Ο χαρακτήρας του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος (ΜΠ), τόσο στο τρέχον Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) και στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (ΑΠΣ) όσο και στο Νέο Πρόγραμμα Σπουδών που εκπονήθηκε από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) το 2011, είναι διαθεματικός, μαθητοκεντρικός και συνδυαστικός. Αυτό είναι εμφανές και στα περιεχόμενα, αφού περιλαμβάνει ενότητες και από τις λεγόμενες φυσικές επιστήμες (π.χ., φυσική, γεωγραφία, βιολογία) και από τις κοινωνικές (π.χ. κοινωνιολογία, οικονομία, λαογραφία, πολιτικές επιστήμες), αλλά και στις προτεινόμενες διδακτικές και μαθησιακές προσεγγίσεις (π.χ., ομάδες εργασίας, σχέδια εργασίας, επισκέψεις πεδίου, κ.α.).
Δίνεται υπερβολική έμφαση σε γνωστικούς στόχους, αγνοώντας σχεδόν τους ψυχοκινητικούς και συναισθηματικούς, οι οποίοι, ειδικά στις μικρές ηλικίες, όχι μόνο θα έπρεπε να υπάρχουν, αλλά και να κυριαρχούν.
Το πόνημα που κρατάτε στα χέρια σας περιλαμβάνει μια πλουσιότατη πηγή προτεινόμενων παιχνιδιών και δραστηριοτήτων, οι οποίες καλύπτουν όλες τις ενότητες του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος και των τεσσάρων τάξεων του Δημοτικού. Αλλωστε, αυτός ήταν και ο αρχικός σκοπός της δημιουργίας του. Να υπάρχει, δηλαδή, τουλάχιστον μία τέτοια δραστηριότητα ή παιχνίδι για κάθε ενότητα των βιβλίων της ΜΠ. Ο στόχος αυτός επετεύχθη όχι μόνο αριθμητικά, αφού στις σελίδες που ακολουθούν περιγράφονται 88 τέτοιες δραστηριότητες, αλλά, το κυριότερο ποιοτικά, αφού οι δραστηριότητες και τα παιχνίδια αυτά όχι μόνο συνδέονται άμεσα και σε βάθος με τους στόχους και τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα των αντίστοιχων ενοτήτων, αλλά συνεισφέρουν και στην ουσιαστική επίτευξη τους.
Δεν απομένει παρά η εισαγωγή και χρησιμοποίησή τους στην καθημερινή σχολική ζωή, στην τάξη και στην αυλή του σχολείου ή όπου «αλλού κρίνεται δόκιμο. Και αυτό δεν είναι στα χέρια κανενός άλλου παρά μόνο του καθενός από εμάς, του απλού εκπαιδευτικού της πράξης.
Το βιβλίο είναι χωρισμένο σε τέσσερα κεφάλαια. Κάθε κεφάλαιο είναι αφιερωμένο σε μία από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου και περιέχει παιχνίδια και δραστηριότητες, που έχουν ωε στόχο την εμπέδωση ενός κεφαλαίου ή μιας ενότητας του βιβλίου της Μελέτης Περιβάλλοντος της συγκεκριμένης τάξης.
Κάθε δραστηριότητα ακολουθεί το σχολικό εγχειρίδιο της αντίστοιχης τάξης και ο ρόλος της είναι συμπληρωματικός. Έτσι, οι μαθητές της Α', Β', Γ' και Δ' τάξης του Δημοτικού παίζουν και μαθαίνουν για τον χρόνο, τον χώρο, το άτομο και τιε ανάγκες του, τον τόπο μας, τα φυτά και ζώα του τόπου μας, τις μεταφορές, τον πολιτισμό, την Ελλάδα, επαγγέλματα και προϊόντα του τόπου μας κ.α.
Ο χαρακτήρας του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος (ΜΠ), τόσο στο τρέχον Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) και στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (ΑΠΣ) όσο και στο Νέο Πρόγραμμα Σπουδών που εκπονήθηκε από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) το 2011, είναι διαθεματικός, μαθητοκεντρικός και συνδυαστικός. Αυτό είναι εμφανές και στα περιεχόμενα, αφού περιλαμβάνει ενότητες και από τις λεγόμενες φυσικές επιστήμες (π.χ., φυσική, γεωγραφία, βιολογία) και από τις κοινωνικές (π.χ. κοινωνιολογία, οικονομία, λαογραφία, πολιτικές επιστήμες), αλλά και στις προτεινόμενες διδακτικές και μαθησιακές προσεγγίσεις (π.χ., ομάδες εργασίας, σχέδια εργασίας, επισκέψεις πεδίου, κ.α.).
Δίνεται υπερβολική έμφαση σε γνωστικούς στόχους, αγνοώντας σχεδόν τους ψυχοκινητικούς και συναισθηματικούς, οι οποίοι, ειδικά στις μικρές ηλικίες, όχι μόνο θα έπρεπε να υπάρχουν, αλλά και να κυριαρχούν.
Το πόνημα που κρατάτε στα χέρια σας περιλαμβάνει μια πλουσιότατη πηγή προτεινόμενων παιχνιδιών και δραστηριοτήτων, οι οποίες καλύπτουν όλες τις ενότητες του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος και των τεσσάρων τάξεων του Δημοτικού. Αλλωστε, αυτός ήταν και ο αρχικός σκοπός της δημιουργίας του. Να υπάρχει, δηλαδή, τουλάχιστον μία τέτοια δραστηριότητα ή παιχνίδι για κάθε ενότητα των βιβλίων της ΜΠ. Ο στόχος αυτός επετεύχθη όχι μόνο αριθμητικά, αφού στις σελίδες που ακολουθούν περιγράφονται 88 τέτοιες δραστηριότητες, αλλά, το κυριότερο ποιοτικά, αφού οι δραστηριότητες και τα παιχνίδια αυτά όχι μόνο συνδέονται άμεσα και σε βάθος με τους στόχους και τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα των αντίστοιχων ενοτήτων, αλλά συνεισφέρουν και στην ουσιαστική επίτευξη τους.
Δεν απομένει παρά η εισαγωγή και χρησιμοποίησή τους στην καθημερινή σχολική ζωή, στην τάξη και στην αυλή του σχολείου ή όπου «αλλού κρίνεται δόκιμο. Και αυτό δεν είναι στα χέρια κανενός άλλου παρά μόνο του καθενός από εμάς, του απλού εκπαιδευτικού της πράξης.
Το βιβλίο είναι χωρισμένο σε τέσσερα κεφάλαια. Κάθε κεφάλαιο είναι αφιερωμένο σε μία από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου και περιέχει παιχνίδια και δραστηριότητες, που έχουν ωε στόχο την εμπέδωση ενός κεφαλαίου ή μιας ενότητας του βιβλίου της Μελέτης Περιβάλλοντος της συγκεκριμένης τάξης.
Κάθε δραστηριότητα ακολουθεί το σχολικό εγχειρίδιο της αντίστοιχης τάξης και ο ρόλος της είναι συμπληρωματικός. Έτσι, οι μαθητές της Α', Β', Γ' και Δ' τάξης του Δημοτικού παίζουν και μαθαίνουν για τον χρόνο, τον χώρο, το άτομο και τιε ανάγκες του, τον τόπο μας, τα φυτά και ζώα του τόπου μας, τις μεταφορές, τον πολιτισμό, την Ελλάδα, επαγγέλματα και προϊόντα του τόπου μας κ.α.
ΠΑΙΖΩ ΚΑΙ ΜΑΘΑΙΝΩ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΗBKS.0417676BKS.0417676ΣΕΜΟΓΛΟΥ ΚΛΕΙΩ, ΤΖΑΝΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗΣΕΜΟΓΛΟΥ ΚΛΕΙΩ, ΤΖΑΝΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΚατηγορία: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ •ΣΕΜΟΓΛΟΥ ΚΛΕΙΩ, ΤΖΑΝΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ στην κατηγορία ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ISBN: 978-960-508-149-2 Συγγραφέας: ΣΕΜΟΓΛΟΥ ΚΛΕΙΩ, ΤΖΑΝΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ Εκδοτικός οίκος: ΙΩΝ Σελίδες: 228 Διαστάσεις: 21Χ29 Ημερομηνία Έκδοσης: Ιανουάριος 2015 Ο χαρακτήρας του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος (ΜΠ), τόσο στο τρέχον Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) και στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (ΑΠΣ) όσο και στο Νέο Πρόγραμμα Σπουδών που εκπονήθηκε από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) το 2011, είναι διαθεματικός, μαθητοκεντρικός και συνδυαστικός. Αυτό είναι εμφανές και στα περιεχόμενα, αφού περιλαμβάνει ενότητες και από τις λεγόμενες φυσικές επιστήμες (π.χ., φυσική, γεωγραφία, βιολογία) και από τις κοινωνικές (π.χ. κοινωνιολογία, οικονομία, λαογραφία, πολιτικές επιστήμες), αλλά και στις προτεινόμενες διδακτικές και μαθησιακές προσεγγίσεις (π.χ., ομάδες εργασίας, σχέδια εργασίας, επισκέψεις πεδίου, κ.α.). Δίνεται υπερβολική έμφαση σε γνωστικούς στόχους, αγνοώντας σχεδόν τους ψυχοκινητικούς και συναισθηματικούς, οι οποίοι, ειδικά στις μικρές ηλικίες, όχι μόνο θα έπρεπε να υπάρχουν, αλλά και να κυριαρχούν. Το πόνημα που κρατάτε στα χέρια σας περιλαμβάνει μια πλουσιότατη πηγή προτεινόμενων παιχνιδιών και δραστηριοτήτων, οι οποίες καλύπτουν όλες τις ενότητες του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος και των τεσσάρων τάξεων του Δημοτικού. Αλλωστε, αυτός ήταν και ο αρχικός σκοπός της δημιουργίας του. Να υπάρχει, δηλαδή, τουλάχιστον μία τέτοια δραστηριότητα ή παιχνίδι για κάθε ενότητα των βιβλίων της ΜΠ. Ο στόχος αυτός επετεύχθη όχι μόνο αριθμητικά, αφού στις σελίδες που ακολουθούν περιγράφονται 88 τέτοιες δραστηριότητες, αλλά, το κυριότερο ποιοτικά, αφού οι δραστηριότητες και τα παιχνίδια αυτά όχι μόνο συνδέονται άμεσα και σε βάθος με τους στόχους και τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα των αντίστοιχων ενοτήτων, αλλά συνεισφέρουν και στην ουσιαστική επίτευξη τους. Δεν απομένει παρά η εισαγωγή και χρησιμοποίησή τους στην καθημερινή σχολική ζωή, στην τάξη και στην αυλή του σχολείου ή όπου «αλλού κρίνεται δόκιμο. Και αυτό δεν είναι στα χέρια κανενός άλλου παρά μόνο του καθενός από εμάς, του απλού εκπαιδευτικού της πράξης. Το βιβλίο είναι χωρισμένο σε τέσσερα κεφάλαια. Κάθε κεφάλαιο είναι αφιερωμένο σε μία από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου και περιέχει παιχνίδια και δραστηριότητες, που έχουν ωε στόχο την εμπέδωση ενός κεφαλαίου ή μιας ενότητας του βιβλίου της Μελέτης Περιβάλλοντος της συγκεκριμένης τάξης. Κάθε δραστηριότητα ακολουθεί το σχολικό εγχειρίδιο της αντίστοιχης τάξης και ο ρόλος της είναι συμπληρωματικός. Έτσι, οι μαθητές της Α', Β', Γ' και Δ' τάξης του Δημοτικού παίζουν και μαθαίνουν για τον χρόνο, τον χώρο, το άτομο και τιε ανάγκες του, τον τόπο μας, τα φυτά και ζώα του τόπου μας, τις μεταφορές, τον πολιτισμό, την Ελλάδα, επαγγέλματα και προϊόντα του τόπου μας κ.α. ΠΑΙΖΩ ΚΑΙ ΜΑΘΑΙΝΩ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΗ
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Δείτε τους ανανεωμένους όρους χρήσης για την προστασία δεδομένων και τα cookies. ΠληροφορίεςΡυθμίσειςΑπόρριψηΑποδοχή
Αναγκαία-Λειτουργικότητας: Τα αναγκαία cookies είναι ουσιαστικής σημασίας για την ορθή λειτουργία της ιστοσελίδας μας επιτρέποντάς σας να κάνετε περιήγηση και να χρησιμοποιήσετε τις λειτουργίες της. Αυτά τα cookies δεν αναγνωρίζουν την ατομική σας ταυτότητα. Χωρίς αυτά τα cookies, δεν μπορούμε να προσφέρουμε αποτελεσματική λειτουργία της ιστοσελίδας μας.
Επιδόσεων: Τα cookies αυτά συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο που ανώνυμα οι επισκέπτες χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα μας, για παράδειγμα, ποιές σελίδες έχουν τις πιο συχνές επισκέψεις.
Διαφήμισης: Αυτά τα cookies χρησιμοποιούνται για την παροχή περιεχομένου, που ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά σας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης/προσφορών ή την μέτρηση αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας. Μπορεί να χρησιμοποιηθούν για να καθορίσουμε ποια ηλεκτρονικά κανάλια marketing είναι πιο αποτελεσματικά.
Αποθήκευση