Ως παιδαγωγικός όρος η διδακτική χρησιμοποιείται για πρώτη φορά από τον Γερμανό παιδαγωγό W. Ratichius (1571-1635), στον τίτλο του έργου του Nova Didactica. Ο τσέχος κληρικός Johann Amos Comenius (1592-1670) συνέγραψε το έργο Magna Didactica, το οποίο τον καθιέρωσε ως τον ιδρυτή του κλάδου της Παιδαγωγικής που έχει ως αντικείμενο μελέτης το γεγονός της διδασκαλίας. Καθιέρωσε, επίσης, και το ουσιαστικοποιημένο επίθετο διδακτική -που αρχικά υπονοούσε το ουσιαστικό τέχνη και αργότερα επιστήμη- ως επίσημη ονομασία του νέου κλάδου. Ο Κομένιος εννοεί τη Διδακτική ως ένα ορ-γανωμένο σύστημα παμπαιδείας με την οποία θα ήταν δυνατόν να διδαχθούν τα πάντα στους πάντες, αντίληψη η οποία ενισχύθηκε από τον Pestallozi και κορυφώνεται με τον Έρβαρτο.
Η εννοιολογική διασάφηση του όρου «Διδακτική» ανάγεται σε διαφορετικές επιστημονικές και φιλοσοφικές αφετηρίες με αντίστοιχες προεκτάσεις στην ονομασία του όρου. Ανεξάρτητα, όμως, από τις επιστημολογικές διαφοροποιήσεις, υπάρχουν ορισμένοι βασικοί παράγοντες, προσδιοριστικοί της θεωρίας της Διδακτικής, στους οποίους υπάρχει μια γενική σύγκλιση: θα μπορούσαμε να πούμε, λοιπόν, ότι Διδακτική είναι η θεωρία που ασχολείται με το σχεδιασμό του μαθήματος, την εφαρμογή του στην τάξη και τον έλεγχο των αποτελεσμάτων της διδακτικής διαδικασίας. Επομένως, αντιμετωπίζοντας τη Διδακτική ως θεωρία του σχεδιασμού, της εφαρμογής και της αξιολόγησης του μαθήματος, εντοπίζουμε τους τομείς δραστηριότητάς της που αλληλοσυνδέονται και επηρεάζονται ο ένας από τον άλλον.
Ως τέτοιοι μπορούν να αναφερθούν:
τα αναλυτικά προγράμματα,
οι διδακτικοί σκοποί-στόχοι,
οι διδακτικές μέθοδοι,
τα εποπτικά μέσα,
τα σχολικά εγχειρίδια,
η αξιολόγηση των διδακτικών αποτελεσμάτων.
Ο προσδιορισμός, η περιγραφή και η ανάλυση του κάθε τομέα σκιαγραφεί και διευκρινίζει μια διαφορετική όψη της διδακτικής διαδικασίας. Στο επίκεντρο, βέβαια, του επιστημονικού ενδιαφέροντος βρίσκεται η αλληλεμπλοκή τους και η διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ τους.
Ως παιδαγωγικός όρος η διδακτική χρησιμοποιείται για πρώτη φορά από τον Γερμανό παιδαγωγό W. Ratichius (1571-1635), στον τίτλο του έργου του Nova Didactica. Ο τσέχος κληρικός Johann Amos Comenius (1592-1670) συνέγραψε το έργο Magna Didactica, το οποίο τον καθιέρωσε ως τον ιδρυτή του κλάδου της Παιδαγωγικής που έχει ως αντικείμενο μελέτης το γεγονός της διδασκαλίας. Καθιέρωσε, επίσης, και το ουσιαστικοποιημένο επίθετο διδακτική -που αρχικά υπονοούσε το ουσιαστικό τέχνη και αργότερα επιστήμη- ως επίσημη ονομασία του νέου κλάδου. Ο Κομένιος εννοεί τη Διδακτική ως ένα ορ-γανωμένο σύστημα παμπαιδείας με την οποία θα ήταν δυνατόν να διδαχθούν τα πάντα στους πάντες, αντίληψη η οποία ενισχύθηκε από τον Pestallozi και κορυφώνεται με τον Έρβαρτο.
Η εννοιολογική διασάφηση του όρου «Διδακτική» ανάγεται σε διαφορετικές επιστημονικές και φιλοσοφικές αφετηρίες με αντίστοιχες προεκτάσεις στην ονομασία του όρου. Ανεξάρτητα, όμως, από τις επιστημολογικές διαφοροποιήσεις, υπάρχουν ορισμένοι βασικοί παράγοντες, προσδιοριστικοί της θεωρίας της Διδακτικής, στους οποίους υπάρχει μια γενική σύγκλιση: θα μπορούσαμε να πούμε, λοιπόν, ότι Διδακτική είναι η θεωρία που ασχολείται με το σχεδιασμό του μαθήματος, την εφαρμογή του στην τάξη και τον έλεγχο των αποτελεσμάτων της διδακτικής διαδικασίας. Επομένως, αντιμετωπίζοντας τη Διδακτική ως θεωρία του σχεδιασμού, της εφαρμογής και της αξιολόγησης του μαθήματος, εντοπίζουμε τους τομείς δραστηριότητάς της που αλληλοσυνδέονται και επηρεάζονται ο ένας από τον άλλον.
Ως τέτοιοι μπορούν να αναφερθούν: • τα αναλυτικά προγράμματα, • οι διδακτικοί σκοποί-στόχοι, • οι διδακτικές μέθοδοι, • τα εποπτικά μέσα, • τα σχολικά εγχειρίδια, • η αξιολόγηση των διδακτικών αποτελεσμάτων.
Ο προσδιορισμός, η περιγραφή και η ανάλυση του κάθε τομέα σκιαγραφεί και διευκρινίζει μια διαφορετική όψη της διδακτικής διαδικασίας. Στο επίκεντρο, βέβαια, του επιστημονικού ενδιαφέροντος βρίσκεται η αλληλεμπλοκή τους και η διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ τους.
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣBKS.0377212BKS.0377212ΚΟΡΡΕ ΕΙΡΗΝΗΚΟΡΡΕ ΕΙΡΗΝΗΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΚατηγορία: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ •ΚΟΡΡΕ ΕΙΡΗΝΗ στην κατηγορία ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ISBN: 978-960-333-640-2 Συγγραφέας: ΚΟΡΡΕ ΕΙΡΗΝΗ Εκδοτικός οίκος: ΓΡΗΓΟΡΗ Σελίδες: 255 Διαστάσεις: 14Χ21 Ημερομηνία Έκδοσης: 2010 ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ-ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ-ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ Ως παιδαγωγικός όρος η διδακτική χρησιμοποιείται για πρώτη φορά από τον Γερμανό παιδαγωγό W. Ratichius (1571-1635), στον τίτλο του έργου του Nova Didactica. Ο τσέχος κληρικός Johann Amos Comenius (1592-1670) συνέγραψε το έργο Magna Didactica, το οποίο τον καθιέρωσε ως τον ιδρυτή του κλάδου της Παιδαγωγικής που έχει ως αντικείμενο μελέτης το γεγονός της διδασκαλίας. Καθιέρωσε, επίσης, και το ουσιαστικοποιημένο επίθετο διδακτική -που αρχικά υπονοούσε το ουσιαστικό τέχνη και αργότερα επιστήμη- ως επίσημη ονομασία του νέου κλάδου. Ο Κομένιος εννοεί τη Διδακτική ως ένα ορ-γανωμένο σύστημα παμπαιδείας με την οποία θα ήταν δυνατόν να διδαχθούν τα πάντα στους πάντες, αντίληψη η οποία ενισχύθηκε από τον Pestallozi και κορυφώνεται με τον Έρβαρτο. Η εννοιολογική διασάφηση του όρου «Διδακτική» ανάγεται σε διαφορετικές επιστημονικές και φιλοσοφικές αφετηρίες με αντίστοιχες προεκτάσεις στην ονομασία του όρου. Ανεξάρτητα, όμως, από τις επιστημολογικές διαφοροποιήσεις, υπάρχουν ορισμένοι βασικοί παράγοντες, προσδιοριστικοί της θεωρίας της Διδακτικής, στους οποίους υπάρχει μια γενική σύγκλιση: θα μπορούσαμε να πούμε, λοιπόν, ότι Διδακτική είναι η θεωρία που ασχολείται με το σχεδιασμό του μαθήματος, την εφαρμογή του στην τάξη και τον έλεγχο των αποτελεσμάτων της διδακτικής διαδικασίας. Επομένως, αντιμετωπίζοντας τη Διδακτική ως θεωρία του σχεδιασμού, της εφαρμογής και της αξιολόγησης του μαθήματος, εντοπίζουμε τους τομείς δραστηριότητάς της που αλληλοσυνδέονται και επηρεάζονται ο ένας από τον άλλον. Ως τέτοιοι μπορούν να αναφερθούν:• τα αναλυτικά προγράμματα, • οι διδακτικοί σκοποί-στόχοι, • οι διδακτικές μέθοδοι, • τα εποπτικά μέσα, • τα σχολικά εγχειρίδια, • η αξιολόγηση των διδακτικών αποτελεσμάτων. Ο προσδιορισμός, η περιγραφή και η ανάλυση του κάθε τομέα σκιαγραφεί και διευκρινίζει μια διαφορετική όψη της διδακτικής διαδικασίας. Στο επίκεντρο, βέβαια, του επιστημονικού ενδιαφέροντος βρίσκεται η αλληλεμπλοκή τους και η διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ τους. ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση