ISBN: 978-960-16-2234-7 Συγγραφέας: ΧΑΙΡΕΤΑΚΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ Εκδοτικός οίκος: ΠΑΤΑΚΗ Σελίδες: 96 Ημερομηνία Έκδοσης: Φεβρουάριος 2007 Η είσοδος της τηλεόρασης στην Ελλάδα έφερε μαζί της και την έννοια της τηλεθέασης, δηλαδή της ποσοτικής εκτίμησης και της ανάλυσης -με βάση κυρίως τα δημογραφικά χαρακτηριστικά- των ακροατηρίων που παρακολουθούν ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα, καθώς και του ακροατηρίου ενός τηλεοπτικού σταθμού, ή και του συνόλου των τηλεοπτικών σταθμών ως προς ένα ορισμένο χρονικό διάστημα. Από την απορρύθμιση των ηλεκτρονικών μέσων και μετά, η τηλεθέαση έγινε ένας ιδιαίτερα δημοφιλής όρος, αποκτώντας πλατιά δημοσιότητα, μέσα σε ένα κλίμα αυξανόμενης εμπορευματοποίησης των ΜΜΕ. Προοδευτικά, η τηλεθέαση αποκτά τα χαρακτηριστικά του εμπορεύματος: ...εμπόρευμα είναι κάθε προϊόν ή υπηρεσία που παράγεται με σκοπό την ανταλλαγή του με χρήμα. Η εμπορευματική ανταλλαγή συνιστά τον ακρογωνιαίο λίθο κάθε κεφαλαιοκρατικά οργανωμένης αγοράς. Στα όσα ακολουθούν, θα αναφερθούμε συνοπτικά: στην ανάγκη για την ποσοτική εκτίμηση της τηλεθέασηςστη διαδικασία παραγωγής της τηλεθέασης καθώς και σε μερικά επιμέρους θέματαστην ευρωπαϊκή εικόνα της μέτρησης της τηλεθέασηςστην τηλεθέαση στην Ελλάδα, καθώς καιστην αμφισβήτηση των μετρήσεων τηλεθέασης στην Ελλάδα.
|