ISBN: 960-354-147-8 Συγγραφέας: ΛΕΟΝΤΣΙΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Εκδοτικός οίκος: ΚΑΡΔΑΜΙΤΣΑ Σελίδες: 344 Διαστάσεις: 17Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: 2003 Το βιβλίο αυτό περιλαμβάνει μελέτες και ερευνητικές προσεγγίσεις που συνι-στούν αφετηρίες προβληματισμού αναφορικά με τη διδακτική της ιστορίας και τη μελέτη του περιβάλλοντος. Αποτελεί συνέχεια μελετών που περιλήφθηκαν στα βιβλία του συγγραφέα Διδακτική της ιστορίας. Γενική - τοπική ιστορία και περιβαλλοντική εκπαίδευση (1996) και Ιστορία - περιβάλλον και η διδακτική τους (1999). Η διδακτική της τοπικής ιστορίας, οι αξιολογικές κρίσεις στη διδασκαλία της ιστορίας, η ενσυναίσθηση ως πνευματική δεξιότητα προσέγγισης της ιστορίας, η έννοια της ταυτότητας (προσωπικής, συλλογικής, εθνικής, πολιτισμικής κ.α.) και η διδακτική επεξεργασία της στο πλαίσιο του ιστορικού μαθήματος, η ανάδειξη της σημασίας που έχει η σύνθεση γραπτών εργασιών στην ανάπτυξη από τους μαθητές ιστορικού λόγου, η συνεργατική διδακτική και ερευνητική εργασία (μεθοδολογία του project), ο ρόλος του μουσείου στη διδακτική της ιστορίας και του περιβάλλοντος, η ιστορία και η διδακτική της ιστορίας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση συνιστούν τους βασικούς άξονες του βιβλίου, το οποίο επιπλέον περιλαμβάνει συγκεκριμένες διδακτικές προτάσεις με έμφαση στη συνεργατική διδακτική και ερευνητική εργασία.
|