμενα και τους φορείς μη δημόσιας βίας, το θέμα αφορά κυρίως το προς τα πού πρέπει έμπρακτα να στραφεί η νόμιμη άσκηση της κρατικής βίας, του δημόσιου εξαναγκασμού. ΤΟ ΜΙΣΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση