1. Πολιτεία. Ο τίτλος δημιουργεί την ψευδή εντύπωση μιας υπέρμετρης φιλοδοξίας, που ο συγγραφέας έτσι κι αλλιώς δεν δικαιούται να έχει. Ως υπότιτλος δηλώνει πως με τον τίτλο πολιτεία δεν εννοεί και δεν θα μπορούσε να εννοεί, παρά ''ελάχιστα τινά περί πολιτείας''. Έτσι ίσως διαφεύγει τον κίνδυνο να θεωρηθεί υπερφίαλος.
2. Η πολιτεία τον απασχόλησε μια ολόκληρη ζωή, και μάλιστα όχι μόνο διδακτικά και ερευνητικά -δηλαδή ως φιλοσοφικό, ιστορικό και θεσμικό φαινόμενο- αλλά και πρακτικά, έχοντας συμμετάσχει, λίγες βέβαια φορές, στους θεσμούς της, άλλοτε σε εθνικό επίπεδο και άλλοτε σ' εκείνο της ευρωπαϊκής ενοποίησης. Η ευρωπαϊκή ενοποίηση έχει ήδη απασχολήσει τον συγγραφέα στο έργο του που έχει τον τίτλο ''Ευρωπαϊκή Συμπολιτεία. Για μια ευρωπαϊκή ένωση των κρατών, των λαών, των πολιτών και του ευρωπαϊκού συνταγματικού πολιτισμού'' (Αθήνα 2007). Η αντιστοιχία μεταξύ των όρων πολιτεία και συμπολιτεία είναι προφανής. Με τη χρήση του όρου πολιτεία ο συγγραφέας διαφοροποιείται από την ταύτιση του με τον όρο κράτος και προσπαθεί χρόνια τώρα να κινήσει κάποιον σχετικό προβληματισμό στην Ελλάδα.
3. Με το έργο αυτό ο συγγραφέας φιλοδοξεί να επικοινωνήσει όχι μόνο με τον φοιτητή των επιστημών που μελετούν την πολιτεία, αλλά και με τον πολίτη που θέλει να στοχαστεί για τον ιστορικό και θεσμικό χώρο που βιώνει και που με τη στάση του συμπροσδιορίζει. Παρά τον κατ' ανάγκη επιλεκτικό χαρακτήρα ενός τέτοιου συγγραφικού εγχειρήματος, επιδιώχθηκε το έργο να αποτελεί ταυτοχρόνως μια συστηματική ενότητα. Οι θεματικές επιλογές του έργου δεν δηλώνονται βέβαια ως αντικειμενικές. ’λλωστε τι θα μπορούσε να σημαίνει ''αντικειμενικές θεματικές επιλογές''; Ο συγγραφέας, πολλές φορές συνειδητά -αλλά ασφαλώς κάποιες φορές και υποσυνείδητα- επέλεξε θέματα που ιδιαίτερα τον ενέπνευσαν ή που τον εντυπωσίασαν ή που τον εξόργισαν ή ακόμα και που τον δυσκόλεψαν, είτε κατά τη διδακτική του προσπάθεια είτε σε κάποιες από τις λίγες στιγμές της ενεργούς συμμετοχής του στη λειτουργία των θεσμών της πολιτείας. 'Αλλωστε το διάβα μέσα στην περιπέτεια που λέγεται σπουδές, σκέψη, αναζήτηση, προβληματισμός, διδασκαλία, επιστημονικός και πολιτικός λόγος, δηλαδή λόγος, κάθε άλλο παρά σπαρμένος με ρόδα είναι. Η περιπέτεια της πνευματικής αναζήτησης σπάνια οδηγεί σε μια απελευθέρωση που λέγεται: διάγνωση ή λύση. Στην πορεία αυτή, αν είσαι τυχερός, δεν λείπουν μεν τελείως αλλά, πάντως, σπανίζουν τα ξέφωτα. Τα αδιέξοδα, μπροστά στα οποία συχνά βρίσκεσαι, είναι σύμφυτα με τα όρια της γνώσης. Η παραδοχή τέτοιων αδιεξόδων είναι, για την αξιοπιστία της συγγραφής, ιδίως της διδακτικής, -κυρίως όταν αυτή αφορά τα rei publicae- πολύτιμη και πάντως προσφέρει στον διδασκόμενο και τον μελετητή-αναγνώστη μια άλλης μορφής συνειδητοποίηση ή/και απομυθοποίηση των γνωστικών ορίων του ανθρώπου.
1. Πολιτεία. Ο τίτλος δημιουργεί την ψευδή εντύπωση μιας υπέρμετρης φιλοδοξίας, που ο συγγραφέας έτσι κι αλλιώς δεν δικαιούται να έχει. Ως υπότιτλος δηλώνει πως με τον τίτλο πολιτεία δεν εννοεί και δεν θα μπορούσε να εννοεί, παρά ''ελάχιστα τινά περί πολιτείας''. Έτσι ίσως διαφεύγει τον κίνδυνο να θεωρηθεί υπερφίαλος.
2. Η πολιτεία τον απασχόλησε μια ολόκληρη ζωή, και μάλιστα όχι μόνο διδακτικά και ερευνητικά -δηλαδή ως φιλοσοφικό, ιστορικό και θεσμικό φαινόμενο- αλλά και πρακτικά, έχοντας συμμετάσχει, λίγες βέβαια φορές, στους θεσμούς της, άλλοτε σε εθνικό επίπεδο και άλλοτε σ' εκείνο της ευρωπαϊκής ενοποίησης. Η ευρωπαϊκή ενοποίηση έχει ήδη απασχολήσει τον συγγραφέα στο έργο του που έχει τον τίτλο ''Ευρωπαϊκή Συμπολιτεία. Για μια ευρωπαϊκή ένωση των κρατών, των λαών, των πολιτών και του ευρωπαϊκού συνταγματικού πολιτισμού'' (Αθήνα 2007). Η αντιστοιχία μεταξύ των όρων πολιτεία και συμπολιτεία είναι προφανής. Με τη χρήση του όρου πολιτεία ο συγγραφέας διαφοροποιείται από την ταύτιση του με τον όρο κράτος και προσπαθεί χρόνια τώρα να κινήσει κάποιον σχετικό προβληματισμό στην Ελλάδα.
3. Με το έργο αυτό ο συγγραφέας φιλοδοξεί να επικοινωνήσει όχι μόνο με τον φοιτητή των επιστημών που μελετούν την πολιτεία, αλλά και με τον πολίτη που θέλει να στοχαστεί για τον ιστορικό και θεσμικό χώρο που βιώνει και που με τη στάση του συμπροσδιορίζει. Παρά τον κατ' ανάγκη επιλεκτικό χαρακτήρα ενός τέτοιου συγγραφικού εγχειρήματος, επιδιώχθηκε το έργο να αποτελεί ταυτοχρόνως μια συστηματική ενότητα. Οι θεματικές επιλογές του έργου δεν δηλώνονται βέβαια ως αντικειμενικές. ’λλωστε τι θα μπορούσε να σημαίνει ''αντικειμενικές θεματικές επιλογές''; Ο συγγραφέας, πολλές φορές συνειδητά -αλλά ασφαλώς κάποιες φορές και υποσυνείδητα- επέλεξε θέματα που ιδιαίτερα τον ενέπνευσαν ή που τον εντυπωσίασαν ή που τον εξόργισαν ή ακόμα και που τον δυσκόλεψαν, είτε κατά τη διδακτική του προσπάθεια είτε σε κάποιες από τις λίγες στιγμές της ενεργούς συμμετοχής του στη λειτουργία των θεσμών της πολιτείας. 'Αλλωστε το διάβα μέσα στην περιπέτεια που λέγεται σπουδές, σκέψη, αναζήτηση, προβληματισμός, διδασκαλία, επιστημονικός και πολιτικός λόγος, δηλαδή λόγος, κάθε άλλο παρά σπαρμένος με ρόδα είναι. Η περιπέτεια της πνευματικής αναζήτησης σπάνια οδηγεί σε μια απελευθέρωση που λέγεται: διάγνωση ή λύση. Στην πορεία αυτή, αν είσαι τυχερός, δεν λείπουν μεν τελείως αλλά, πάντως, σπανίζουν τα ξέφωτα. Τα αδιέξοδα, μπροστά στα οποία συχνά βρίσκεσαι, είναι σύμφυτα με τα όρια της γνώσης. Η παραδοχή τέτοιων αδιεξόδων είναι, για την αξιοπιστία της συγγραφής, ιδίως της διδακτικής, -κυρίως όταν αυτή αφορά τα rei publicae- πολύτιμη και πάντως προσφέρει στον διδασκόμενο και τον μελετητή-αναγνώστη μια άλλης μορφής συνειδητοποίηση ή/και απομυθοποίηση των γνωστικών ορίων του ανθρώπου.
ΠΟΛΙΤΕΙΑBKS.0374156BKS.0374156ΤΣΑΤΣΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣΤΣΑΤΣΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣΠΟΛΙΤΙΚΗΚατηγορία: ΠΟΛΙΤΙΚΗ •ΤΣΑΤΣΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ στην κατηγορία ΠΟΛΙΤΙΚΗ ISBN: 978-960-336-497-9 Συγγραφέας: ΤΣΑΤΣΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ Εκδοτικός οίκος: ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗΣ Σελίδες: 506 Διαστάσεις: 18Χ25 Ημερομηνία Έκδοσης: Φεβρουάριος 2010 1. Πολιτεία. Ο τίτλος δημιουργεί την ψευδή εντύπωση μιας υπέρμετρης φιλοδοξίας, που ο συγγραφέας έτσι κι αλλιώς δεν δικαιούται να έχει. Ως υπότιτλος δηλώνει πως με τον τίτλο πολιτεία δεν εννοεί και δεν θα μπορούσε να εννοεί, παρά ''ελάχιστα τινά περί πολιτείας''. Έτσι ίσως διαφεύγει τον κίνδυνο να θεωρηθεί υπερφίαλος. 2. Η πολιτεία τον απασχόλησε μια ολόκληρη ζωή, και μάλιστα όχι μόνο διδακτικά και ερευνητικά -δηλαδή ως φιλοσοφικό, ιστορικό και θεσμικό φαινόμενο- αλλά και πρακτικά, έχοντας συμμετάσχει, λίγες βέβαια φορές, στους θεσμούς της, άλλοτε σε εθνικό επίπεδο και άλλοτε σ' εκείνο της ευρωπαϊκής ενοποίησης. Η ευρωπαϊκή ενοποίηση έχει ήδη απασχολήσει τον συγγραφέα στο έργο του που έχει τον τίτλο ''Ευρωπαϊκή Συμπολιτεία. Για μια ευρωπαϊκή ένωση των κρατών, των λαών, των πολιτών και του ευρωπαϊκού συνταγματικού πολιτισμού'' (Αθήνα 2007). Η αντιστοιχία μεταξύ των όρων πολιτεία και συμπολιτεία είναι προφανής. Με τη χρήση του όρου πολιτεία ο συγγραφέας διαφοροποιείται από την ταύτιση του με τον όρο κράτος και προσπαθεί χρόνια τώρα να κινήσει κάποιον σχετικό προβληματισμό στην Ελλάδα. 3. Με το έργο αυτό ο συγγραφέας φιλοδοξεί να επικοινωνήσει όχι μόνο με τον φοιτητή των επιστημών που μελετούν την πολιτεία, αλλά και με τον πολίτη που θέλει να στοχαστεί για τον ιστορικό και θεσμικό χώρο που βιώνει και που με τη στάση του συμπροσδιορίζει. Παρά τον κατ' ανάγκη επιλεκτικό χαρακτήρα ενός τέτοιου συγγραφικού εγχειρήματος, επιδιώχθηκε το έργο να αποτελεί ταυτοχρόνως μια συστηματική ενότητα. Οι θεματικές επιλογές του έργου δεν δηλώνονται βέβαια ως αντικειμενικές. ’λλωστε τι θα μπορούσε να σημαίνει ''αντικειμενικές θεματικές επιλογές''; Ο συγγραφέας, πολλές φορές συνειδητά -αλλά ασφαλώς κάποιες φορές και υποσυνείδητα- επέλεξε θέματα που ιδιαίτερα τον ενέπνευσαν ή που τον εντυπωσίασαν ή που τον εξόργισαν ή ακόμα και που τον δυσκόλεψαν, είτε κατά τη διδακτική του προσπάθεια είτε σε κάποιες από τις λίγες στιγμές της ενεργούς συμμετοχής του στη λειτουργία των θεσμών της πολιτείας. 'Αλλωστε το διάβα μέσα στην περιπέτεια που λέγεται σπουδές, σκέψη, αναζήτηση, προβληματισμός, διδασκαλία, επιστημονικός και πολιτικός λόγος, δηλαδή λόγος, κάθε άλλο παρά σπαρμένος με ρόδα είναι. Η περιπέτεια της πνευματικής αναζήτησης σπάνια οδηγεί σε μια απελευθέρωση που λέγεται: διάγνωση ή λύση. Στην πορεία αυτή, αν είσαι τυχερός, δεν λείπουν μεν τελείως αλλά, πάντως, σπανίζουν τα ξέφωτα. Τα αδιέξοδα, μπροστά στα οποία συχνά βρίσκεσαι, είναι σύμφυτα με τα όρια της γνώσης. Η παραδοχή τέτοιων αδιεξόδων είναι, για την αξιοπιστία της συγγραφής, ιδίως της διδακτικής, -κυρίως όταν αυτή αφορά τα rei publicae- πολύτιμη και πάντως προσφέρει στον διδασκόμενο και τον μελετητή-αναγνώστη μια άλλης μορφής συνειδητοποίηση ή/και απομυθοποίηση των γνωστικών ορίων του ανθρώπου. ΠΟΛΙΤΕΙΑ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση