Στο βιβλίο αυτό, η παλαιοχριστιανική και η βυζαντινή αρχιτεκτονική προβάλλονται όχι ως προοίμιο της μεσαιωνικής ναοδομίας, αλλά ουσιαστικά ως τελευταία φάση της οικοδομικής της ύστερης Αρχαιότητας. Ο συγγραφέας, σε αντίθεση με πολλούς ιστορικούς, δεν αντιμετωπίζει την παλαιοχριστιανική αρχιτεκτονική ως δυτικότροπη εξέλιξη αλλά μάλλον ως ύστατη έκφραση των αρχιτεκτονικών αντιλήψεων που επικρατούσαν στα κέντρα τόσο της δυτικής όσο και της ανατολικής Μεσογείου, καθώς και στις παράκτιες περιοχές του υστερορωμαϊκού κόσμου.
Η βασιλική με τη μεγάλη μονοκόμματη αίθουσα και την ξύλινη σκεπή, μεταφορά από τη ρωμαϊκή αστική αρχιτεκτονική, κυριαρχεί στη ναοδομία, τόσο στη Δύση όσο και στην Ανατολή, μέχρι την εποχή του Ιουστινιανού, για να επανεμφανιστεί αργότερα στη Δύση ως στοιχείο ενός κινήματος αναγέννησης. Από την άλλη μεριά, στην Ανατολή, οι οικοδομικές αρχές της ύστερης Αυτοκρατορίας (θολωτά ανακτορικά μέγαρα, ταφικά κτίσματα και θέρμες) έρχονται στο προσκήνιο την εποχή του Ιουστινιανού και εξακολουθούν να καθορίζουν το χαρακτήρα και την εξέλιξη της ναοδομίας στην Ανατολή επί χίλια και πλέον χρόνια. Εν ολίγοις, η χριστιανική αρχιτεκτονική στην Ανατολή διατηρεί και αναπαράγει τις αρχές της ναοδομίας της ύστερης Αρχαιότητας, ενώ στη Δύση ένας αρχαίος, συγκριτικά πρώιμος οικοδομικός τύπος εξαφανίζεται, για να αναστηθεί όμως συνειδητά από ένα κίνημα αναγέννησης.
Στο βιβλίο, λοιπόν, αυτό παρουσιάζεται η χριστιανική αρχιτεκτονική στην Ανατολή από τις απαρχές ώς την -άλωση της Κωνσταντινούπολης, ενώ, όσον αφορά τη Δύση, εκτίθενται οι εξελίξεις μόνον ώς το τέλος του 6ου αιώνα, μια και η οικοδομική τής προκαρολίγγειας και πρώιμης καρολίγγειας εποχής αντιπροσωπεύει διαφορετική τάση και οφείλει να αντιμετωπίζεται χωριστά.
Στο βιβλίο αυτό, η παλαιοχριστιανική και η βυζαντινή αρχιτεκτονική προβάλλονται όχι ως προοίμιο της μεσαιωνικής ναοδομίας, αλλά ουσιαστικά ως τελευταία φάση της οικοδομικής της ύστερης Αρχαιότητας. Ο συγγραφέας, σε αντίθεση με πολλούς ιστορικούς, δεν αντιμετωπίζει την παλαιοχριστιανική αρχιτεκτονική ως δυτικότροπη εξέλιξη αλλά μάλλον ως ύστατη έκφραση των αρχιτεκτονικών αντιλήψεων που επικρατούσαν στα κέντρα τόσο της δυτικής όσο και της ανατολικής Μεσογείου, καθώς και στις παράκτιες περιοχές του υστερορωμαϊκού κόσμου.
Η βασιλική με τη μεγάλη μονοκόμματη αίθουσα και την ξύλινη σκεπή, μεταφορά από τη ρωμαϊκή αστική αρχιτεκτονική, κυριαρχεί στη ναοδομία, τόσο στη Δύση όσο και στην Ανατολή, μέχρι την εποχή του Ιουστινιανού, για να επανεμφανιστεί αργότερα στη Δύση ως στοιχείο ενός κινήματος αναγέννησης. Από την άλλη μεριά, στην Ανατολή, οι οικοδομικές αρχές της ύστερης Αυτοκρατορίας (θολωτά ανακτορικά μέγαρα, ταφικά κτίσματα και θέρμες) έρχονται στο προσκήνιο την εποχή του Ιουστινιανού και εξακολουθούν να καθορίζουν το χαρακτήρα και την εξέλιξη της ναοδομίας στην Ανατολή επί χίλια και πλέον χρόνια. Εν ολίγοις, η χριστιανική αρχιτεκτονική στην Ανατολή διατηρεί και αναπαράγει τις αρχές της ναοδομίας της ύστερης Αρχαιότητας, ενώ στη Δύση ένας αρχαίος, συγκριτικά πρώιμος οικοδομικός τύπος εξαφανίζεται, για να αναστηθεί όμως συνειδητά από ένα κίνημα αναγέννησης.
Στο βιβλίο, λοιπόν, αυτό παρουσιάζεται η χριστιανική αρχιτεκτονική στην Ανατολή από τις απαρχές ώς την -άλωση της Κωνσταντινούπολης, ενώ, όσον αφορά τη Δύση, εκτίθενται οι εξελίξεις μόνον ώς το τέλος του 6ου αιώνα, μια και η οικοδομική τής προκαρολίγγειας και πρώιμης καρολίγγειας εποχής αντιπροσωπεύει διαφορετική τάση και οφείλει να αντιμετωπίζεται χωριστά.
ΠΑΛΑΙΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗBKS.0599203BKS.0599203ΚΡΟΘΑΙΜΕΡ ΡΙΤΣΑΡΝΤΚΡΟΘΑΙΜΕΡ ΡΙΤΣΑΡΝΤΤΕΧΝΕΣΚατηγορία: ΤΕΧΝΕΣ •ΚΡΟΘΑΙΜΕΡ ΡΙΤΣΑΡΝΤ στην κατηγορία ΤΕΧΝΕΣ ISBN: 960-250-012-3 Συγγραφέας: ΚΡΟΘΑΙΜΕΡ ΡΙΤΣΑΡΝΤ Εκδοτικός οίκος: ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΗΣ-ΜΙΕΤ Σειρά: ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ Μετάφραση: ΜΑΛΛΟΥΧΟΥ ΤΟΥΦΑΝΟΥ ΦΑΝΗ Σελίδες: 406 Διαστάσεις: 17Χ24 Ημερομηνία Έκδοσης: 1998 Στο βιβλίο αυτό, η παλαιοχριστιανική και η βυζαντινή αρχιτεκτονική προβάλλονται όχι ως προοίμιο της μεσαιωνικής ναοδομίας, αλλά ουσιαστικά ως τελευταία φάση της οικοδομικής της ύστερης Αρχαιότητας. Ο συγγραφέας, σε αντίθεση με πολλούς ιστορικούς, δεν αντιμετωπίζει την παλαιοχριστιανική αρχιτεκτονική ως δυτικότροπη εξέλιξη αλλά μάλλον ως ύστατη έκφραση των αρχιτεκτονικών αντιλήψεων που επικρατούσαν στα κέντρα τόσο της δυτικής όσο και της ανατολικής Μεσογείου, καθώς και στις παράκτιες περιοχές του υστερορωμαϊκού κόσμου. Η βασιλική με τη μεγάλη μονοκόμματη αίθουσα και την ξύλινη σκεπή, μεταφορά από τη ρωμαϊκή αστική αρχιτεκτονική, κυριαρχεί στη ναοδομία, τόσο στη Δύση όσο και στην Ανατολή, μέχρι την εποχή του Ιουστινιανού, για να επανεμφανιστεί αργότερα στη Δύση ως στοιχείο ενός κινήματος αναγέννησης. Από την άλλη μεριά, στην Ανατολή, οι οικοδομικές αρχές της ύστερης Αυτοκρατορίας (θολωτά ανακτορικά μέγαρα, ταφικά κτίσματα και θέρμες) έρχονται στο προσκήνιο την εποχή του Ιουστινιανού και εξακολουθούν να καθορίζουν το χαρακτήρα και την εξέλιξη της ναοδομίας στην Ανατολή επί χίλια και πλέον χρόνια. Εν ολίγοις, η χριστιανική αρχιτεκτονική στην Ανατολή διατηρεί και αναπαράγει τις αρχές της ναοδομίας της ύστερης Αρχαιότητας, ενώ στη Δύση ένας αρχαίος, συγκριτικά πρώιμος οικοδομικός τύπος εξαφανίζεται, για να αναστηθεί όμως συνειδητά από ένα κίνημα αναγέννησης. Στο βιβλίο, λοιπόν, αυτό παρουσιάζεται η χριστιανική αρχιτεκτονική στην Ανατολή από τις απαρχές ώς την -άλωση της Κωνσταντινούπολης, ενώ, όσον αφορά τη Δύση, εκτίθενται οι εξελίξεις μόνον ώς το τέλος του 6ου αιώνα, μια και η οικοδομική τής προκαρολίγγειας και πρώιμης καρολίγγειας εποχής αντιπροσωπεύει διαφορετική τάση και οφείλει να αντιμετωπίζεται χωριστά. ΠΑΛΑΙΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση