"Στο τυπογραφείο που ανακάλυψα, μετά το μεσημεριανό φαΐ. Αξιοπρόσεχτος τόπος. Στην άκρη του Νέου Φαλήρου, μια παλιά πόρτα σκουριασμένη στη ρίζα του βράχου της Καστέλας. Τριγύρω βάρκες βγαλμένες στη στεριά, αναποδογυρισμένες. Καθώς μπαίνεις, συναίσθημα ερημιάς· αυλή άδεια· μόνο, δεξιά, ένα πελώριο κλουβί, με φως ακουάριου, γεμάτο εξωτικά πουλιά: ο καρδινάλιος με την κόκκινη σκούφια, τα πράσινα παπαγαλάκια, το ρομαντικό μαβί πουλί. Ώς την κορφή του βράχου, κλιμακωτά, διάφορες οικοδομές που καταλήγουν στο σπίτι των Ταρουσόπολων. Το τυπογραφείο, μέσα, το ίδιο ύφος σκιερής ερημιάς και τάξης, σα μοναστήρι.
Έτσι περιέγραφε τον Φεβρουάριο του 1940 ο Σεφέρης το τυπογραφείο του Στέφανου Ν. Ταρουσόπουλου. Μια εβδομάδα πριν είχε δώσει εδώ για τύπωμα το Τετράδιο Γυμνασμάτων. Δεν ήταν ο πρώτος που ανακάλυψε το ιδιότυπο αυτό τυπογραφείο. Ήδη δύο βιβλία του Στρατή Δούκα είχαν βγει εκεί από τα χέρια καλλιτεχνών, το Εις εαυτόν το 1930 και η δεύτερη έκδοση της Ιστορίας ενός αιχμαλώτου το 1932.
Για το τυπογραφείο αυτό, όπου και ο ίδιος ο Κάσδαγλης ξεκίνησε τις "πρώτες δοκιμές στη διακονία του βιβλίου" μιλάει, σε ύφος σχεδόν εξομολογητικό. Αναμνήσεις, διηγήσεις, φωτογραφίες ανθρώπων και μηχανών και εξωφύλλων και εσωφύλλων και άλλων τυπογραφικών εργασιών ζωντανεύουν εδώ ένα κόσμο που στην κιβωτό του ταξίδεψε συγγραφείς και καλλιτέχνες, εκδότες και βιβλιοπώλες, τυπογράφους, στοιχειοθέτες, πιεστές, λιθογράφους, τσιγκογράφους, βιβλιοδέτες, βοηθούς και μαστόρους, και αναγνώστες...
"Στο τυπογραφείο που ανακάλυψα, μετά το μεσημεριανό φαΐ. Αξιοπρόσεχτος τόπος. Στην άκρη του Νέου Φαλήρου, μια παλιά πόρτα σκουριασμένη στη ρίζα του βράχου της Καστέλας. Τριγύρω βάρκες βγαλμένες στη στεριά, αναποδογυρισμένες. Καθώς μπαίνεις, συναίσθημα ερημιάς· αυλή άδεια· μόνο, δεξιά, ένα πελώριο κλουβί, με φως ακουάριου, γεμάτο εξωτικά πουλιά: ο καρδινάλιος με την κόκκινη σκούφια, τα πράσινα παπαγαλάκια, το ρομαντικό μαβί πουλί. Ώς την κορφή του βράχου, κλιμακωτά, διάφορες οικοδομές που καταλήγουν στο σπίτι των Ταρουσόπολων. Το τυπογραφείο, μέσα, το ίδιο ύφος σκιερής ερημιάς και τάξης, σα μοναστήρι.
Έτσι περιέγραφε τον Φεβρουάριο του 1940 ο Σεφέρης το τυπογραφείο του Στέφανου Ν. Ταρουσόπουλου. Μια εβδομάδα πριν είχε δώσει εδώ για τύπωμα το Τετράδιο Γυμνασμάτων. Δεν ήταν ο πρώτος που ανακάλυψε το ιδιότυπο αυτό τυπογραφείο. Ήδη δύο βιβλία του Στρατή Δούκα είχαν βγει εκεί από τα χέρια καλλιτεχνών, το Εις εαυτόν το 1930 και η δεύτερη έκδοση της Ιστορίας ενός αιχμαλώτου το 1932.
Για το τυπογραφείο αυτό, όπου και ο ίδιος ο Κάσδαγλης ξεκίνησε τις "πρώτες δοκιμές στη διακονία του βιβλίου" μιλάει, σε ύφος σχεδόν εξομολογητικό. Αναμνήσεις, διηγήσεις, φωτογραφίες ανθρώπων και μηχανών και εξωφύλλων και εσωφύλλων και άλλων τυπογραφικών εργασιών ζωντανεύουν εδώ ένα κόσμο που στην κιβωτό του ταξίδεψε συγγραφείς και καλλιτέχνες, εκδότες και βιβλιοπώλες, τυπογράφους, στοιχειοθέτες, πιεστές, λιθογράφους, τσιγκογράφους, βιβλιοδέτες, βοηθούς και μαστόρους, και αναγνώστες...
ΤΟ ΑΓΛΑΟΤΕΧΝΟ ΤΥΠΟΓΡΑΦΕΙΟ ΤΩΝ ΑΔΕΛΦΩΝ ΤΑΡΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥBKS.0008206BKS.0008206ΚΑΣΔΑΓΛΗΣ EΜΜΑΝΟΥΗΛΚΑΣΔΑΓΛΗΣ EΜΜΑΝΟΥΗΛΤΕΧΝΕΣΚατηγορία: ΤΕΧΝΕΣ •ΚΑΣΔΑΓΛΗΣ EΜΜΑΝΟΥΗΛ στην κατηγορία ΤΕΧΝΕΣ Συγγραφέας: ΚΑΣΔΑΓΛΗΣ EΜΜΑΝΟΥΗΛ Εκδοτικός οίκος: ΑΓΡΑ Σελίδες: 128 Διαστάσεις: 17, 5Χ12 Ημερομηνία Έκδοσης: 1990 "Στο τυπογραφείο που ανακάλυψα, μετά το μεσημεριανό φαΐ. Αξιοπρόσεχτος τόπος. Στην άκρη του Νέου Φαλήρου, μια παλιά πόρτα σκουριασμένη στη ρίζα του βράχου της Καστέλας. Τριγύρω βάρκες βγαλμένες στη στεριά, αναποδογυρισμένες. Καθώς μπαίνεις, συναίσθημα ερημιάς· αυλή άδεια· μόνο, δεξιά, ένα πελώριο κλουβί, με φως ακουάριου, γεμάτο εξωτικά πουλιά: ο καρδινάλιος με την κόκκινη σκούφια, τα πράσινα παπαγαλάκια, το ρομαντικό μαβί πουλί. Ώς την κορφή του βράχου, κλιμακωτά, διάφορες οικοδομές που καταλήγουν στο σπίτι των Ταρουσόπολων. Το τυπογραφείο, μέσα, το ίδιο ύφος σκιερής ερημιάς και τάξης, σα μοναστήρι. Έτσι περιέγραφε τον Φεβρουάριο του 1940 ο Σεφέρης το τυπογραφείο του Στέφανου Ν. Ταρουσόπουλου. Μια εβδομάδα πριν είχε δώσει εδώ για τύπωμα το Τετράδιο Γυμνασμάτων. Δεν ήταν ο πρώτος που ανακάλυψε το ιδιότυπο αυτό τυπογραφείο. Ήδη δύο βιβλία του Στρατή Δούκα είχαν βγει εκεί από τα χέρια καλλιτεχνών, το Εις εαυτόν το 1930 και η δεύτερη έκδοση της Ιστορίας ενός αιχμαλώτου το 1932. Για το τυπογραφείο αυτό, όπου και ο ίδιος ο Κάσδαγλης ξεκίνησε τις "πρώτες δοκιμές στη διακονία του βιβλίου" μιλάει, σε ύφος σχεδόν εξομολογητικό. Αναμνήσεις, διηγήσεις, φωτογραφίες ανθρώπων και μηχανών και εξωφύλλων και εσωφύλλων και άλλων τυπογραφικών εργασιών ζωντανεύουν εδώ ένα κόσμο που στην κιβωτό του ταξίδεψε συγγραφείς και καλλιτέχνες, εκδότες και βιβλιοπώλες, τυπογράφους, στοιχειοθέτες, πιεστές, λιθογράφους, τσιγκογράφους, βιβλιοδέτες, βοηθούς και μαστόρους, και αναγνώστες... ΤΟ ΑΓΛΑΟΤΕΧΝΟ ΤΥΠΟΓΡΑΦΕΙΟ ΤΩΝ ΑΔΕΛΦΩΝ ΤΑΡΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση